ŠTEDIMO VAŠ NOVAC Velika usporedba potrošačke košarice s najtraženijim domaćim namirnicama u vodećim trgovačkim lancima

Potrošačke košarica: Za istih 50 proizvoda razlika veća od 30 kn

25.01.2009.
u 17:18

U posljednje je doba izrazito jaka marketinška kampanja, koju podržavaju svi mediji, koja potiče građane da “kupuju hrvatsko”. Upravo smo zato odlučili ispitati koliko to “hrvatsko” zapravo košta?! Izabrali smo pedeset proizvoda, uglavnom hrvatskih, jer, na žalost, nemoguće je u velikim trgovačkim lancima pronaći i toaletni papir s HR-potpisom, i usporedili cijene u pet vodećih trgovačkih lanaca.

Internet - najskuplji!?
Pod našim su se povećalom našli Konzum, Mercator, Interspar (City Center One), Ipercoop (King Kross) i Billa. Obilazeći police tih prodavaonica, naišla sam na nekoliko nelogičnosti. Prva je, koja bude u oči, da je Zvijedino suncokretovo ulje (1 litra) jeftinije u Intersparu negu u Konzumu koji je, kao i Zvijezda, dio koncerna Agrokor.

Kako je Konzum jedini domaći lanac obuhvaćen istraživanjem, valja spomenuti da cijene iz Konzumova lanca variraju od dućana do dućana, ovisno o njihovoj kvadraturi?! Proizvod koji ćete u prodavaonici s predznakom “super” platiti 5,99 kuna (primjerice mrkvu), u manjem kvartovskom Konzumu stajat će vas čak dvije kune više, a velike akcije vrijede samo za najveće njihove centre.

Sljedeći je aspurd internetska prodaja na koju su dva naša lanca iznimno ponosna. No, šoping iz naslonjača u hrvatskom je slučaju najskuplji šoping! I dok u Mercatorovoj internetskoj trgovini cijene odgovaraju onima iz supermarketa, odlučite li se za kupnju iz Konzuma preko interneta, iznenadit će vas odstupanja - Sirelin sir Podravec, koji u velikom marketu stoji 52,99 kn/kg, putem internetske kupnje platit ćete 11 kuna više (64 kn/kg). A u manjem Konzumu još i više, 64,99 kn, čak 12 kuna skuplje nego u supermarketu istoga lanca!

Promocija robnih marki
Domaći su proizvodi u nepovoljnom položaju ako znamo da svaki od lanaca ima vlastitu robnu marku (Konzumov K Plus, Mercatorovi Mercator Kvaliteta i Lumpi, Billin Clever, Intersparov Spar i Ipercoopov Coop), u kojima slični proizvodi imaju znatno niže cijene, pa su stoga i konkurentniji. Ipak, neki su domaći brendovi, primjerice Vegeta, uistinu nezamjenjivi. I Vegeta je jedan od prozvoda čija cijena varira od trgovine do trgovine, za isto pakiranje (limenka od 250 grama) do tri kune.

Kao što se vidi iz naše tablice, među 50 proizvoda pronašli smo samo dva (ABC namaz i brokula) koji imaju istu cijenu u svih pet lanaca. Mnoge će, s pravom, zasmetati činjenica da su renomirani domaći proizvodi, u nekim slučajevima, povoljniji u stranim koncernima nego u domaćem lancu, ali podsjećam, svima je u interesu promovirati vlastitu robnu marku, često i nauštrb “hrvatske kvalitete”.

Ciljati akcijske ponude
Rezultat je našeg istraživanja da je hrvatska košarica najpovoljnija u Intersparu, dok ćete za iste proizvode najviše kuna izbrojati u Ipercoopu. Svakako, za kraj, valja spomenuti da je riječ o minimalnim odstupanjima (tri lanca unutar su tri i pol kune) i da je zapravo najbolji recept ciljati akcijske ponude i kupovati određene proizvode u određenom dućanu. Primjerice, po Kraševe se čajne kolutiće najbolje uputiti u Konzum (800g 15,99 kn) jer su jeftiniji dvije kune nego u konkurencije. Dva naša jaka branda, Vegeta i Ožujsko jeftiniji su u - stranim lancima.

Želite prijaviti greške?