Kao televizijska voditeljica i urednica s dugogodišnjim stažem, Željka Ogresta zna kako držati u rukama sve konce emisije koju vodi, a od prošle subote u HRT-ovoj emisiji Maestro ima zadatak svoje upravljačke vještine demonstrirati dirigiranjem simfonijskom orkestru.
Sasvim drugi pristup glazbi
– Svakodnevna organizacija obiteljskih obveza i organizacija emisije, svuda morate nešto držati pod kontrolom, ali ništa od toga ne može se usporediti s dirigiranjem – kaže Željka Ogresta. Ističe da se osjeća kao školarac koji je tek krenuo u školu.
– Silno sam se zagrijala za cijelu tu priču i veselim se što krećem od početka i učim sve korak po korak. Tek sad vidim da gledajući i slušajući mnoge koncerte klasične glazbe, dosad uopće nisam imala pojma kako dirigiranje funkcionira – kaže voditeljica i dodaje kako je već dugo vremena ništa nije tako obuzelo i veselilo koliko probe i emisije Maestra.
– Imam završenu glazbenu školu, ali to pri dirigiranju ne pomaže puno. Ovo je zaista složeno i komplicirano, pa se tako u sutrašnjoj drugoj emisiji moram baviti matematikom, dijeliti i množiti. Nije jednostavno, ali je silno zanimljivo – kaže.
Prvi nastup u ovom showu opisuje teniskim terminima.
– Ono što mislite da znate ili da ste znali, potpuno nestane u trenutku kad stanete pred orkestar, a moje prvo dirigiranje nalikovalo je lupanju bekhenda i forhenda – kaže i u šali objašnjava zašto se prije nije odazivala u HRT-ove showove.
– Dobivala sam i prije ponude s HTV-a, no za pjevanje sam pretalentirana, a za ples premlada pa sam ih morala odbiti, a za dirigiranje sam taman – veli.
Suprug Dubravko Merlić i njihova djeca, kaže Željka, bili su oduševljeni njezinim sudjelovanjem u showu.
– Njihove reakcije bile su odlične i podržavaju me u tom izazovu, ali doma ne vježbam i do emisije nisu vidjeli kako dirigiram jer sve probe imam kod mentora Krešimira Batinića u njegovu kazalištu Komedija – govori Željka. Priznaje da je štreberski tip i odgovorna u svemu što radi pa tako i u dirigiranju, ali bez obzira na to, teško je, kaže, predvidjeti kako će se stvari odvijati kad se nađe pred orkestrom.
– Svi mi natjecatelji drhtimo i bez obzira na to koliko nam se čini da znamo i da smo naučili kompoziciju, u te tri minute lako stvari pođu po zlu i važno je kako će vas orkestar prihvatiti, kakav stav imate i kako ćete se snaći u te tri minute koliko skladba traje. Naravno da postoji i trema, ali istodobno je nevjerojatan osjećaj upravljati s 80 ljudi u orkestru – kaže.
Nakon ovog iskustva ima sasvim drugu percepciju glazbe i na drukčiji način je slušam.
– Inače sam veliki ljubitelj klasike, odgovara mi i volim je slušati, ali sada potpuno drukčije percipiram glazbu. Kroz učenje dirigiranja naučila sam slušati koji su instrumenti u skladbi, koji kada počinje, a koji kada završava. Primjećujem da su svi natjecatelji potpuno u ovoj priči jer kad ih sretnem u gradu, svi imaju slušalice u ušima i pripremaju skladbe za emisiju – kaže.
Radijska emisija ide i dalje
U jesenskoj shemi više nećemo gledati Željkinu emisiju Piramida, ali njezin glas čujemo i dalje svake srijede na Hrvatskom radiju u emisiji Homo sapiens.
– Koncept emisije je i dalje isti, dakle poznate osobe iz javnog života pričaju o svom životu. Nedavno sam ugostila prvog pobjednika Maestra, glumca Ozrena Grabarića i pokušala sam iz njega izvući neku insajdersku informaciju, ali nije mi htio ništa odati – kaže voditeljica.
Ogresta ! Gadiš mi se ! Zašto ? Pa zato što si komi i privilegirana voditeljica bez pokrića. Prodaješ se kao osoba koja je za jednakost dok u vlastitom životu živiš sasvim drugim životom. Dokaz si premoči lijeve opcije na HRT-u.