Dvanaest godina voditeljskog iskustva na Soundset Plavom radiju, brbljavost, duhovitost i šarm Daniela Bilića nisu bile dovoljno dobre referencije za posao voditelja “Rekonstrukcije” koja se prikazuje na HTV-u, a kako je silno želio biti na televiziji, autora emisije Roberta Knjaza morao je potkupiti.
– Potplatio sam Knjaza starim zimskim gumama koje su njemu trebale, a ja sam slučajno u šupi imao neke koje mi nisu trebale. Dao sam mu i kazetofon uz koji je dobio i kazete s najvećim hitovima Zlatnih dukata, Miroslava Škore i Zlatka Pejakovića. To je presudilo i dobio sam posao – šaljivo je ispričao Daniel i u nešto ozbiljnijem tonu priznao da je ipak morao ići na audiciju. Primijetio je kako na televiziji osim Aleksandra Stankovića i Mislava Bage nema puno ćelavih voditelja pa je pomislio da nema šanse da dobije posao.
– Očito su ljudi na HTV-u bili dobre volje taj dan pa su zanemarili moju ćelavost i dobio sam posao – zaključio je Bilić. S kamerama se odmah sprijateljio i trema je izostala jer mu je zadatak u emisiji raditi gluposti, što se, kaže, ne razlikuje previše od onoga što svakodnevno radi.
– Da sam u kazalištu, umro bih od treme jer ljudi sjede na samo nekoliko metara od tebe i mogu ti baciti rajčicu u lice ako im se ne svidiš. Posao voditelja na radiju i televiziji ne razlikuje se previše, osim što na radiju ne nosim vjenčanicu kao na snimanju “Rekonstrukcije” s Jelenom Rozgom. Iznenadilo me što smo u salonu vjenčanica uopće pronašli haljinu u koju stanem, što znači da postoji žena mojih proporcija i žao mi je što nisam upoznao muškarca koji bi se oženio takvom damom jer bih ga odmah častio pivom – kroz smijeh će Daniel. Zaštitni znak su mu postale kape koje nosi na snimanju glazbene emisije na HTV-u, iako je originalna ideja bila da nosi usko bijelo odijelo kakvo je John Travolta imao u filmu “Groznica subotnje večeri” no to se izjalovilo:
– Otišli smo do šnajderice koja mi je sašila odijelo po mjeri. Kad sam ga odjenuo, ekipa je skužila da je moja noga veličine struka Johna Travolte i zavapili su: “O moj Bože, ne!” Naravno jednoglasno smo odustali od ideje da budem John Travolta i počeo sam nositi kapice – priča Bilić.
Ovaj rođeni Zadranin odrastao u zagrebačkoj četvrti Rudeš priznaje kako mu je kombinacija dalmatinskog šarma i borbenosti za koju je zaslužan zagrebački asfalt još od školskih dana pomagala da ostvari ono što je zacrtao.
– U srednjoj sam zbog te brbljavosti i sposobnosti da obrlatim sve oko sebe bio predsjednik razreda jer sam uvijek uspijevao profesore nagovoriti da nas ne ispituju ili da odgode pisanje testa – prisjetio se i opisao kako je u osnovnoj školi bio štreber i nalikovao na Cartmana iz “South Parka”. Majmunarijama je u tinejdžerskim danima bio sklon, ali uspješno ih je skrivao od majke jer, kaže, da je njoj došao u ruke, ne bi se dobro proveo.
– U školi sam uvijek bio dobar jer je moja mama, kao prava žena s juga, odlučila da tako treba biti i tako je bilo jer s mamom nema zezanja – kaže. Donedavno mu je najviše zamjerala što je na drugoj godini odustao od studija kriminalistike i za to je krivila njegov posao na radiju. Zato se sada ponosno hvali susjedama i prijateljicama kako joj sin vodi emisiju na državnoj televiziji. Za posao na TV-u morao je pribjeći podmićivanju, dok je do voditeljskog posla na radiju došao na potpuno drukčiji i otkačeniji način.
– Sjedio sam s frendom na pivu i on mi je oduševljeno rekao kako je u Frankopanskoj ulici Plavi radio u kojem voditelj sjedi u izlogu i kako bi bilo fora da odemo tamo i pokažemo mu stražnjicu. Naravno, kad smo došli tamo, odustali smo jer nas je bilo sram skidati se u tako prometnoj ulici. Na kraju smo ušli i iz fore upitali možemo li mi raditi. Frend je ubrzo odustao, a ja sam pristao raditi na Božić, kad nitko drugi nije htio, primili su me i sada sam već 12 godina na Soundsetu – kaže 29-godišnji voditelj. Od šest ujutro do deset svakim radnim danom u duetu s glumicom Anom Begić uveseljava slušatelje, a nakon toga obično juri na snimanje s Knjazom i ekipom, zbog čega mu je društveni život, ističe, na nivou penzionera:
– Kad sam počeo s jutarnjim smjenama, mislio sam da ću se vikendom izludirati. No kad bi došao petak i cura me sva radosno pitala kamo idemo večeras, samo bih joj odgovorio - odi van s prijateljicama, zabavi se, a mene samo pusti da spavam.
Kako je Robert Knjaz zahtjevan šef i jako pazi na fizički izgled zaposlenih, šljive ispod oka i razbijene arkade nisu baš poželjne, a Daniel ih je kao ragbijaš imao podosta, morao je reći zbogom valjanju po blatu i tučnjavi s dečkima.
– Morao sam se odreći ragbija jer nije lijepo vidjeti voditelja s razbijenom usnicom, što na radiju nije bio problem, tamo sam dolazio sav plav. Ragbi nije sport poput tenisa koji možeš rekreacijski odigrati jednom u nekoliko tjedana jer moraš biti utreniran. Imao sam puno ozljeda i morao sam odustati, a s druge strane nisam bio nada koja će se prodati na Novi Zeland, pa moj odlazak nije veliki gubitak za ovaj sport. Ne pamti koliko je u posljednjih nekoliko godina dobio udaraca na terenu, ali zadnjeg se dobro sjeća – dobio je laktom po usni, što je završilo šivanjem na živo i još jednim druženjem s liječnicima na Hitnoj.
U dosad prikazanih osam od 26 emisija družio se s TBF-om, Hladnim pivom, Lanom Jurčević, Jinxima, Colonijom, Jelenom Rozgom, Prljavim kazalištem i Elementalom, a želja mu je da u emisiju dovede Keitha Richardsa i s njim rekonstruira kako su nastali neki od najvećih hitova The Rolling Stonesa.
– Hm, teško mi je reći koga bih od domaćih rado doveo u emisiju, ali kad bih mogao Keitha ispitati kako su nastale pjesme “Sympathy for the Devil”, “Paint it Black” i “Under my Thumb” i još kad bi mi ispričao kako su izgledale pijanke u njegovo vrijeme i u kakvim su stanjima nastajale te pjesme, mislim da bi to bila urnebesna emisija – poželio je Bilić.