Boat Story, SkyShowtime
Kakvo divno iznenađenje! Znali smo da u Britaniji znaju napraviti i više nego kvalitetnu seriju s dubinom, profiliranim likovima, pa i malo pomaknutu, no ovo nas je ipak iznenadilo. “Boat Story” serija je ravna nečemu što bi radila braća Farrelly ili Coen ili čak i sam Quentin Tarantino. Radnja je toliko uvrnuta, nasilje eksplicitno da “Boat Story” postaje najveći “dark horse” ove sezone. Kao i obično, sve što je genijalno je u osnovi jednostavno pa tako upoznajemo Janet koja je nedavno doživjela tešku nesreću na radnom mjestu u tvornici, ali je ostala i bez odštete pa izgleda da je čekaju malo teži dani, i odvjetnika Samuela koji je prokockao sve što ima pa se odselio iz Londona kako bi uspio zaraditi da vrati dugove. I oni nalete na nasukani brod s nekoliko mrtvih, ali na kojem ima i pozamašna količina kokaina. Odluče ga prodati i podijeliti prihod kako bi ostvarili nove, bolje živote. No, nekome će taj kokain i nedostajati pa im je za petama tajnoviti surovi ubojica obučen poput kakvog lorda, a zove se Krojač. Mnoštvo bizarnih i surovih događaja, dijaloga doista ravnih onima iz filmova Guyja Ritchieja adut su “Boat Storyja” koji nema nekih izrazitih zvijezda osim Tchekyja Karyoa, karizmatičnog tursko-francuskog glumca u ulozi Krojača. “Boat Story” je zaista efektna mješavina klasičnog britanskog krimića, novovalnih uradaka upravo poput Ritchievih, a sa zaista dobro napisanim i odrađenim dijalozima za koje su stvorene adekvatne scene koje su prikazane u doista jako dobroj kameri. Po nama, serija je podcijenjena i trebala je dobiti više ocjene, no kada nešto ne prati jaki globalni marketing i ne dolazi iz neke produkcije tipa Netflix, tada se dogodi da ljudi zaobiđu nešto što je dobro. No, zato smo mi ovdje kako bismo skrenuli pozornost na serije poput “Boat Story”. Inače ju je radila ekipa koja je radila i u nas solidno popularnog “Turista”, no ovo je bitno uvrnutije i luđe. Autori su krenuli od serije o moralnosti, a završili na seriji koja se bavi pričom, odnosno zašto priče volimo i zašto ih pričamo. Tako i “Boat Story” ima naratora, ali koji priča ponešto drugačiju priču. Neki će se vjerojatno glavne glumice Daisy Haggard sjetiti iz fimova o “Harryju Potteru”, nakon čega joj je na Otoku značajno porasla popularnost. Moralnost se u seriji očituje u jednostavnom pitanju - zaslužuje li dvoje nesretnika malo sreće u životu ili životu treba ostaviti da ih natjera da se snađu, bez obzira na to koliko su sami krivi za to što im se dogodilo. Na odgovor se ne čeka pretjerano dugo niti se traži da se o njemu pretjerano razmišlja.
Franklin, Apple TV+
Čini nam se da je Michael Douglas dobro izabrao ulogu za svoj televizijsko-streamerski nastup. Benjamin Franklin svakako je jedna od najvažnijih osoba američke povijesti, no o kojoj mlađe generacije možda doista ne znaju puno. Ako išta. Serija je temeljena na knjizi “A Great Improvisation: Franklin, France, and the Birth of America Stacy Schiff” koja se bavi osam godina koje je Franklin proveo u Francuskoj gdje je pokušavao uvjeriti kralja Louisa XVI da podrži Sjedinjene Države u američkom ratu za nezavisnost protiv Velike Britanije. Franklin je doista jedan od najutjecajnijih intelektualaca svojeg vremena, također je i jedan od osnivača Sjedinjenih Država, jedan od autora Deklaracije o nezavisnosti. Tako je sigurno da Douglasu nije bilo nimalo teško odglumiti takvu osobu, a to je učinio u maniri glumca kakav on jest, iskusan, rutiniran, ali uvijek s dobro doziranom emocijom koketirajući kada je potrebno s humorom pa lakoćom vuče seriju koja je još jedna recentna uspješnica s Apple TV+ kojemu želimo što brži dolazak u Hrvatsku da ovo mogu gledati svi.
Parish, AMC
Iznimni američki karakterni glumac Giancarlo Esposito jedan je od onih osebujnih glumaca koji vam se mogu svidjeti bez obzira u kakvoj seriji ili ulozi se našao. Tako smo Esposita gledali u “Mandalorianu”, ali i u “Breaking Bad”, pa u “Gospodi” ili “Kumu Harlema”,doista je riječ o jednom od onih glumaca koji se uklapaju praktično u svaku redateljsku viziju. No, Esposito je imao relativno malo glavnih uloga, jako malo, pa je ova u seriji temeljenoj na BBC-jevom “The Driveru”, konačno nešto gdje se može pokazati kao glumac do krajnje razine. Gracián Gray Parish čovjek je turbulentne prošlosti koji u jednom trenutku odlučuje ostaviti se kriminala i živjeti kao svatko drugi. No, surovo ubojstvo sina vraća ga u svijet iz kojeg je nastojao pobjeći. Netko je primijetio kako lik Parisha ima dosta zajedničkog s onim Waltera Whitea. I tu ima nečega, oba iz različitih motiva ulaze u svijet kriminala koji je jednako okrutan te se postupno u njemu utapaju. Jedino, Parish nije kao priča oblikovan tako atraktivno kao Breaking Bad te je koncentriran jedino na glavnog lika. Tako nije ocijenjen previše visoko ali se Espositu uvijek mora dati prostora.
Scoop, Netflix
Slučaj Jeffreyja Epsteina i dalje zaokuplja svjetsku javnost, a vjerojatno neće biti drugačije još neko, vjerojatno i dulje, vrijeme. Taj slučaj ima sve, bogate i moćne, seks, nastranost, misterioznu smrt. Ali i plemstvo, konkretno britanskog princa Andrewa, brata današnjem kralja Ujedinjenog kraljevstva, Karla III. Ovaj Netflixov film bavi se intervjuom objavljenim prije pet godina u produkciji BBC-jeva programa Newsnight što je bio pokušaj dvora da barem malo smanji pritisak javnosti koji se pojavio uslijed činjenice da je više žena svjedočilo da je i ovaj britanski princ bio ‘korisnikom’ usluga Epsteina i njegovih a koje su uključivale i nastrane zabave i s maloljetnicama. U osnovi ovo je film o novinarstvu gdje Gillian Anderson tumači novinarku Emily Maitlis koja zna kakva je prilika u tim okolnostima intervjuirati pripadnika najvišeg svjetskog plemstva, princa Andrewa kojega tumači šminkom učinjen potpuno neprepoznatljivi Rufus Sewell. Intervju je izazvao suprotan učinak, ovdje na pitak način možete vidjeti kako je do svega došlo.