Luka Grubišić jedini je hrvatski modni dizajner koji je završio postdiplomski studij “merchandisinga”, tj. dizajna koji se uči i oblikuje ovisno o preciznim spoznajama kupnje i prodaje! Diplomu je stekao na najboljem američkom fakultetu, na newyorškoj Parsons School of Design, kamo je stigao kao diplomirani ekonomist! I našao se među 120 odabranih među 80 tisuća prijavljenih. Jasno je da to svjedoči o njegovu talentu u kojem će od večeras u Westgate Shopping Cityju uživati i publika 15. Nivea Cro-A-Portera.
Važan je i miris dućana
Ne znamo na koji se način “merchandising” može vidjeti u njegovu dizajnu koji smo prvi put vidjeli na prošlom CAP-u. No sigurno je da su u njega uključeni matematika, statistika ili pak proučavanje potrošača koji u samo dvije-tri sekunde prođe mimo modnog izloga, pa je važno sve što on može uočiti za to vrijeme: boje u izlogu, glazbu, pa čak i miris dućana...
– Težak je to fakultet – kaže 31-godišnji Luka. – Gotovo da nisam spavao u vrijeme studija. Trebalo je napraviti 400 crteža tjedno. No, predavali su mi vrhunski profesori, na primjer Danielle Waren, koja je radila za Gaultiera i Diora. Pa jedan od najpoznatijih svjetskih ilustratora Kici Saburo Agava, koji je više od 20 godina radio za WWD, valjda jedine dnevne modne novine na svijetu – kaže Grubišić. Odvelo ga je to u studio Oscara de la Rente s kojim surađuje dvije godine. Pomogao je i grčkom dizajneru Nicolasu Petronu pokrenuti brend. Lani se, međutim, vratio u Zagreb i za manje od godinu dana dogurao do svog dućana koji uskoro otvara u Teslinoj ulici u Zagrebu.
Modni baloni i konopci
Mornarski konopac lajtmotiv je njegove nove kolekcije koju će u petak pokazati na Cro-A-Porteru. Mediteranska priča zaintrigirala ga je, kaže, jer se bavi ronjenjem i jedrenjem. Kolekciju je nazvao “Balon” jer su haljine i suknje, odnosno svi odjevni predmeti – napuhani! A struk je naglašen. Tamnoplava i tirkizna caruju, uz bijelu, crnu i malo bež boje.