JERRY SPRINGER

Politička karijera izmaknula mu je zbog skandala s prostitutkama, a njegov show zauvijek je promijenio televiziju

storyeditor/2024-12-26/PXL_PA_111224_125459814.jpg
30.12.2024.
u 07:00

Od političke karijere do stvaranja jednog od najgledanijih i najkontroverznijih talk showova u povijesti, njegova priča je fascinantna kronika uspjeha i kontroverzi koja je obilježila cijelu eru televizijske zabave. Upravo zbog toga Netflix je najavio dokumentarac “Jerry Springer: Fights, Camera, Action” koji će detaljnije istražiti život i karijeru ovoga kontroverznog voditelja

Jerry Springer, čovjek koji je zauvijek promijenio američku televiziju i postao sinonim za kontroverzne talk show emisije, ostavio je neizbrisiv trag u povijesti televizije. Od političke karijere do stvaranja jednog od najgledanijih i najkontroverznijih talk showova u povijesti, njegova priča je fascinantna kronika uspjeha i kontroverzi koja je obilježila cijelu eru televizijske zabave. Upravo zbog toga Netflix je najavio dokumentarac “Jerry Springer: Fights, Camera, Action” koji će detaljnije istražiti život i karijeru ovoga kontroverznog voditelja. Dokumentarac, koji izlazi 7. siječnja 2025. godine, obuhvatit će ekskluzivne intervjue s ljudima koji su radili na showu, nikad prije viđene snimke iz backstagea, kao i posljednji veliki intervju sa Springerom prije njegove smrti.

”Ova zadivljujuća, vrhunska dvodijelna serija ispričat će priču o The Jerry Springer Showu kakvu nikad prije nisu ispričali.

Prepuna izvanrednih svjedočanstava iz prve ruke i otkrića insajdera, serija istražuje kako je ovaj dnevni talk show postao jedan od najvećih i najnečuvenijih TV hitova devedesetih. Ali iza zabavne fasade kriju se neke mračnije istine. Kako čujemo od producenata i bivših gostiju The Jerry Springer Showa, počinje se pojavljivati ​​slika o razaranju koje je prouzročio, postavljajući nova pitanja o tome tko je odgovoran i koliko daleko stvari trebaju ići u ime zabave”, stoji u Netflixovoj najavi.

Gerald Norman Springer rođen je 13. veljače 1944. godine u Londonu, u židovskoj obitelji koja je bježala od nacističkog progona. Njegovi roditelji, Richard i Margot, preživjeli su Holokaust, što je duboko utjecalo na Jerryjev pogled na život i pravdu. Sa samo pet godina preselio se u Sjedinjene Američke Države, gdje je njegova obitelj započela novi život u četvrti Queens u New Yorku. Springer je pokazivao izniman akademski potencijal te je pohađao Tulane University i na njemu diplomirao politologiju. Nakon diplome na Northwestern University School of Law započeo je političku karijeru kao savjetnik Roberta Kennedyja, što mu je otvorilo vrata u svijet politike.

Njegova politička karijera doživjela je prvi značajan uspjeh kada je 1971. godine izabran u gradsko vijeće Cincinnatija. Međutim, 1974. našao se u središtu skandala kada je otkriveno da je koristio usluge prostitutki, što je rezultiralo njegovom ostavkom. “To je bila najniža točka mog života”, priznao je poslije. “Ali naučio sam da je važno preuzeti odgovornost za svoje postupke”, istaknuo je. “Politika vas nauči da budete iskreni prema javnosti – ona će vam oprostiti pogreške, ali nikada laži”, izjavio je za Washington Post 1977. godine. Unatoč tome, pokazao je iznimnu sposobnost oporavka nakon pada – priznao je svoje postupke, javno se ispričao i ponovno osvojio povjerenje birača. Godine 1977. izabran je za gradonačelnika Cincinnatija, postavši najmlađi gradonačelnik u povijesti grada.

GALERIJA: Rozga nije mogla sakriti emocije na prvom od sedam beogradskih koncerata: 'Tresem se'

storyeditor/2024-12-26/PXL_PA_111224_125459814.jpg
1/18

Springer je 1982. angažiran kao politički izvjestitelj i komentator na WLWT-ju, Cincinnatijevoj podružnici NBC-ja, koja je u to vrijeme imala najslabije gledan informativni program u gradu. Njegov dolazak bio je dio strategije za podizanje rejtinga postaje. Springerova karizma i političko iskustvo brzo su došli do izražaja, što je rezultiralo njegovim imenovanjem za glavnog voditelja vijesti i glavnog urednika već 1984. godine. U toj ulozi Springer je želio stvoriti prepoznatljiv potpis koji bi ga izdvojio među drugim novinarima. Inspiriran tradicijom velikih TV voditelja poput Waltera Cronkitea, odlučio je kreirati vlastitu krilaticu kojom bi završavao svaku emisiju. Nakon brojnih prijedloga i rasprava s kolegama stvorio je svoju poznatu rečenicu: “Čuvajte sebe i jedni druge.” Ova jednostavna, ali snažna poruka odmah je odjeknula među gledateljima i postala Springerov zaštitni znak. Njome je kasnije završavao sve epizode The Jerry Springer Showa, stvarajući tako most između svoje novinarske prošlosti i kontroverzne talk-show budućnosti.

The Jerry Springer Show počeo je emitiranje 1991. godine kao ozbiljna politička emisija po uzoru na Phil Donahue Show. Prvi format emisije uključivao je dubinske političke rasprave i društvene teme, s gostima poput političara i stručnjaka. Emisija je inicijalno bila zamišljena kao platforma za ozbiljne diskusije o aktualnim pitanjima, s naglaskom na informiranje i educiranje publike. Međutim, unatoč ambicioznom konceptu, show nije uspio privući željenu pozornost gledatelja. Suočeni s niskom gledanošću i prijetnjom ukidanja, producenti su bili prisiljeni preispitati svoj pristup. Nakon intenzivnih rasprava i analiza tržišta, odlučili su se na radikalan zaokret u formatu emisije. Nova verzija showa potpuno je napustila prvotnu ozbiljnu koncepciju i umjesto toga se fokusirala na senzacionalističke teme, obiteljske drame i sukobe uživo. Ovaj drastičan zaokret pokazao se kao pun pogodak – gledanost je naglo porasla, a emisija je ubrzo postala predmet razgovora diljem zemlje. Kontroverzni sadržaj i često šokantni gosti privlačili su sve veću publiku, što je dovelo do prave eksplozije popularnosti. Sam Springer je poslije priznao da ga je preokret iznenadio. “Nikad nisam mislio da će show postati ono što jest”, izjavio je u intervjuu za Rolling Stone. “Počeli smo kao ozbiljan politički program, a završili kao cirkus.” Ova transformacija nije samo promijenila sudbinu emisije, već je postavila nove standarde za reality televiziju i talk showove, utirući put za mnoge slične formate koji su uslijedili.

Show je postao poznat po svojim ekstremnim elementima koji su često prelazili granice dobrog ukusa. Fizički obračuni između gostiju postali su gotovo svakodnevna pojava, zbog čega je emisija morala zaposliti profesionalne zaštitare. Među najkontroverznijim epizodama bile su “Oženio sam konja” iz 1998. godine, koja je izazvala val kritika zbog promocije bestijalnosti, “Moj dečko je zapravo djevojka” iz 1996., koja je poslije kritizirana zbog transfobnog pristupa i senzacionalističkog prikazivanja transrodnih osoba. Ova epizoda izazvala je val nezadovoljstva među LGBTQ+ zajednicom i aktivistima za prava transrodnih osoba, koji su tvrdili da show pridonosi širenju štetnih stereotipa i nerazumijevanja. Unatoč kritikama, emisija nije promijenila svoj pristup toj tematici, što je dovelo do dugotrajnih rasprava o odgovornosti medija u prikazivanju marginaliziranih skupina.

Još jedna iznimno kontroverzna epizoda bila je “Ku Klux Klan: obiteljska tradicija” iz 1997. godine, koja je izazvala brojne prosvjede diljem zemlje. Ta epizoda, u kojoj su gostovali članovi zloglasne rasističke organizacije, naišla je na oštre osude građanskih udruga i boraca za ljudska prava. Kritičari su tvrdili da je show pružio platformu za širenje govora mržnje i rasističkih ideologija. Ispred studija u kojem se show snimao organizirani su prosvjedi, a mnogi su sponzori povukli oglase. Emisija je potaknula širu raspravu o granicama slobode govora u medijima i odgovornosti televizijskih producenata u odabiru sadržaja.

Emisija je postala poznata i po specifičnim elementima, poput publike koja je skandirala “Jerry! Jerry!” i poznatog segmenta “Final Thought”. Springer je razvio poseban stil vođenja emisije – bio je istovremeno šarmantan i distanciran, dopuštajući gostima da dominiraju showom, dok je on održavao privid kontrole. Ova formula pokazala se iznimno uspješnom.

NBC Universal distribuirao je show, koji je u svojim najboljim danima imao više od 8 milijuna gledatelja dnevno. Show je postao toliko popularan da je inspirirao film “Ringmaster” (1998.), mjuzikl “Jerry Springer: The Opera” (2003.) i brojne parodije u pop kulturi. Springerova plaća dosegnula je vrtoglavih 8 milijuna dolara godišnje, čineći ga jednim od najplaćenijih televizijskih voditelja svog vremena.

Kontroverze su pratile emisiju cijelo njeno trajanje. Kritičari su često napadali show zbog eksploatacije marginaliziranih skupina, promocije nasilja i degradacije javnog diskursa. Posebno oštre kritike dolazile su od stručnjaka za mentalno zdravlje, koji su tvrdili da show trivijalizira ozbiljne osobne i društvene probleme. Nekoliko je puta emisija bila tužena zbog tragičnih događaja povezanih s gostima showa, uključujući slučaj iz 2000. godine kada je bivši gost ubio svoju bivšu suprugu nakon sudjelovanja u emisiji. Dvije godine poslije sinovi pokojne gošće Nancy Campbell-Panitz podnijeli su tužbu u okrugu Sarasota protiv Springera, njegovih producenata i njegova distributera, tvrdeći da je stvorio “raspoloženje koje je dovelo do ubojstva”. Naposljetku su odustali od tužbe.

Postojala je stalna rasprava o autentičnosti borbi. U jednom intervjuu asistent produkcije izjavio je kako “daju sve od sebe da provjere ljude”, a gosti koji su djelovali neautentično bili su izbačeni sa scene. Neki gosti tvrdili su da za svaku epizodu Jerry Springer Showa čak postoji i dozvoljena kvota tučnjave po emisiji. Sam Springer je izjavio da, iako je njegova emisija bila pomalo divlja, određene stvari nisu bile dopuštene. Publika nije smjela vikati ništa što bi poticalo ili podržavalo nasilje među gostima. Namještaj se mogao pomaknuti u stranu, ali stolci su namjerno bili veliki kako bi se spriječilo njihovo korištenje kao oružja. Nasilje muškaraca nad ženama nikada nije bilo prihvatljivo, bilo pred kamerama bilo izvan njih; u filmu “Ringmaster” Springer je spomenuo da je uvijek pitao gošće žele li podići optužnicu.

Unatoč kritikama, show je nastavio s emitiranjem, prilagođavajući se promjenama u društvu i medijskom krajoliku. Springer je često branio emisiju, tvrdeći da ona samo odražava realnost američkog društva. “Mi smo samo ogledalo”, govorio je. “Ako vam se ne sviđa ono što vidite, nemojte kriviti ogledalo.”

Springer se 1973. vjenčao s Micki Velton. Iako se katkad navodi da su se razveli 1994. godine, njegov je glasnogovornik rekao da su još uvijek bili u braku u vrijeme Springerove smrti. Par je 1976. dobio kćer Katie. Rođena je bez nosnih prolaza, zbog čega je odmah nakon rođenja morala biti operirana. Slijepa je, ali i gluha na jedno uho. U intervjuu iz 2006. Katie je izjavila da su joj roditelji uvijek pružali podršku unatoč zdravstvenim komplikacijama i da su je odgajali što je moguće normalnije.

Jerry Springer umro je 27. travnja 2023. godine, nakon kratke borbe s rakom gušterače, ostavivši za sobom kompleksno nasljeđe. Njegov show, koji je trajao punih 27 sezona, tijekom kojih je emitirano više od 4000 epizoda, nije samo transformirao format talk showa već je i postao kulturni fenomen koji je definirao eru tabloidne televizije. Springerovo nasljeđe ostaje predmet debate – za neke je bio pionir reality televizije, za druge simbol degradacije medijske kulture.

U posljednjim godinama života Springer je pokazivao određenu ambivalentnost prema vlastitom showu. “Nikad nisam mislio da je to kvalitetna televizija”, priznao je u jednom od posljednjih intervjua. “Ali očito je postojala publika koja je to željela gledati.” Njegova iskrenost o prirodi showa i spremnost da prizna njegove nedostatke dodatno su doprinijeli njegovoj kompleksnoj ostavštini.

”Katkad se pitam jesmo li otišli predaleko”, priznao je Springer u intervjuu za The Guardian 2000. godine. “Ali publika je tražila još ekstremnije sadržaje, a mi smo joj to pružali.”

”Televizija je biznis, a mi smo pronašli formulu koja je djelovala”, izjavio je Springer za CNN 2002. godine. “Ne ponosim se svime što smo prikazali, ali ne mogu poreći da smo publiku pogodili u žicu.” U intervjuu za Time Magazine dodao je: “Možda smo stvorili čudovište, ali to je čudovište koje je Amerika željela gledati.”

Kao što je jednom prilikom rekao za BBC: “Moj show je bio poput prometne nesreće – znate da ne biste trebali gledati, ali ne možete odvratiti pogled.” Ta izjava, zajedno s njegovim često ponavljanim motom “Čuvajte se svojih želja”, možda najbolje opisuje kompleksnost njegova televizijskog nasljeđa i utjecaja koji je ostavio na popularnu kulturu.

Iako kontroverzna figura, Jerry Springer neosporno je promijenio televizijsku industriju. Njegovo nasljeđe, bez obzira na brojne kritike, nastavlja utjecati na televizijsku industriju i pop kulturu. “Život je čudan, televizija je još čudnija, a moj show bio je najčudniji od svega”, kazao je jednom prilikom. Ta izjava možda najbolje sažima karijeru čovjeka koji je od ozbiljnog političara postao kralj tabloidne televizije.

VIDEO: Ella Dvornik otkrila što će pokloniti kćerkicama za Božić te s kim će proslaviti blagdan

Ključne riječi

Komentara 1

AN
antisve
16:27 30.12.2024.

Emisije su mu bile smece koje moze proci samo kod lobotomirane i devijantne zapadne publike. Svaki normalan covjek se zgrazao nad tim smecem. Cega se pametan stidi...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije