Splitski redatelj Žare Batinović jutros je preminuo nakon borbe s koronavirusom, a pamtit ćemo ga po brojnim spotovima, koji su posljednjih 30 godina osvajali nagrade.
Prvi Žarin spot je za jednu od najprepoznatljivijih pjesama iz Domovinskog rata, Thompsonovu "Bojnu Čavoglave".
Za Nenu Belana 1993. snimio je spot "Sunny Day".
Posebno pamte i Žarini spotovi za grupu TBG, poput onog za pjesmu "Genije", u kojem su mu glumili i neki poznati likovi iz Splita.
Za spot je dobio nagradu Crni mačak. Dio su snimali u Mostaru u prostoru tvornice Aluminij. Batinović je tamo poveo dvojicu Splićana koji su glumili kauboja i Indijanca.
- Problem je bio što sam imao pištolj, ratni trofej koji mi je osobno poklonio Thompson. Kad su vidjeli na granici njih dvojicu u automobilu obučene kao kauboja i Indijanca rekli su da odmah izađemo . Gotovo je, pomislio sam da će nam praviti probleme zbog pištolja, kad ono, svi su se htjeli fotografirati s njima - kazao nam je prije nekoliko godina Batinović.
U istom spotu Žare je imao ideju i da dizalicom podigne automobil u zrak. Bojao se ikog pitati, pa je odlučio to napraviti s bratovim starim "Stojadinom".
- Nisam ni njemu ništa rekao. Pomislio sam, ako mu ga razbijem, radije ću njemu dati nekoliko stotina eura, nego da razbijem neki skuplji auto. Možete misliti situaciju - obitelj na petom katu splitskog nebodera ruča, a odjednom im se ispred prozora pojavi "Stojadin"! Kad je spot bio gotov, došao sam bratu i rekao mu - pa mogao bi sad i počastiti, pojavljuješ se u mom spotu. On nije imao pojma - smijao se Batinović.
Redatelj je izdvojio i suradnju sa Slavenom Bilićem, kojem je snimao spot "Hannibal Ante Portas" s grupom Newera.
- Zvao sam Davora Gavrana iz grupe Dioniza da mi pomogne. Tek kad je Gavran došao, shvatio sam da je malo popio. Došlo mi je da propadnem u zemlju od sramote. Pa kako će sad on pijan raditi s Bilićem? Međutim, on je sve odlično odradio i jako se svidio Biliću, kojem je kasnije i postao glasnogovornik u HNS-u. Sutradan se Bilić išao tetovirati i počeo mi je pričati da bi on volio staviti Štrumpfove. Pa di ćeš te Štrumpfove, vilenjake i slično. Smijat će ti se svi. Bolje ajde na neku mistiku - rekao sam mu, i srećom, poslušao me - pričao je Batinović.
Pokojni Žare je snimio prava remek djela za Gibonnija, a jedan od najupečatljivijih spotova je za pjesmu "Divji cvit".
Za Olivera je napravio 15 spotova, dva dokumentarna filma i dvostruki DVD i to u periodu od šest godina - od 2000. do 2006.
– Doveo sam ga ispred crkvice svetog Nikole, posjeo na skale, snimija prvu i drugu strofu i refren. Sve je bilo gotovo u 15 minuta. Vidim ja, Oliver me gleda onim svojim “japanskim očima” i šapće mi: “Ajde, priznaj da je skrivena kamera. Ne virujem da smo već gotovi.” Bio je šokiran da smo već gotovi. Tu me odmah zavolija jer svako naše snimanje ne bi trajalo duže – sa smiješkom je ispričao Batinović.
Surađivao je i s Dalekom obalom na brojnim spotovima poput "80-e", "Mrlje", "Nema te", "Morska vila"...
Posebno je izdvojio i suradnju s Bajagom i Instruktorima za spot "Daljina, dim i prašina".
Njegov je i videspot za pjesmu "Zastave" Parnog valjka.
Ipak, najviše nagrada dobio je za "Teške boje", od Gorana Bare i Majki. Osim što je dobio Porin, nagrađen je i regionalnom nagradom za najbolji spot 21. stoljeća.