Poduzetnici, obrtnici te svi ostali koji su zainteresirani za stjecanje novih poslovnih znanja će 15. svibnja 2015. u Splitu (Poljudsko šetalište 1) imati priliku poslušati besplatne edukacije pod nazivom „Poslovni uzlet grada Splita“ koji Poslovni dnevnik organizira drugu godinu zaredom u suradnji s Ministarstvom obrta i poduzetništva.
Tijekom edukacije, sudionici će imati priliku saznati više informacija o kreditnim aktivnostima HBOR-a, kreditiranju malog gospodarstva, turizma, potpora izvozu, te financiranju Europskih strukturnih i investicijskih projekata.
Prisutni će također imati priliku poslušati o digitalnom oglašavanju turističkih kapaciteta na Facebooku i Googleu, cloud uslugama te oglašavanju u besparici. Kroz konkretne primjere objasnit će se kako doći do povoljnih sredstava za kreditiranje gospodarstva te kako banke gledaju zahtjeve za financiranje.
Popis svih edukacija, kao i raspored predavanja možete vidjeti ovdje. Zbog ograničenog broja mjesta nužno je napraviti prijavu.
Predavanje pod nazivom „Saznajte koji su novi trendovi u turizmu za ugostitelje i iznajmljivače“ održati će Danijela Čavlović, vlasnica bed&breakfast Studija Kairos, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma za grad Zagreb te dopredsjednica nacionalne Zajednice obiteljskog turizma.
Danijela Čavlović ukratko nam je rekla što mogu saznati i koje koristi mogu imati sudionici besplatnog predavanja.
Koliko je danas turistima važno da iznajmljivači i ugostitelji prate trendove u turizmu?
Biti u trendu, u turizmu danas znači biti on-line. Prošla su vremena kada smo tražeći aranžman za godišnji odmor obilazili turističke agencije u centru grada. Danas se ne morate maknuti iz svoje sobe da bi rezervirali smještaj u najudaljenijem kutku svijeta, što znači da ste prije toga dobro provjerili kvalitetu željenog kapaciteta iščitavajući komentare prijašnjih gostiju. Ukoliko nemate svoju web stranicu, ili profil na nekom od brojnih kanala koji prodaju turističke kapacitete, teško da se možete baviti ovako dinamičnim biznisom kao što je turizam.
Što iz vašeg iskustva moderni turisti žele?
Turisti žele osobni pristup, predstavljanje svojih posebnosti, zaokruženu priču. Gosti koji biraju privatni smještaj, žele osjećaj doma daleko od doma' i više će im značiti da ih dočekate sa smiješkom i čvrstim stiskom ruke, nego ih pokušavate impresionirati skupocjenom kozmetikom u kupaonici. Pritom žele okusiti lokalnu ponudu, istražiti 'neturističke' rute, upoznati obitelj domaćina.
Sve je to dio tzv. P2P travel accomodation (peer to peer - u slobodnom prijevodu - izravna ponuda i potražnja smještaja među ravnopravnim dionicima) što je globalni megatrend razvoja humanijeg poslovnog modela. Karakterizira ga veliki izbor ponude, slobodni izbor korisnika usluge, visoki stupanj međusobne povezanosti, komunikacija između ponuditelja i potražitelja usluge, ono što se u Hrvatskoj kroz prošlost nazivalo "kućna radinost", "privatni smještaj" ili "cimerfraj" . Kada su se u cijelu priču uključili informatičari koji i sami vole putovati, koristeći prednost digitalne ere i pametnih telefona, rastući trend slobodnog putovanja bez unaprijed zadanih točaka ubrzo je postao svima dostupan.
Na koje načine ˝biti u trendu˝ može pomoći onima koji rade u turizmu?
To znači da ste specijalizirali svoju ponudu prema glavnim tržišnim skupinama pa će se netko orijentirati prema obiteljima, drugi prema turistima koji putuju s kućnim ljubimcima, treći prema motoristima ili biciklistima... Za sve te ciljne skupine treba osmisliti posebnu ponudu i učiniti ju vidljivom kroz "digitalni izlog". Uz sve to treba učiti od svojih gostiju, tj. reagirati na primjedbe koje nam ostave u svojim komentarima.
Koje najčešće greške djelatnici u branši turizma rade i kako ih najlakše izbjeći?
Oslanjaju se na 'staru slavu', tj. misle da će im gosti dolaziti samo zato jer živimo u zemlji prekrasne prirode i bogate povijesti. Kada imamo najviše gostiju, treba razmišljati o novim uslugama i proizvodima jer je konkurencija sigurno napravila sljedeći korak. Turisti danas traže sve više sadržaja i originalnosti, i sve to naravno po razumnoj cijeni, što znači da moramo biti jako kreativni kako bi im to omogućili. Hospitality je posao 7/24 i samo oni koji su spremni na posvećenost svakom gostu i svakom detalju, danas mogu živjeti od turizma.
Program ostalih edukacija pogledajte ovdje, a prijaviti se možete na sljedećem linku.