STIŽE DISNEYEV HIT

Buga Marija Šimić debitirat će u mjuziklu: 'Mislila sam da sam glupa i neorganizirana, a onda mi je dijagnoza promijenila život'

Buga Marija Šimić
Foto: Krešimir Brković
1/8
15.09.2022.
u 08:00

Buga je svestrana je glumica i pjevačica, kći naših poznatih glumaca Vitomire Lončar i Ivice Šimića. Nakon što su joj roditelji zbog posla odselili u kinu, preuzela je brigu o kazalištu Mala scena, u kojem je umjetnička redatelljica. U ulozi Belle u

Zagrebačko gradsko kazalište Komedija kao prvu premijeru nove sezone najavilo je, u subotu 24. rujna u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, slavni mjuzikl "Ljepotica i zvijer" u režiji i koreografiji Lea Mujića i pod ravnanjem Krešimira Batinića. Mjuzikl "Ljepotica i zvijer" adaptacija je istoimenog Disneyjeva filmskog hita iz 1991., prvog animiranog filma nominiranog za nagradu Oscar za najbolji cjelovečernji film. Slavna bajka o djevojci Belle koja mora otići živjeti u dvorac sa Zvijeri, zapravo začaranim princom koji, želi li povratiti ljudsko obličje, mora naučiti voljeti i biti voljen prije no što bude prekasno, na pozornicu Lisinskoga u produkciji Komedije dolazi u suradnji s Produkcijom Disney i u dogovoru s društvom Music Theatre International (Europe). Veliki ansambl predvode Vanda Winter i Buga Marija Šimić u naslovnoj ulozi Ljepotice, Ivan Glowatzky i Igor Drvenkar u ulozi Zvijeri (uz Nevena Stipčića u studijskoj ulozi), te Fabijan Pavao Medvešek i Matko Knešaurek kao samodopadni Gaston. Buga Marija Šimić, svestrana je glumica i pjevačica, kći naših poznatih glumaca Vitomire Lončar i Ivice Šimića. Nakon što su joj roditelji zbog posla odselili u kinu, preuzela je brigu o kazalištu Mala scena, u kojem je umjetnička redateljica.

Krajem mjeseca očekuje nas premijera Komedijinog mjuzikla "Ljepotica i zvijer" u kojem igrate glavnu ulogu, u alternaciji s Vandom Winter. Kako je bilo raditi na ovom projektu?

Bilo je uzbudljivo, zahtjevno, naporno. Često kažem da mi je mozak istovremeno i prepun i potpuno prazan nakon proba. Bio je dugotrajan proces, mi probamo od 4.4., a audicija je bila krajem veljače, tako da živim ovaj projekt već sedam mjeseci. Dobila san šansu da se stvarno guram preko granica, ispitujem što je za mene moguće u ovoj ulozi i žanru. Ukratko - boli me svaka stanica u tijelu, ali sam neizmjerno sretna i zahvalna.

"Ljepotica i zvijer" i zvijer bila je hit na Broadwayu, glazba iz istoimenog filma dobila je dva Oscara, a sjećamo se i mjuzikla u "Trešnji" koji je osvojio 8 nagrada hrvatskog glumišta. Jeste li gledali neku od ovih verzija, i koliko vam je to pomoglo u pripremi uloge?

Gledala sam najnoviju produkciju ovog ljeta koja je igrala na West Endu u Londonu i naravno pogledala sam i crtić i film. Pogledala sam i nekoliko verzija snimki s Broadwaya koje se mogu pronaći na YouTubeu. Svakako mi je pomoglo vidjeti toliko različitih pristupa liku Belle, dobila sam uvid i ideje vezano za nju koje mi prije nisu pale na pamet, a i neki osjećaj slobode jer nitko u predstavama nije išao na kopiranje i jedan univerzalan pristup, što mi je dalo neku dozvolu da i ja sama istražujem i ne kopiram crtić. Ali sve je to više bilo informativno, jer sam htjela izbjeći kopiranje svih njih i pronaći neki svoj odnos s Belle. Ali naravno uvijek je vrijedno vidjeti što su dali ulozi oni koji su došli prije tebe. S čim se slažeš, s čim ne i to iskoristiti kao temelj za vlastitu kreaciju.

Kako je bilo raditi s redateljem Leom Mujićem, je li radnja prilagođenija nama?

Raditi s Leom Mujićem je zaista bio veliki poklon. Gledati ga kako koristi svoje tijelo u prostoru lekcija je sama za sebe. A kamo li dobivati upute, biti vođen od njega. Više puta sam mu rekla da bih voljela provesti samo minutu u njegovoj glavi jer on vidi stvari drugačije. Ono na čemu sam najviše zahvalna da je on jedan od onih ljudi koji vas ne vide samo takvima kakvi jeste nego i sve ono što možete biti, i ako pristanete i voljni ste raditi - pomoći će vam postati ta bolja verzija vas. Oštar je, strog, ali me jako puno naučio, izazivao, natjerao da sebe gledam drugačije, izađem iz zone komfora, tražim od sebe više, rastem i na tome sam jako zahvalna. Nadam se da mi ovo nije zadnji put da radim s njim. Što se tiče radnje komada - predstava je duža od crtića, daje mogućnost upoznavanja likova dublje, bolje gradnje odnosa, neke nove songove. Ali srž je ostala ista. Ipak se priča temelji na bajci, a bajke su univerzalne, sadrže arhetipove, simbole koje svi prepoznajemo i nema potrebe prilagodbi. Prilagodili smo samo jezik - sve pjesme su na hrvatskom kao i tekst.

Hoćemo li u mjuziklu čuti sve poznate songove? Komedija uvijek ima fenomenalne prepjeve poznatih songova, vjerujem da je tako i ovaj put?

Publika će moći čuti sve poznate songove i još nekoliko novih koji su zaista predivni! Prepjevi su odlični, tečni, razumljivi tako da vjerujem da nastavljaju Komedijinu fantastičnu tradiciju.

Jeste li inače fan Disneyevih mjuzikla? Koji vam je najdraži?

Obožavam mjuzikle, obožavam Disney crtiće, oduvijek sam bila fan. Meni je najdraža Disney princeza Mulan, ali Lion King ima posebno mjesto u mom srcu jer je to bio prvi mjuzikl koji sam gledala u Londonu. I naravno, Ljepotica i Zvijer je sada svakako favorit, hehe.

Vjerujem da ste vijest o ovoj ulozi prvo javili roditeljima. Što su komentirali? Pitate li ih često za savjete oko posla?

Bili su oduševljeni. Puno pričamo, ipak sve što znam o kazalištu sam naučila od njih. Diskutiramo, osobito oko Male scene, zapravo smo sada neka vrsta partnera što se Male scene tiče. Što se tiče Belle, uglavnom su najveći navijači, manje savjetnici. Sve ih zanima, sve pitaju, na početku procesa sam jako puno s tatom diskutirala o samoj bajci jer se on bavi analizom bajki i arhetipovima, ali jednom kad krenete u proces proba morate limitirati broj ljudi koji vas savjetuju. Baš tata me naučio važnosti povjerenja s redateljem i prvenstvu poštivanja redatelja i njegovih odluka i oboje to razumiju tako da zapravo u tom smislu ne komuniciramo previše jer i sami znaju da je tijekom procesa najvažniji - redatelj, a oni su tu kao najveća podrška.

Foto: Facebook Leo Nicolier

Umjetnička ste ravnateljica kazališta Mala scena. Koliko je pandemija koronavirusa utjecala na vaš rad prethodne dvije godine. Jeste li se bojali za sudbinu kazališta?

Utjecale su naravno financijski, ali i puno su me naučile. Natjerale me da preuzmem odgovornost, rezultirale fantastičnim stvarima poput predstave “Sunce djever i Neva Nevičica”. Nisam se bojala. Jer to je ljepota nezavisnog sektora. Ovisite samo o sebi. Mala scena ovisi o nas troje. Moji roditelji preživjeli su tri bankrota, a zajedno smo i kreirali i preživjeli čuda. Znala sam da se zajedno možemo izvući jer Mala scena smo mi. Mi živimo kazalište, a kad u nešto toliko vjeruješ, kao što mi vjerujemo u Malu scenu i volimo ju - znala sam i naučila da nema šanse da ne pronađemo način i preživimo. Uz to sam znala i da imamo našu publiku. I na tome ću im zahvaljivati zauvijek.

Stignete li uskladiti sve obaveze? Ostane li vam slobodnog vremena i kako ga provodite?

Kako kad, haha! Zahvalna sam jer imam tim koji mi pomaže, uz moju obitelj, tako da nisam sama. Ne uspijevam uvijek, ali učim i optimiziram kako odrastam. Stvorim si slobodno vrijeme. U jutro šećem do jarunskog jezera, buljim u Netflix, odem s dečkom u kino. Bila sam na rubu burn outa i ne bi više, hvala.

Gotovo svi mediji ove godine donijeli su vašu priču o dijagnozi ADHD-a. Kako ste se odlučili izaći u javnost s time? Je li vam bilo lakše nakon toga i kako se danas osjećate, kako kontrolirate ADHD?

Meni je dijagnoza promijenila život, bez imalo pretjerivanja. Kada sam istraživala o ADHD-u shvatila sam da jako puno odraslih, a osobito žena cijeli život provede bez dijagnoze i svega pozitivnog što ona nosi, htjela sam iskoristiti to malo utjecaja kojeg imam da proširim svijest o tome i možda time pomognem makar jednoj osobi. Bilo mi je neizmjerno lakše nakon dijagnoze. Kad cijeli život mislite da ste glupi, neuredni, neorganizirani, a onda shvatite da vaš mozak jednostavno funkcionira drugačije i da može naučiti funkcionirati bolje u svijetu, ako naučite kako - otvori vam se neki novi svemir. Imala sam i fazu tugovanja, pa fazu iskorištavanja toga. Sada polako učim alate, kako prihvatiti svoj mozak, kako mu pomoći, kako koristiti njegove prednosti. Idem na terapiju, čitam knjige, gledam videe. Upoznajemo se nanovo svaki dan.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Vaš dečko Toni Nežić također je operni pjevač, dakle kod vas ljubav i posao mogu skupa. Razmišljate li o zajedničkim projektima?

Za sada - ne. Ovog ljeta imali smo jedan zajednički koncert i volimo pjevati zajedno, vježbamo zajedno, motiviramo se, pomažemo, ali zapravo se karijerno dosta razlikujemo. Mene trenutno jako privlači interdisciplinarnost, eksperimentiranje, miješanje žanrova, autorski projekti. Daleko od toga da ne bih jednog dana voljela pjevati u Scali, ali nekad pomislim kako bi voljela tamo i režirati ili ju, tko zna - i voditi. Producent u meni ne da mi mira, zanimaju me i te pozicije iza scene. Toni u ovoj fazi slijedi jedan klasičniji pjevački put, užasno sam ponosna na njega, ali nam se trenutno putevi (a ni rasporedi haha) ne spajaju - ali nikad se ne zna!

Jeste li možda razmišljali da se okušate i u pop glazbi, kao što je to primjerice s uspjehom radila i vaša kolegica Vanda Winter?

Nisam. Nikad nisam voljela koncerte iskreno. U smislu da nastupam koncertno. Ni kao operna, a ni pop pjevačica. Studije volim kad sinkroniziram, ali ja za sebe kažem da sam - pričopjevalica. Mene zanimaju duge forme, pričanje, prenošenje priča - uživo. Daleko od toga da pop pjesme nisu priče, samo nisu moj đir. Ja ipak volim nadugo i široko.  A i vokalno ne mislim da sam za pop. Ja i dalje želim istraživati glazbeno kazalište, vidjeti što sve opera može biti, ali i mjuzikl, a i nekako mom temperamentu odgovara ta surovost, jačina, ono animalno što opera ima i izaziva u meni.

Što vas očekuje nakon "Ljepotice i zvijeri"? Koje biste projekte možda željeli raditi?

Trenutno produciram novu predstavu za bebe u Maloj sceni naslova “Priča o snovima” Morane Dolenc i Dunje Fajdić, a uz sponzorstvo Prime. Nakon toga nas čeka premijera Rusalke - dramske opere za mlade koja progovara o obrazovnom sistemu, velikim snovima i što smo za njih spremni napraviti. Mislim da će biti surova, bolna i predivna. Režira ju tata i jako se veselim ponovo raditi s njim. Pa produkcija adventa u Maloj sceni koji će publici pružiti božićno iskustvo kakvo još nisu doživjeli. Uz sve to radim i na platformi “VestaLLLs” - edukacijskoj platformi za umjetnike koja ima za cilj osposobiti što više umjetnika da žive od svoje umjetnosti i mijenjaju sustav na bolje iznutra, umjesto da odustaju. Puno toga je još u pripremi, nova predstava za bebe ispod 18 mjeseci, ciklus koncerata “Klasika naglavačke”. A koje projekte bi željela? Jao, popis je dug. Nadam se da mi ovo nije zadnji mjuzikl, nadam se da će uskoro doći i veća opera, jako bi htjela snimati dramsku seriju, to mi je velika želja. Ma samo da se radi i živi kazalište i umjetnost.

VIDEO: Borna Kotromanić oštro o Nikolini Pišek: 'Ja imam i razum i obraz, a tebi je kokain nagrizao sve po malo' 

Ključne riječi

Komentara 1

TT
tik tak
08:54 15.09.2022.

Dobro si mislila...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije