U životu stignemo pogledati preko 20.000 filmova. Samo na Iskon.TV-u nam je svaki tjedan dostupno njih 1.200. Kino dvorane i dalje su popularne, a dostupni su nam i brojni streaming servisi te digitalne videoteke. Svakodnevica filmofila nikad nije bila zanimljivija, i zato donosimo 7 svježih činjenica o najdražem nam hobiju:
#1 S dinamikom gledanja jednog filma dnevno, tijekom života stignemo pogledati oko 24.000 filmskih naslova! Drugim riječima, ako od prosječnog životnog vijeka Hrvata (78 godina) oduzmemo ranu dob (prvih 12 godina u kojima još ne možemo u potpunosti razumjeti radnju), ostaje nam punih 66 godina za (svakodnevno) uživanje u filmovima i serijama.
#2 Koje žanrove najviše volimo? Sudeći po zaradi na kino-blagajnama u posljednjih 15 godina, žanr broj jedan su avanturistički filmovi (sa zaradom od gotovo 63 milijarde dolara). Slijede akcija, drama i komedija. Na petom su mjestu trileri, šesti su horori, a sedme romantične komedije kao zasebna kategorija.
#3 U velikoj analizi BBC-a, horor filmovi su u 2010-ima doživjeli svoj preporod i dobili veću naklonost publike (Mi, Midsommar, Svjetionik…). S druge strane, romantične komedije kontinuirano padaju nakon svoje… Pa, romantične ere u 90-ima. Zamijenili smo ih drugačijim, „težim“ humorom koji nam očito sve bolje sjeda. Sjetite se, primjerice, Jastoga ili svježeg Oskarovca Parazita.
#4 Jesmo li s rastom popularnosti streaming servisa prestali odlaziti u kino? Nismo, upravo suprotno! Prema UNIC-ovim statistikama za Europu, broj posjeta kinima kontinuirano raste. Prošle su godine kina u Velikoj Britaniji dosegnula rekordnu razinu od davne 1970.-e, a i u Hrvatskoj bilježimo pozitivan trend u broju prodanih kino-ulaznica. Jednostavno protumačeno – filmofili vole raznolikost i nisu isključivi.
#5 Kakva je ponuda filmova i serija na TV kanalima? Ona također nikad nije bila raznovrsnija. Iskon.TV, koji trenutno nudi veliku akciju s bogatim filmskim paketom, izbrojao nam je čak 1200 filmova, 1000 dokumentaraca i preko 3000 serija koje će, samo u sljedećem tjednu, biti emitirane na njihovim filmskim i dokumentarnim kanalima.
#6 Iako službene hrvatske statistike gledanosti TV-a od 2019. nisu dostupne zbog promjene modela mjerenja, među IPTV gledateljima još uvijek su na vrhu nacionalni kanali s raznolikim sadržajima. Slijede ih specijalizirani kanali za filmofile, dok su na trećem mjestu sportski sadržaji.
#7 Osim društvene komponente, filmovi imaju još niz dokazanih benefita. Pomažu pri učenju, mogu potaknuti pozitivne društvene promjene. Imaju i niz terapeutskih mogućnosti, od kojih prednjače uklanjanje stresa i razvoj empatije. Na kraju dana, valja podsjetiti da je film najraširenija i najpopularnija vrsta umjetnosti, koja nam pomaže u vlastitoj i spoznaji svijeta oko sebe. Što ćete večeras pogledati?