14.01.2019. u 11:12

Vozači više neće morati zaustavljati vozila da plate cestarinu ako je plaćaju gotovinom ili karticom,

S novim sustavom naplate cestarine na autocestama kojima upravljaju državne tvrtke Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka - Zagreb koji predlažu španjolski savjetnici, vozači više neće morati zaustavljati vozila da plate cestarinu ako je plaćaju gotovinom ili karticom, a neće morati ni usporiti na 40-ak kilometara na sat imaju li ENC i prolaze li kroz prolaz za brzi ENC. A tih prolaza ima samo na velikim naplatnim postajama. Sad i za plaćanje ENC-om, uglavnom, vozilo mora stati kako bi se očitao taj uređaj.

Na hrvatskim autocestama trenutačno se oko 37 posto transakcija obavlja ENC-om. To je pak dobra podloga za uvođenje DSRC-a (Dedicated Short-Range Communications) koji je naprednija verzija ENC-a. Vozila i u tom sustavu imaju transponder, ali koji se može očitavati pri puno većim brzinama. Savjetnici kao alternativu DSRC-u predlažu plaćanje cestarine preko registarskih oznaka. Za to nije potreban nikakav uređaj, ali će se korisnici koji će htjeti tako plaćati cestarinu morati registrirati pri HAC-u i ARZ-u. Za novi sustav bitno je da će se cestarina i dalje naplaćivati po prijeđenom kilometru, kao i dosad. A to je puno pravednije rješenje nego uvođenje vinjeta što su neki priželjkivali. Njihov glavni argument pri tome je bio da bi s vinjetama nestale gužve na naplatnim kućicama u špici sezone. Novi sustav također isključuje naplatne kućice, no to ne znači da gužvi i dalje neće biti, kao što ih ne bi anulirale ni vinjete. Naime, u Lučkom se, primjerice, kolone stvaraju zbog velikog priljeva vozila s drugih autocesta, a to će tako biti i s novim sustavom, kao što bi bilo i s vinjetama.

Stoga će se morati proširiti kapaciteti na tom dijelu autoceste. Savjetnici su kao alternativu DSRC-u imali satelitsku naplatu cestarine, no ta je tehnologija puno skuplja od predložene i uvođenje tog sustava koštalo bi više od milijarde kuna. HAC i ARZ su u procesu restrukturiranja, nakon uspješnog refinanciranja i restrukturiranja duga cestarskog sektora, sad slijedi i njegovo poslovno restrukturiranje. Novi sustav naplate cestarine dio je programa restrukturiranja tog sektora, a koji se, začuđujuće za državu u kojoj malo što funkcionira, zasad provodi prema planu.

>>Pogledajte galeriju: Kolone na autocestama

1/5

 

Ključne riječi

Komentara 10

LU
luli
12:29 14.01.2019.

I opet će cestarina biti najskuplja domaćim korisnicima koji će ju najviše koristiti a najjeftinija Srbima, Turcima i ostalima u tranzitu koji će samo platiti taj jednostruki prolazak (za razliku od Slo, gdje platiš 2o E i opet prođeš realno samo jednom 150 km). Bravo za naše samozvane prometne stručnjake koji brinu kako čuvati tuđi standard, a gušiti svoj gospodarski razvoj!! Možda da se sjete OPET predložiti još strože kažnjavanje vozača zbog nedovoljnog korištenja autocesta i užasnih državnih cesta prekrcanih šleperima?!!!

MA
Mamamia2
17:34 14.01.2019.

Kakvi su to savjetnici i novinari koji govore kako sad imamo ENC, a kasnije ćemo imati DRSC ? Pa to je ista tehnologija, ENC je samo brand name u Hrvatskoj, to je DSRC sustav - dakle plaćati ćemo uvođenje nečegaa što već imamo? Potrebno je samo postaviti bolje antene, jer ove koje trenutno HAc kupuje ne vrijede 5 kn, a kođtaju ko zlato...

DU
Deleted user
15:46 14.01.2019.

Nije ovo pravedno prema domaćim vozačima koji više koriste naše ceste i na razne načine su ih već platili (porezi, izgradnja cesta, cestarine kroz gorivo i cestarina kroz godišnju taku pri registraciji), pa taj sustav naplate nije pravedniji od vinjeta! Nije pravedno da jednako plaća cestarinu domaći i stranci (koji sebe štite u svojoj državi!) u tranzitu! Što mi stalno glumimo ravnopravnost, zanemarujući interes naših građana! Ovako smo stranci i ovdje, a u drugim državama i jesmo stranci! Imamo svoju državu i nemamo je! Ovi kolumnisti ništa ne razumiju!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije