tv kritika

Domaća televizija vrti "novi film" koji je izašao 2017., a djeca rođena te godine upravo kreću u školu

1/4
02.09.2024.
u 21:00

I na Novoj TV djeluje kao da je netko stisnuo krivi gumbić pa nas sve zajedno lansirao 20 godina u prošlost. Tako je prva nedjelja rujna obilježena filmskim "hitovima" među kojima su i - Kako se riješiti frajera u 10 dana (iz 2003. godine), Marley i ja (iz 2008. godine) i Pink Panther (iz 2006. godine). Na kraju je u prime-timeu emitiran "Jumanji: Dobro došli u džunglu" iz 2017. godine.

Pariz, POI 2024 // HRT2 - četiri ruže

Kao što tradicionalno ljeto svake četiri godine prolazi u znaku olimpijskih igara, tako odmah nakon tog sportskog spektakla slijede i paraolimpijske igre. Nažalost, već tradicionalno su one i slabije zastupljene u javnosti, no ovogodišnje otvorenje kao i njegov prijenos su bili zaista odlični. Uostalom, koliko je prašine podiglo samo otvaranje OI, može se reći da je ovo prošlo puno uspješnije, dostojanstvenije i više u sportskom duhu. Hrvatsku su zastavu pritom nosili parastolnotenisačica Anđela Mužinić Vincetić i paraplivač Dino Sinovčić. Sama je ceremonija otvaranja nazvana "Paradoks" te je kroz pet umjetničkih slika otvorila pitanje invaliditeta i inkluzije.

- Ovo je spektakl koji će predstaviti paraolimpijske sportaše i vrijednosti koje oni utjelovljuju, koji će ujediniti gledatelje i televizijsku publiku diljem svijeta oko jedinstvenog duha Paraolimpijskih igara - rekao je umjetnički direktor svečanosti otvaranja Thomas Jolly, a zanimljivo je reći kako je upravo on stajao i iza svečanosti otvaranja i zatvaranja OI-ja, no sada je potpuno promijenio pristup.

Stephane Houdet of France during qualification in the Gentlemen's Wheelchair singles at Para 2024 Paralympics at Roland Garros Stadium in Paris, France on September 1 2024. Photo by Yves Marie Quemener/ABACAPRESS.COM Photo: Quemener Yves-Marie/ABACA/ABACA

Umjesto da šokira gledatelje, poslana je poruka mira i inkluzije. Također, "po prvi put u povijesti ceremonija otvaranja održala se izvan stadiona. I dok je tijekom otvaranja OI-ja u središtu bila rijeka Seine, večeras su središte bili kultni Place de la Concorde i Champs-Elysees na kojima se okupilo oko 60.000 gledatelja", objasnili su s HRT-a na čijem se drugom programu tijekom 11 dana mogu pratiti prijenosi sportskih događaja. Na paraolimpijskim igrama nastupit će, naime, ukupno 4400 sportaša iz 168 delegacija, među kojima i 22 hrvatskih parasportaša.

Spencer // HRT1 - tri ruže

Kraj, točnije zadnji dan kolovoza, u znaku je pak i sjećanja na britansku princezu Dianu koja je tragično stradala 1997. godine u prometnoj nesreći usred Pariza. Stoga je HRT prošlu subotu emitirao film "Spencer", dramu koja govori o krizi koju je princeza Diana proživljavala na zimu 1991. godine, kada je razmišljala o razvodu od princa Charlesa i napuštanju britanske kraljevske obitelji. S obzirom na to da nije riječ ni o kakvoj okrugloj obljetnici, niti o događaju od izravne važnosti za hrvatsku publiku, neki dokumentarac ili emisija možda bi bili neobičan odabir, ali ovaj se igrani film odlično uklopio u program. Za početak, radi se o hitu iz 2021. godine koji je pokupio odlične kritike kako struke tako i publike, a prije svega jer prikazuje život princeze Diane na nešto drugačiji način od standardnih klišeja. U filmu Pabla Larraína, a koji je nastao prema scenariju Stevena Knighta, glavnu ulogu ima Kristen Stewart za što je pokupila samo pohvale, unatoč početnoj skepsi publike. Stoga samo pohvale i za ovaj aktualni i zanimljiv odabir filma.

To je Voyo// RTL - tri kaktusa

U kolovozu prošle godine lansiran je RTL-ova platforma Voyo, koja sada slavi svoju prvu obljetnicu. U to se vrijeme, kako bi se gledatelje upoznalo sa sadržajem u ponudi, paralelno na RTL-u počela emitirati kratka emisija "To je Voyo" u sklopu koje je Nikolina Pišek najavljivala filmove i emisije te su emitirani najzanimljiviji traileri s Voya. Simpatičan je to bio potez, posebice za upoznavanje tradicionalne publike s novim mogućnostima. Međutim, Voyo sad slavi prvi rođendan, no gledatelje se i dalje putem emisije "To je Voyo" upoznaje sa sadržajem. Jest da je ponavljanje majka znanja, ali što je previše - previše je. 'Ajde da se napravila neka inovacija, no osim što je u jednom periodu Nikolinu Pišek zamijenila Ida Hamer, svaka ta emisija izgleda kao da je netko zabunom kliknuo neki krivi gumb i pustio stari sadržaj koji nije trebao biti pušten. Tijekom dana i tijekom tjedna se stalno vrte jedno te iste najave bez ikakvog smisla, što je Voyo već znaju ptice na grani (što je plus za prepoznatljivost), iz RTL-a se hvale dobrim brojkama pa je onda red i za neku novu razinu promocije. Zaslužio je to Voyo valjda za prvi rođendan, a i mi skupa s njime.

Kako se riješiti frajera u 10 dana // Nova TV - četiri kaktusa

I na Novoj TV djeluje kao da je netko stisnuo krivi gumbić pa nas sve zajedno lansirao 20 godina u prošlost. Tako je prva nedjelja rujna obilježena filmskim "hitovima" među kojima su i - Kako se riješiti frajera u 10 dana (iz 2003. godine), Marley i ja (iz 2008. godine) i Pink Panther (iz 2006. godine). Na kraju je u prime-timeu emitiran "Jumanji: Dobro došli u džunglu" iz 2017. godine. što možda zvuči kao "novi film", ali dovoljan šamar stvarnosti je da djeca rođena te godine upravo kreću u školu (zbilja!). Tako da, kao da dovoljan znak bezidejnosti već nije što je u jednom danu emitirano čak osam filmova, nego ih je većina na televiziji bila prikazana više puta nego što smo čuli što je Voyo.

VIDEO Ana Begić Tahiri: Nakon "Bibinog svijeta" sam 10 godina bila izbrisana s televizije i filma