Bivši frontmen Azre Branimir Johnny Štulić već četiri desetljeća vodi bitku oko autorskih prava za svoje pjesme. Sve je započelo u rujnu 1981. godine nakon što je Štulić izašao iz SOKOJ-a (Savez kompozitora Jugoslavije) jer više nije htio preko tog udruženja štititi svoja autorska prava. Nakon dugo vremena Štulić se ponovno oglasio na YouTube kanalu PetrovićPetar i izrazio svoje nezadovoljstvo. U podužoj objavi obrušio se na SOKOJ (danas organizaciju muzičkih autora Srbije) koja desetljećima zarađuje na njegovoj glazbi, a optužio je i hrvatski ZAMP.
"SOKOJ, što znači Savez kompozitora Jugoslavije (premda bi u tom slučaju trebalo SKOJ, ali da se raja ne dosjeti, sitno izmjene naslov), zadrži ime i u novim okolnostima iako bi ispravnije bilo, po istom načelu, SOKOS, jer Jugoslavije više nema, a sad je to Organizacija muzičkih autora Srbije, dakle, to SOKOS se čita Savez organiziranog kriminala Srbije, i to s obje strane, s lijeva na desno i obratno, kako god se uzme, budući da ako laže koza, ne laže rog, što je, uostalom, i vidljivo iz dopisa kojeg bjȅh primoran dotičnima uputiti", započeo je Štulić svoju objavu uz koju je priložio svoj dopis upućen SOKOJ-u.
"Poštovani, upoznati ste s dopisom g. Živkovića, koji vam je u moje ime poslao zadnju opomenu pred isključenje i, također, proslijedio dokument koji to u cijelosti potvrđuje (zacijelo ne zbog daljnje komunikacije i izjašnjenja na navode, već zbog dobre vjere i najkraćeg roka od 14 dana). Eto, ima tome punih četrdeset godina da se vi o taj dokument oglušujete. Za to vrijeme ste mi nanijeli neizmjernu štetu. Ja sam po tadašnjim zakonima morao ući u SOKOJ da bih dobivao svoje autorske i ine prinadležnosti, međutim, one nisu stizale. Na moj upit zašto, odgovoreno mi je da vaša firma prelazi na kompjutere od ’74., i da zbog toga niste u stanju isplaćivati honorare (ali ste itekako sposobni ubirati dotične, dapače, vaš prelazak na kompjutere je potrajao sve do rata, punih 17 godina, ako se već ratno vrijeme ne računa, tako se, uostalom, i sami hvaliste na vašoj Internet stranici). Zbog toga sam odmah prije 40 godina u veljači ’81. raskinuo svaku suradnju s vama, no čak i tako ste (po istom obrascu) još polagali pravo na ubiranje mojih honorara sve do isteka te kalendarske godine (znajući da ih nikada nećete isplatiti), štoviše, toliko vam se osladilo da mi ne silazite sa nježnika sve do današnjeg dana", ljutit je bio Štulić.
"Sad, ja nisam od SOKOJ-a primio ni dinara u cjelokupnom životu. Za drugu polovinu 1980. ste ubrali barem 50 000 tadašnjih maraka samo od Jugotona na ime mojih autorskih honorara koje nikada nisam vidio, a sljedeću ’81. kudikamo više, da ne spominjem radio-difuzna izvođenja kako u zemlji tako i inozemstvu (koja su daleko platežnija)", navodi. Međutim, vi niste prestali s ubiranjem mojih prihoda ni po isteku ’81., već ste produžili sve do 1994., kad ste me u zamjenu za hrvatsku 'Oluju' predali ZAMPU (vidi se da radite za istog gazdu), dakle, tu ste me svake godine oštetili za milijun eura, jer, premda ste znali da ja nemam ništa s vama, opet do rata je na svakom nosaču zvuka stajalo SOKOJ i, naravno, moji radio-difuzni prihodi su se slijevali u vaše kofere, a upravo je to i razlog vašem podmetanju nepostojećih web licenci na moje pjesme, content ID-a i općenito drugih lažnih i neistinitih podataka", naglasio je glazbenik.
- Ipak to ne znači da vam matematika ne ide od ruke, naprotiv, i sami ćete lako izračunati koliko tih trinaest godina po milijun eura iznosi, dodatno kamati. A neću vam oprostiti ni tih godinu i po, ’80. i ’81. To je što se tiče glavnice iz Jugoslavije. A za ove druge potonje grijehe koji se očito protežu od ’94. sve do današnjih dana (jer čemu onda ovo prometovanje), još 26 milijuna, dakako s kamatama, dok bezočnost vašeg “poslovanja” nema cijenu, pa ću je otpisati - zaključio je Štulić u dopisu uz koje je priložio i dokaz o otkazu autorskih prava preko SOKOJ-a.
ZAMP se o novim Štulićevim prozivkama do sada još nije oglasio.
Srpska posla. Totalno nebitno, osim za nostalgičare iz ovog nekada hrvatskog dnevnika.