Pitanje abortusa ne samo u Hrvatskoj izuzetno je osjetljivo bioetičko, pravno i političko pitanje oko kojeg vladaju veliki prijepori u društvu, zbog čega se i Europski sud za ljudska prava (ESLJP) još izbjegava eksplicitno izjasniti o abortusu i je li embrij život. Iako se ESLJP-a nije izravno bavio osjetljivim i kontroverznim pitanjem kada počinje život, u predmetu Parrillo protiv Italije zaključio je i da se embrij ne može svesti na stvar. Stoga nije ni vjerojatno da će Ustavni sud donijeti odluku o zabrani abortusa, što priželjkuju prolife aktivisti, a od čega strahuju građani koji drže da je pravo na abortus pravo na izbor žene da odlučuje o svome tijelu.
Pitanje abortusa izaziva takve prijepore u društvu da se svako drugačije mišljenje, koje se ne podudara s isključivim mišljenjima dviju sukobljenih strana, dočekuje na nož. Aktivisti inicijative “40 dana za život” imaju pravo koristiti Ustavom zajamčenu slobodu mišljenja i govora te smatrati da život počinje od začeća, pa i prosvjedovati za izmjenu zakona, ali nemaju pravo ispred bolnica dočekivati žene koje su se odlučile na abortus u zemlji u kojoj je on zakonom dopušten i uz opravdanje da molitvom žele spasiti nečiji život. Zaboravljaju da molitva tada postaje i čin nasilja prema ženi koja je temeljem životnih okolnosti u kojima se našla, vlastite slobodne volje i savjesti donijela zasigurno nimalo laganu odluku, koju treba poštovati.
S druge strane, oni koji zagovaraju da je pravo na abortus isključivo pravo žene da odlučuje o svom tijelu moraju biti svjesni da se u zrelom društvu danas ne mogu izbjeći rasprave o tome kada počinje život. Lako je biti protiv abortusa onima koji se slijepo i bez propitivanja drže doktrine Crkve, no na drugoj strani su oni građani koji imaju pravo u slučaju maloljetničkih trudnoća, malformiranog fetusa, trudnoće koja je posljedica silovanja smatrati da abortus nije dokidanje života. Isto to pravo imaju i svi oni koji drže da je fetus tek potencijalno ljudsko biće dok znanost i ESLJP ne kažu suprotno.
>> 'Zašto bi kardiolog u bolnici znao da je moja pacijentica imala abortus prije šest mjeseci'
Ne, neće. Znanost je svoje već rekla, ali kultura smrti ne poštuje činjenicu da život počinje začećem i da je pobačaj ubojstvo ljudskog bića. Uostalom, nije Europski sud taj koji odlučujeo znanosti i moralu.