Rad na filmskoj adaptaciji kultnog romana Margaret Mitchell bio je epski kao i konačni proizvod: dvogodišnji odabir glumaca, desetomjesečno snimanje, sedmodnevna 20-satna revizija scenarija, trojica redatelja (jedan otpušten, drugi kolabirao, treći dovršio), utrošenih tadašnjih 3.850.000 dolara....
Evo kako je izgledala potraga za pravim Rhettom Butlerom i pravom Scarlett O'Hara:
Na nenajavljenoj tajnoj pretpremijeri 9. rujna u kalifornijskom gradiću Redmondu publika je bila oduševljena; svi gledatelji preklinjali su producenta Davida O. Selznicka da nimalo ne skrati film. Za službenu premijeru u Atlanti, "srcu juga", priređena je trodnevna svečanost s plesnom večeri u kostimima, a guverner Georgije proglasio je 15. prosinac jednokratnim državnim praznikom.
Mračno naslijeđe rasne diskriminacije bilo je prisutno i na premijeri: zbog tadašnjih segregacijskih zakona, tamnoputa glumica Hattie McDaniel (koja je za svoju ulogu Mamie postala prva Afroamerikanka nagrađena Oscarom, pobijedivši konkurenticu iz istog filma Oliviju de Havilland) nije mogla prisustvovati projekciji. Clarka Gablea je to toliko razbjesnilo da je zaprijetio da i sam neće doći ako nju ne puste u kino, i tek je na osobni nagovor Hattie McDaniel prisustvovao premijeri.
Od tadašnjih 17 kategorija Oscara "Zameo ih vjetar", poznatog i kao "Prohujalo s vihorom", bio je nominiran u 13, a osvojio je osam natjecateljskih za najbolji film, režiju, glavnu i sporednu glumicu, scenarij, montažu, kameru i scenografiju (Hattie McDaniel je u svojoj kategoriji pobijedila glumicu iz istog filma Oliviju de Havilland, a Thomas Mitchell, koji je glumio oca Scarlett O'Hara, osvojio je Oscara za sporednu ulogu, ali ne u spomenutom filmu nego u još jednom velikom klasiku iz iste godine, "Poštanskoj kočiji" Johna Forda), te dva počasna i jednog tehničkog Oscara za posebne inovacije.
U "najboljoj hollywoodskoj godini svih vremena" kad su se za nagrade tukli i "Čarobnjak iz Oza" i "Poštanska kočija" i "Orkanski visovi" s Laurenceom Olivierom i "G. Smith ide u Washington" i "Ninočka" i "Kiše dolaze" i "Zvonar Bogorodičine crkve" i "Beau Geste" i "Žene" i "Samo anđeli imaju krila", spektakularni ep o "starom Jugu" ipak je ušao u srca gledatelja i postao pojam hollywoodskog glamoura više nego sva ostala remek-djela iz te godine skupa. U Drugom svjetskom ratu koji je izbio tijekom postprodukcije filma, "Zameo ih vjetar" postao je simbol slobode i bio odmah prikazivan tamo gdje su američki vojnici donijeli slobodu od nacističkih okupatora. Njegova zarada u kinima, iz 1940. i ponovnih prikazivanja 1947., 1954. i tako dalje sve do 1998., uz prodaju na VHS-u, DVD-u i Blu-rayu, kad se uračuna inflacija nadmašuje čak i "Ratove zvijezda" i druge velike blockbustere modernog doba. A predzadnja rečenica koja zatvara film (zadnja je ono poznato Scarlettino "sutra je novi dan"), Gableovo "Pravo da ti kažem, draga moja, baš me briga" nikad nije izašla s popisa deset najpoznatijih filmskih citata svih vremena.
Raskošan, romantičan, rasistički i redovito biran u sve izbore "najboljih svih vremena", "Zameo ih vjetar" ostaje film kakav Hollywood već sedamdeset godina nije ponovno napravio; čak i "Titanic" je ipak ostao stepenicu ispod Scarlett i Rhetta, plantaže Tara, Građanskog rata i starog Juga iz romana Margaret Mitchell.
\"Prohujalo sa vihorom\" je prijevod na \"istocnu varijantu zajednickog jezika\".Hrvatski projevod je \"Zameo ih vjetar\" Regijon nastrupa punom parom!