Kawasaki 3P zadnjih su godina stavljeni u stanje mirovanja i ne slave 30. godišnjicu osnivanja benda i 20 godina od objavljivanja prvog albuma, iako bi u ovo doba podsjećanja na obljetnice raznih vrsta imali otvorena vrata za turneju i rasprodane koncerte. Za razliku od mnogih koji danas nisu ni slika samih sebe od prije, Kawasaki 3P još je sa zadnjim albumima "Idu Bugari" 2009. i "Goli zbog pasa" 2015., te manijakalno gustim rasporedom svirki nekoliko godina nakon objave pokazao da energije ne nedostaje, a grupa pritom priuštila publici neke od svojih najboljih nastupa.
Naravno, tu su i Kojoti s kojima gitarist Davor Viduka danas opet radi intenzivnije i priprema novi album, upravo im izlazi i novi singl, ali o njima ćemo ekstenzivnije kad se album pojavi. Kawasaki 3P ostaje jedinstvena pojava na domaćoj sceni od devedesetih naovamo. U ovo vrijeme kada smo s Let 3 napokon razbili kletvu da na Eurosong šaljemo pjesme koje nikog ne zanimaju, nije zgorega podsjetiti da su upravo Kawasaki 3P s pjesmom "Antonija" prije točno dvadeset godina 2003. mogli na Eurosongu biti ono što su Måneskin pokazali puno kasnije, da su kojim slučajem prošli na Dori. Sve skupa dokaz je da se ne mora uvijek biti samo banalno zabavan, već da se usput mogu promišljati i drugačije poruke i miješati žanrovi, biti retro i moderan, s daškom glama, ali bez srama. To domaće ziheraštvo, neshvaćanje i prijetvornost možda su najveća prepreka da oni koji zaista imaju nešto za reći i pokazati, u glazbi često imaju više prepreka nego podrške.
VEZANI ČLANCI
Upravo se generacija muzičara iz devedesetih, u koje spadaju i Viduka i Kawasaki i Kojoti, tada često morala boriti s anti-rokerskim vjetrenjačama, a u nadolazećim godinama više se prostora potrošilo na nostalgično objašnjavanje značaja novog vala, iako je scena nastala u devedesetima bila sjajna. Štoviše, upravo su oni iz devedesetih ti koji i danas rade i čine aktivan dio suvremene rock scene
Dok smo još kod nedavnog Eurosonga, valja podsjetiti i da je Madonna na svom nastupu u Tel Avivu u sklopu Eurosonga 2019. iskoristila raniji vizualni stajling domaćih Kawasaki 3P, od poveza sa slovom X preko oka, do pratećih plesača čije su gas maske podsjetile na slično vizualno izdanje Kawasakija iz 2012. godine kad smo čekali smak svijeta. Radi li se o plagijatu može se prosuđivati, ali je nepobitna činjenica da, kao što mi "domaći" gledamo što se događa u svijetu, tako i čitavi timovi inozemnih pop-zvijezda plaze po internetu i traže zanimljive sastojke za projekte svojih pulena. Danas je zaista sasvim uobičajeno da pretraživanjem mreže dođete do zgodnih detalja koji bi se mogli iskoristiti, pa tako i Madonna.
No, to su samo periferni pokazatelji sposobnosti Kawasaki 3P koji su odličnu glazbu vezivali uz jednako zanimljivu vizualizaciju i scenske ideje koje su u svijetu kasnije koristili i drugi. Ovdje valja naglasiti da je Kawasaki 3P ipak 2018. iskoristio priliku proslave 25. godišnjice benda, ali opet na drugačiji način, a sve skupa urodilo je jednim od njihovih najboljih koncertnih zapisa na kojem i danas možete provjeriti o kakvom se bendu radi. Prije toga, u proljeće 2016. Kawasaki 3P je za predstavnike medija i vjerne fanove održao mini-koncert u klubu Jabuka. Cijeli događaj je sniman i pohranjen da pričeka pogodno vrijeme za objavljivanje koncertnog materijala. Pravi trenutak došao je u sklopu proslave Jabuke, kluba koji je tada slavio 50. rođendan, pa je videospot "Lovac" - redatelj Mario Borščak, inače basist grupe stalno zadužen za vizuale - bio svojevrsni rođendanski poklon benda legendarnom i najdugovječnijem domaćem klubu koji je par puta, još od kraja devedesetih, pokušala zatvoriti ili pretvoriti u "Dom zdravlja" Tuđmanova i Bandićeva administracija. Nešto kasnije je i K3P "ostario" pa su 2018. proslavili 25. rođendan, obilježen dvodnevnim koncertima u zagrebačkom Teatru &TD, gdje je broj ulaznica bio ograničen na samo četiristotinjak po večeri.
Kawasaki 3P bili su u naponu snage i spremni za dodatnu kilometražu, što je pokazao i slavljenički koncertni album i DVD objavljen povodom 25 godina benda, na kojima je brza vožnja Kawasakija donosila mješavinu olovnog benzina, strasti, sjajne svirke i zabave.
No, zaista trebaš biti trezven i(li) opako osviješten pa izabrati dvije "manje", ali strastvene i furiozne svirke povodom 25 godina benda, da na slavljenički DVD/CD staviš nastupe iz Teatra &TD, a ne iz Doma sportova u kojemu su 2017. svirali pred deset puta više ljudi. Taj CD "25 godina x Teatar &TD" donio je 12 pjesama s eruptivnog nastupa u legendarnom zagrebačkom prostoru, dok je pridruženi DVD sadržavao 22 pjesme, ponovno u režiji i montaži K3P basista i video majstora Marija Borščaka.
Već i taj podatak, kao i u slučaju nekih drugih godišnjica koje u zadnje vrijeme mnogi slave, može nas nagnati na pomisao zar je doista toliko vremena prošlo? Znajući u kakvoj nemotivirajućoj sredini živimo, Kawasaki 3P su vjerojatno instinktivno shvatili da se ne treba pretrgati od rada, nego gerilskim periodičnim pothvatima osvajati mic po mic novog terena i onda "zakucati". Samo tri studijska albuma, ali kakva, ("Kawasaki 3P", "Idu Bugari" i "Goli zbog pasa'"), bila su dovoljna, a nastupi uživo i "previše".
Uspjeli su u tih (do tada) 25 aktivnih godina postojanja zakucati mnogo toga - ne samo spomenutu "Antoniju" na Dori, koja je bila provokacija srednje struje poput nekadašnjih punkerskih ispada Termita i Parafa u Kristalnoj dvorani opatijskog hotela 1979. Kao jedan od onih modernih bendova koji korespondiraju s aktualnom svjetskom glazbenom scenom, puno prije Dubioza kolektiva i Manu Chao krenuli su s usporedivom sviračkom matricom.
Mnogi festivali, sportske dvorane, legendarne Jabuke, Tvornice i dvorišta Močvare "pale" su pred njihovim naletom, pa i INmusic na kojem su 2016. kao jedino domaće ime ikada nastupili na kraju večeri na glavnoj pozornici nakon odustajanja Skunk Anansie. I bez tonske probe oduševili su valjda dvadeset tisuća ljudi. Oni, jednostavno, ne podbacuju uživo. U ovih 30 godina odabrao je svatko što je htio, a sve skupa ih je pod dirigentskom palicom držao Tomislav Vukelić-Tomfa. Upravo u tom grmu leži ne zec, nego veliki lav i prednji čovjek Kawasaky 3P - on i Mile Kekin možda su rastom najmanji, ali dušom, srcem i energijom najveći kod nas - koji je na svojim plećima izgurao veliki dio scenske eruptivnosti benda, skupa s nezaustavljivom sviračkom postavom
Naslovna pjesma s EP-ja "Mupov-ska" otvorila je taj slavljenički CD za koji su izabrane i "Dugodugodugo", "Indijanac - Vi gata om", "Jebotekst", "3Problema", "Loš, zao", "Ni da ni ne", "Mate Parlov", skupa s akustičnom, "tulum" verzijom "Snifa san glu", da bi nakon znojne kružne vožnje paklene ritam sekcije Borščaka na basu i bubnjara Nikole Babića, duhača (Stipe Mađor, Luja Dominik) koji ne posustaju, međuigre gitara Davora Viduke i Tonija Babarovića i Tomfine vokalne ceromonijalmajstorije, sve završilo s "Puta Madre". Završna konstatacija mogla bi biti parafraza također uključene "Kak si? Pa tak". Kak su Kawasaki 3p? Vjerojatno još uvijek u naponu snage i spremni za dodatnu kilometražu kad se za to odluče.
VIDEO: Odlična atmosfera na prvom zajedičkom koncertu Colonije, Karme, i grupe ET