U deset paviljona na 27.000 četvornih metara proteže se bogatstvo više od 260 plovila te prateće opreme na 18. po redu Međunarodnom sajmu nautike i sporta Zagrebačkog velesajma koji je danas svečano otvoren. Na taj je način na četiri dana Zagreb postao svojevrsnom marinom, i to luksuzne robe, za koju uvijek ima dovoljno kupaca, ali ipak nešto manje no prijašnjih godina, poručuju izlagači.
Video: Sanela Majdandžić
Najbolje to osjeti zadarska tvrtka Sas - Vektor koja se bavi proizvodnjom brodica; u godini dana iz njezinih pogona izađe 22 plovila. No, uobičajena klijentela iz Italije ove godine, prema riječima Draška Stipića, voditelja servisa Sas - Vektora, te ujedno i predsjednika Nadzornog odbora klastera male brodogradnje, izostala je u svojoj potražnji plovila hrvatske proizvodnje.
Izvozi se i na slovensko tržište, koje također ocjenjuje Stipić, ove godine pogađa kriza i manji broj narudžbi nego lani. U prosjeku riječ je o prepolovljenoj potražnji, iznosi predsjednik NO klastera male brodogradnje na čijem se sajamskom štandu u Zagrebu ujedno nalazi i najveći brod dojmaće proizvodnje Adriana 44.
No, zato optimizma ima u vrhu hrvatske države s kojega poručuju kako naša zemlja ima velik potencijal glede nautičkog turizma. Na njega se otvarajući sajam ostvrnuo i Božidar Kalmeta, ministar pomorstva, ističući kako je naša zemlja prošle sezone ugostila 800 tisuća nautičara. Prema njegovoj računici svaki nautičar dnevno potroši 100 eura što dokazuje koliko su ti gosti vrijedni truda.
Najavljeno je kako se i unatoč gospodarskoj krizi ne očekuje da će nautički turizam biti na nižoj razini nego 2008. godine.
U prilog tomu svjedoče i podaci kako su najskuplji primjerci plovila već našli svoje kupce, najviše iz krugova domaće poslovne elite. Trenutačno najskuplji brod na sajmu stoji 660.000 eura, za kojega ima interesa, ali prave kupce još čeka.