U posljednjih desetak godina koprivnička Podravka nije imala tako dobar
organski rast kao lani, kada je prodajom utržila gotovo 2,5 milijardi
kuna, objavio je predsjednik uprave Zdravko Šestak govoreći novinarima
o poslovnim postignućima grupe Podravka u prošloj godini.
Šestak je o rezultatima svoje kompanije, kojoj je na čelu manje od
godine dana, govorio u prisutnosti svojeg prethodnika Darka Marinca,
aktualnog predsjednika Nadzornog odbora, koji pak nije smatrao
potrebnim dodati da su lanjski rezultati posljedica i njegova
dugogodišnjeg upravljanja vodstvom Podravke.
Umjereni optimizam
Organski rast od 9 do 10 posto značajniji je ima li se na umu kriza
koja je potkraj 2008. godine zahvatila i našu industriju, no unatoč
tome, vodstvu kompanije ne manjka optimizma.
– Te stope rasta nastavljaju se, pa vjerujem da ćemo i ove godine, koja
će biti krizna u svakom mogućem parametru, moći reći da naša grupa
ostvaruje rast i razvoj – napomenuo je Šestak.
Očekuje se rast prihoda od prodaje i nastojanje da se, prema Šestakovu
mišljenju, akviriraju brendovi i kompanije iz obiju Podravkinih
industrija, dakle i prehrambene i farmaceutske industrije. Upravo je
Belupo kao farmaceutski odvojak lani ostvario znatan prihod od 729
milijuna kuna, što je 19 posto više nego godinu prije, a kupio je
Farmavitu (BiH) i 10 domaćih ljekarni. Osnovna, prehrambena djelatnost
lani je kupila slovenski Čokolešnik i riječki Lero.
– Svjestan sam svojih riječi i vremena u kojem živimo, ali ja sam
umjereni optimist i vjerujem da ćemo na krilima svojih marki ostvariti
daljnji rast, što će se očitovati u većim marketinškim ulaganjima –
kazao je Šestak.
Politika ne smeta
Stope rasta prisutne su i na vanjskim tržištima na kojima Podravka ima
još što reći i poduzeti jer, ako se može suditi po kuloarskim pričama,
zainteresirana je i za kupnju Droge Kolinske čija bi se prodaja trebala
oglasiti u travnju.
Koprivničanci neće ići na tržišta i u biznise koje ne razumiju, pa se
može očekivati da će se u planu dugoročnog preuzimanja naći još neke
prehrambene i farmaceutske tvrtke u regiji o čemu pak Šestak nije bio
izričit. No, čini se da poslovnim namjerama regionalne gospodarske
uzdanice neće naškoditi politički angažman pojedinaca iz vodstva
kompanije, jer Šestak je kazao da oni rade više nego ikad.
REZULTATI Visoka dobit koprivničke kompanije zahvaljujući farmaceutskom dijelu poslovanja