VIRTUALNI UREDI

Privatna tajnica radi sve za vas - za samo 860 kuna mjesečno!

18.04.2009.
u 18:00

Zagrepčanka Ana Janeš radi kao tajnica za desetak tvrtki. U istom danu prima pozive za klijente iz Škotske i Mađarske, prosljeđuje mailove direktoru iz Rumunjske, zapisuje poruke za Austrijance... I sve to iz Zagreba.

Ona je zaposlenica offSpacea, u nas jedinstvenog projekta – “virtualnih ureda”. U offSpaceu može se “zakupiti” adresa i telefonska linija čime se uglavnom koriste strane tvrtke, može se već za 866 kuna mjesečno angažirati tajnica koja će se iz zagrebačkog ureda javljati na telefon tvrtke, može se – na mjesec dana ili na nekoliko sati – unajmiti stvarni radni prostor, od stola s kompjutorom do manjeg ureda, te se mogu zakupiti prostorije za sastanke.

Trošak pokriva 1 oglas
Uredskim kompleksom lagano se širi zvuk gitare Marka Knopflera. U “kućnom” kafiću Tomislav Car čeka početak sastanka. Zakupio je manju dvoranu, opremljenu plazmom, na sat vremena. Vlasnik je studentskog oglasnika i ima zaposlenu jednu djelatnicu. Umjesto da negdje zakupi cijeli ured te da uz visoke najamnine plaća i režije, u offSpaceu je zakupio radni stol.

– Isplati mi se. Mjesečno uzmem paket od 100 sati što me stoji oko 1200 kuna. Djelatnica ima internet, telefon i kompjutor i to je sve što joj treba. Prodam li samo jedan oglas, pokrijem mjesečni trošak – objašnjava Car financijsku logiku. U inozemstvu su takvi uredi i usluge normalna stvar. I sam se, kaže Car, koristio njima u Barceloni.

OffSpace je kod nas jedinstven – prvi je projekt realiziran preko udruge poslovnih anđela CRANE, objašnjava direktor Željko Nikšić. Dolaze im, kaže, freelanceri, novinari na proputovanju. Dvorane za sastanke često zakupe tvrtke koje u njima vode razgovore s kandidatima za posao, vikendom se također održavaju sastanci i prezentacije...

Sve na jednom mjestu
– Imamo tvrtke koje su zakupile veće urede, ali nije neobično da nas nazove poslovni čovjek ili freelancer i kaže “avion mi slijeće poslijepodne, trebam stol na nekoliko sati”. Uglavnom, dolaze nam svi koji ne žele komplicirati, uzimati najam, rješavati papirologiju.

Kod nas je jednostavno, sve se riješi u par minuta. Imamo i dobru logistiku: konzultantske službe, odvjetnike, knjigovođe, sve na jednom mjestu – objašnjava Nikšić. Kako tehnologija napreduje, a jeftinije usluge sele se na istok, u SAD-u i Velikoj Britaniji sasvim je normalno imati tajnicu u – Indiji. “Virtualna” tajnica Tomislava Radoševića, vlasnika softverske firme, ipak je nešto bliže.

– Sam sam u tvrtki, ali mi treba osoba koja će se baviti administrativnim dijelom posla kako bih se mogao koncentrirati na programiranje. Da nekoga zaposlim, morao bih plaćati staž, mirovinsko, unajmiti prostor. Sve to bilo bi mi znatan financijski teret. Ovako mi virtualna tajnica sve obavi za razuman novac – kaže Tomislav. Pojam “virtualno” u njegovu je slučaju relativan. Jer, tajnica postaje stvarna svaki put kad svrati na kavu – ili sastanak s partnerima – u offSpace.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?