Berlinale

Leonardo DiCaprio zasjenio i Polanskog i Scorsesea

Berlinale
HAVC
15.02.2010.
u 17:08

Iako se održava u nekoliko desetaka golemih kinodvorana, na izmaku prve polovice festivala za većinu se filmova i dalje traži karta više, a atmosfera na blagajnama nalikuje onoj na velikim svjetskim burzama.

Sudeći prema gužvi u festivalskoj zoni, jubilarni 60. Berlinale nimalo ne pati od recesije. Iako se održava u nekoliko desetaka golemih kinodvorana, na izmaku prve polovice festivala za većinu se filmova i dalje traži karta više, atmosfera na blagajnama nalikuje onoj na velikim svjetskim burzama, a ljutite skupine gledatelja koji su unatoč akreditaciji ili kupljenoj karti izvisili zbog pretrpanosti dvorana, stvaraju žamor u hodnicima festivalskih multipleksa.

Sezona lova na DiCaprija

Vješto složeni program od prvog dana pažljivo dozira najatraktivnije projekcije, održavajući stalnu pozornost medija i publike. A različiti skandali i hollywoodske zvijezde često zasjene filmove koje predstavljaju. Tako su prva dva dana obilježile debate o pedofiliji i tromom pravosuđu potaknute premijerom novog filma Romana Polanskog, koji nakon neslavnog uhićenja više neće šetati crvenim tepisima. Kontroverze je potom presjekao dolazak Leonarda DiCaprija. Čim je sletio u Berlin, horde obožavateljica i novinara proglasile su sezonu lova na zgodnog glumca. Ostatak filmske ekipe, uključujući redatelja Martina Scorsesea, potpuno je bačen u drugi plan.

U svojemu najnovijem filmu Leo glumi paranoidnog istražitelja Teddyja Danielsa, a glavnog negativca glumi iskusni Sir Ben Kingsley.

„Shutter Island“ nadahnut je jeftinim krimićima sa sredine 20. stoljeća, a publika mu najviše zamjera upravo trošenje velikoga hollywoodskog budžeta na stvaranje privida siromašne B produkcije. Pažnju plijeni i novi film Michaela Winterbottoma, koji je po predlošku Kubrickova scenarista Jima Thompsona snimio neonoir „The killer inside me“.

Tu je i Mat Whitecross, koji je s Winterbottomom snimio nagrađivane dokumentarce „The Shock Doctrine“ po Naomi Klein i „Road to Guantanamo“, a na ovogodišnjem je festivalu predstavio svoj prvi igrani film.

Ulični umjetnici varalice

Prljavu punk rock posvetu Ianu Duryju nazvao je jednostavno - „Sex, Drugs and Rock and Roll“. Publika ga je odlično primila! Neviđenu pozornost izazvao je i „Exit Through The Gift Shop“ kultnog Banksyja, koji je u najvećoj festivalskoj dvorani, pred stotinama uzvanika iz različitih kulturnih krugova, raskrinkao neke od najpoznatijih i najskupljih uličnih umjetnika današnjice.

Banksy tako otkriva da je poznati Mr. Brainwash, urbani likovnjak koji je nedavno napravio omot za Madonnin „Celebration“, a svoje slike prodaje za desetke tisuća dolara, zapravo – najobičniji varalica, priglupi rođak jednog od Banksyjevih prijatelja, kojeg su iz sažaljenja „stvorili“ kolege umjetnici. Tek treba vidjeti kako će se ovo otkriće odraziti na tržište umjetnina, koje umjetnik kritizira zbog površnosti.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije