Povijest crvenih tepiha započinje, naravno, u Hollywoodu, gdje su raskošne premijere služile za promociju filmova i njihovih zvijezda. Kako ih je posjećivalo sve više ljudi, rasla im je popularnost i važnost, a danas je riječ o događajima koji ljude okupljaju pred malim ekranima, na portalima i društvenim mrežama kako bi se u stvarnom vremenu komentirale omiljene zvijezde i njihove modne kombinacije.
Odlazak na crveni tepih postao ozbiljan događaj, a pripreme za njega gotovo da ne prolaze bez stilista. No vratimo se nekoliko desetljeća unatrag – iako se moda tijekom 30 godina mijenjala, još uvijek na crvenom tepihu Večernjakove ruže svi žele zablistati u punom sjaju.
Početak 1990-ih bila je era supermodela, među kojima su iskočile ljepotice kao Linda Evangelista, Cindy Crawford, Naomi Campbell i Christy Turlington. Tih godina još se provlačio sportski look koji je ovladao 1980-ima, a naglasak je bio na ležernosti i minimalizmu, što se može vidjeti i u kombinacijama na crvenom tepihu, gdje su prevladavali jednostavni ženski kostimi i odijela, ali i jednostavni krojevi haljina koje su birale i domaće zvijezde. Koliko je Večernjakova ruža i tada bila važna najbolje nam opisuje trenutak kada je Ena Begović ravno sa scene HNK došla na dodjelu u kostimu u kojem je nastupila. Uvijek dotjerana Danijela Martinović odabrala je dugu, prozirnu čipkastu haljinu kojoj je dodala dašak glamura. Baš poput glazbene dive, Doris Dragović oduševila je prisutne jednostavnom haljinom koja je i danas, 30 godina kasnije, još uvijek klasik.
Moda na usponu 21. stoljeća bila je slična onoj s kraja 1990-ih. Modu je obilježio i brz razvoj tehnologije, ali i film “Matrix” koji je inspirirao brojne dizajnere poput Balenciage, Calvin Kleina i Yves Saint Laurenta. Tijekom 2000-tih ženska se moda vratila svojoj tradicionalno ženstvenoj estetici, s traper minicama, halterima, trapericama niskog struka i capri hlačama koje su postale sveprisutne. Doba je postalo poznato kao “desetljeće mash-upa”, a dizajneri su crpili inspiraciju iz raznih povijesnih razdoblja. Vrijeme 2000-tih mogli bismo opisati kao “od svega pomalo” – haljinice pune tila i dodataka, minice, za današnje pojmove “ekscentričan” make-up, ekstenzije i veliki špic na salonkama bio je prvi izbor naših ženskih zvijezda.
Tijekom 2010-ih dogodio se i povratak maksimalizmu, a jedan od ključnih trenutaka dogodio se 2015., kada je Alessandro Michele preuzeo mjesto kreativnog direktora Guccija (ovdje smo razgovarali o povijesti Guccija) i donio svijetle boje i odvažne teksture u kolekcije. Lookovi na crvenom tepihu postali su odvažniji i bogatiji, a jedan od najupečatljivijih momenata s Večernjakove ruže svakako je 2014. godina, kada je svu pažnju ukrala Severina. Na crvenom tepihu pojavila se u kreaciji srpskog dizajnera Mihaila Anušića, koji stoji iza brenda Mihano Momosa. Jednostavni gornji dio sjajno su dopunili bogati pernati plašt i suknja. No najviše pozornosti ukrale su Severinine štake, uređene kristalima u maniri prave dive i stilske ikone, što pjevačica i jest.
U posljednjih nekoliko godina dame najčešće biraju raskošne toalete s potpisom domaćih dizajnera, ali i popularna odijela koje je odlično “isfurala” prošlogodišnja voditeljica Danijela Trbović, a uvijek je popularna i crvena boja koja se povezuje s Večernjakovom ružom. A kako će izgledati ovogodišnji crveni tepih, preostaje nam vidjeti, no sudeći prema sezoni holivudskih nagrada, koje su nam donijele neke uzbudljive trendove, očekuju nas sjajne kombinacije o kojima će se još dugo pričati.
Upravo za sjajne kombinacije i slavljeničku modnu kampanju ove godine pobrinuli su se stilistica Ana Nikačević, fotograf Franjo Matković, visažistica Paula Peloza i poznata zagrebačka frizerka Katica Topčić, ime koje stoji iza salona Fabula de Forma. Kraljica medijskih nagrada, prva, najutjecajnija i najeminentnija medijska nagrada u Hrvatskoj, posveta velikim kreativcima, ikonama naše scene, graciozna, tradicionalna, jednako tako i urbana, važan dio pop-kulture – Večernjakova ruža, postala je dio mode.
Ostalo je nešto manje od mjesec dana do svečane dodjele najvažnije medijske nagrade koju s nestrpljenjem očekujemo. Dok nominirani kandidati drže palčeve, vama ostavljamo odluku u čije ruke idu kipići popularne Ruže.
Omiljena medijska lica, točnije njih 40, bore se u osam kategorija. Kome možete dati svoj glas provjerite ovdje.