HRT Neravnopravnost u pogledima na sivu ekonomiju i sukobe interesa

Interesna diskriminacija na HRT-u?

10.12.2008.
u 17:31

Na HTV-u se puno bolje pozicionirati kao Karmela Vukov-Colić nego kao Zoran Šprajc - za jednog je svog intervjua za Večernji list rekao HTV-ov novinar Goran Milić. Aludirajući pritom na to da njegovi kolege očito ne snose svi jednaku odgovornost, i onu profesionalnu i onu nošenja s povećalom javnosti.

Možda se dosad ta izjava i nije osobito ozbiljno shvaćala, međutim nakon najnovijih, hvalevrijednih pokušaja suzbijanja korupcije i prodavanja prostora ispod stola pokazuje se sva njezina težina. Naime, ovih je dana objavljeno da je HTV suspendirao svoga urednika i voditelja “Brisanog prostora” Jozu Kapovića nakon što je gradonačelnik Slavonskog Broda Mirko Duspara navodno platio za gostovanje u emisiji PR agenciji Moira.

Međutim, ako se malo bolje promotri slučaj korupcije na HTV-u, uglavnom se spominje uz nekoliko jednih te istih imena, premda je svima jasno da je problem puno dublji. Štoviše, može se reći da HRT, odnosno pojedinci koriste takve oblike ponajprije za unutarnje ideološke, interesne i klanovske borbe. Drugim riječima, cijeli je niz upitnih pojava na HTV-u, ali kako one nisu izravno vezane za Informativni program, ne pridaje im se velika važnost, što je velika greška.

Primjerice, u emisiji “Dobro jutro, Hrvatska” bez problema ćete čuti da modne kreatorice koje ugošćuju u emisiji same priznaju kako odijevaju njihove voditeljice, HTV-ovi voditelji, čak i urednici (poput Mirka Fodora) uredno vode promidžbe za razne tvrtke i agencije, voze pokroviteljske automobile, ali takve priče ne postaju dio internih diskusija i istraga.

Smušena opravdanja
A kada je riječ o tim drugim redakcijama, vezano uz temu Davor Meštrović, urednik emisije “Dobro jutro, Hrvatska” samo se smušeno ogradio:

- To je osjetljivo pitanje, ali mi pošteno radimo svoj posao i nemamo vremena za rasprave, osim toga ne možemo mi znati unaprijed što će reći neki modni kreator.

Za razliku od njega, Denis Latin nije se libio otvoreno progovoriti o potrebi uravnilovke.

– Televizija još uvijek nije depolitizirana i zakoni nisu za sve isti, ovisno o tome kojem političkom i interesnom lobiju ili opciji netko pripada – kaže Denis Latin potvrđujući postojanje problema i dodaje:

- Neki su naprosto povlašteni i očito je da za sve ne vrijede ista pravila.

Popisi klijenata
Problema je svjesna i gorljiva zagovornica borbe protiv korupcije i vraćanja vjerodostojnosti HRT-a, članica Programskog vijeća HRT-a Suzana Jašić:

– U pogledu korupcije, a tako i prikrivenog marketinga i sukoba interesa, za sve novinare i sve emisije trebala bi vrijediti ista pravila. No, javnost je najosjetljivija na dio programa koji ima najveću političku moć, a to je Informativni program. I tu je glavni razlog toga velikog problema HRT-a jer - jasno je da javnost zanima jesu li dobivene informacije relevantne i vjerodostojne ili su proizvod nekog dogovora.

Nije teško utvrditi vezu između novinara i PR agencija, dovoljno je pregledati popise njihovih klijenata i vidjeti u kojim se emisijama oni pojavljuju u tom razdoblju.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije