Universal Music Group, izdavačka kuća koju su odabrali glazbenici kao što su Drake, Taylor Swift i Olivia Rodrigo odlučila je uskratiti prava za reproduciranje njihove glazbe društvenoj mreži TikTok. U utorak je UMG optužio TikTok da ih pokušavaju natjerati da prihvate loš ugovor koji nije prihvatljiv izdavačkoj kući, te ne pokriva probleme kao što su veća kompenzacija za glazbenike i tekstopisce, zaštita od AI-generirane glazbe, ali i zaštita glazbenika od govora mržnje i zlostavljanja. TikTok je, s druge strane, optužio UMG da odlazi s platforme koja je velika i moćna potpora za glazbenike sa svojih milijardu korisnika, te da je izdavačka kuća šteti glazbenicima i tekstopiscima svojom pohlepom.
Sada će svi videi koji su koristili glazbu kuće UMG biti tihi, a korisnici će njihove pjesme morati zamijeniti s onima nekih drugih izdavačkih kuća. Ipak, vrlo je vjerojatno je da će to trajati samo kratko, jer će na kraju jedna strana ipak morati popustiti, pogotovo ako uzmemo u obzir činjenicu da je Taylor Swift jedna od najvećih zvijezda današnjice, te da ako ne nađu drugu opciju korisnici će u svoje videe dodavati njenu remiksanu glazbu koja ne podliježe ovim pravilima, a koja je još uvijek dostupna na toj platformi. A takav rasplet neće pogodovati niti jednoj niti drugoj strani.
VEZANI ČLANCI:
Podsjetimo, omiljena američka pop zvijezda Taylor Swift prošle je godine postala milijarderka, prenosi CNN pisanje Bloomberga. Prema Bloombergovu indeksu milijardera Swift sada ukupno vrijedi 1,1 milijardu američkih dolara, zahvaljujući rekordnoj turneji Eras koja je pomogla prošlog ljeta američkom gospodarstvu.
"Ona nije samo izvođač - ona je ekonomski fenomen", rekao je Leyden. Swift nije osvojila samo arene veličine Super Bowla, već i kinodvorane.
Prvog vikenda premijere filma o njezinoj turneji "Taylor Swift: The Eras Tour" zaradio je oko 96 milijuna dolara na kino blagajnama u Sjedinjenim Državama i Kanadi. Turneja Eras mogla bi zaraditi 2,2 milijarde dolara samo od prodaje ulaznica u Sjevernoj Americi, prema podacima istraživanja iz kolovoza istraživačke tvrtke QuestionPro rađene ekskluzivno za CNN.
Pjevačica je postala kulturni fenomen, što je dodatno povećalo njezin ekonomski utjecaj. U gradovima u kojima je Swift nastupala, broj putnika u javnom prijevozu je naglo porastao, a popunjenost hotela je naglo porasla.
GALERIJA Zvijezda 90-ih snimljena kako prodaje kuhani grah i puricu s mlincima na Dolcu
Bloomberg navodi da je Swift jedna od rijetkih zabavljačica koja je dosegla taj status samo na temelju svoje glazbe i nastupa. Chris Leyden, direktor marketinga u SeatGeeku, rekao je za CNN da "turneja 'Eras' Taylor Swift ponovno ispisuje knjigu o ekonomiji zabave."
Swift se pridružila Rihanni, koja je postala milijarderka 2021., prema Forbesu i Jay Ziju i Beyonce koji su to postigli 2017. godine.
VIDEO Zdenka Kovačiček: 'Kći se razvela ove godine, sve je to utjecalo na moje zdravlje'