U studiju Jadran filma u zagrebačkoj Dubravi završeno je snimanje prve sezone Kvizne situacije, zanimljivog projekta producentske kuće Trigon, a pod voditeljskom palicom Marija Kovača, redatelja i poznatog kvizomana.
U prvoj sezoni prijavilo se 48 ekipa, koje su kroz izlučne emisije došle do finala. Najvažnije je da su se prijavile ekipe iz cijele Hrvatske, pa je tako bilo natjecatelja iz Ploča, Šibenika, Splita, Zadra, Koprivnice, Zagreba i drugih gradova. Novinar Večernjeg lista sa svojom ekipom "Glavate Želve" i sam je sudjelovao na snimanju, i uvjerio se kako je forma pub kviza sve popularnija u Lijepoj Našoj, a cilj ove prve sezone Kvizne situacije je i da se format popularizira u cijeloj zemlji.
Naravno, format je ovom prilikom malo prilagođen, pa se u prvoj fazi igralo tri rubrike po pet pitanja, koje su birali natjecatelji. Rubrike nisu bile pod klasičnim imenima sport, glazba, zemljopis, povijest i slično, nego je trebalo iz imena odgonetnuti o čemu je riječ. Snimljeno je 16 izlučnih emisija, nakon kojih su pobjednici otišli u polufinale, a pobjednici polufinala u finale.
Nije nedostajalo zabave
Nije nedostajalo dobre zabave, i nadmetanja u znanju, a ocjena svih je – Kvizna situacija je pun pogodak. Među natjecateljima je bilo i prekaljenih televizijskih kvizaša koji su mahom govorili kako prvi put nisu imali osjećaj da snimaju televizijsku emisiju. I doista, set je napravljen da izgleda kao pravi pub. Uz Marija Kovača suvoditelj je Milan Fošner, koji za šankom komentira kviz, a rezultate upisuje kredom na ploču.
– Mogu reći da sam prezadovoljan snimanjem. Komentari natjecatelja koji su mahom izvrsni kvizaši izrazito su pozitivni. Željeli smo biti što vjerniji duhu pub kvizova. Sigurno je da ima još puno prostora za doradu, ali i drugih kvalitetnih timova koji se nisu prijavili za prvu sezonu, jer još nisu znali kako će to sve izgledati – kazao nam je Mario Kovač i dodao kako su svakako pogodili model. Spontanost i opuštenost glavni je moto emisije, no izbjegavala se šlampavost. Atmosfera na snimanju bila je kao na pravim pub kvizovima.
– Cilj nam je da promoviramo znanje i da na program javne televizije plasiramo kvalitetnu priču. Nadam se da će ovo pridonijeti širenju pub kviz scene u Hrvata. Svaka čast kvizovima koji su rađeni po stranim licencijama, no mi se nismo htjeli natjecati s njima u spektakularnosti i ekskluzivi.
Nadamo se i drugoj sezoni
Mi smo skromnim sredstvima napravili dobar posao. Nagrada za pobjednike je 20 tisuća kuna, što je puno manje nego na nekim drugim kvizovima. No, ne zaboravimo kako su se ovdje natjecale ekipe koje se nalaze minimalno jednom tjedno i igraju za turu pića ili knjige – kaže Kovač.
Prikazivanje Kvizne situacije počet će u prosincu na HRT-u 3, no još uvijek se ne zna hoće li ići jednom ili dva puta tjedno, a ako gledanost bude velika, snimat će se i druga sezona.
– U toj drugoj sezoni evoluirao bi ovaj model koji smo predstavili. Nije nemoguće da format prodamo u inozemstvo. Ne bi to bio prvi takav projekt u Hrvatskoj. Primjerice, Upitnik i Piramida su s uspjehom prikazivani u nekoliko zemalja – kazao je Mario Kovač.