Točno u ponoć u subotu počeli su građani stavljati potpise za referendum protiv prodaje autocesta. Javna televizija je u subotnjem Dnevniku očekivano dala primjeren prostor tom događaju, a novinarka Kristina Pešić Biondić pokušala je plivati protiv struje i izvući od sindikalca Mijata Stanića kakav je zapravo njegov plan kad već ne želi monetizaciju. I moram priznati da me Stanić i šefovi velikih sindikata nisu uvjerili da imaju čarobni plan kako zakrpati dubioze u Hrvatskim autocestama koje su dublje i od najdublje brazde u Tihom oceanu.
Građani trebaju znati da su naše autoceste preskupe i uglavnom gospodarski neodržive. Pogotovo autocesta od Zagreba do Ploča. To je otprilike kao da građanin koji zarađuje pet tisuća ima mjesečnu ratu kredita od 10 tisuća kuna. Potpuno neodrživo. Volio bih da su sindikati i građani ovako naricali kada su Radimir Čačić i Ivo Sanader uz asistenciju „najvećeg hrvatskog neimara“ Jure Radića godinama rasipali proračunske novce na autoceste za koje su znali da su ekonomski potpuno neodržive.
Političari su govorili o razvoju, a zapravo im je samo bilo bitno da kapne provizija. Zato je cijena kilometra svake godine išla u nebo. Na kraju je kilometar stajao toliko da više nismo znali stavljamo li na autocestu običan asfalt ili drago kamenje. Bilo bi lijepo da smo vidjeli pokret otpora kada je Hrvoje Šarinić prije dvadesetak godina nagovorio Franju Tuđmana da praktično pokloni tunel kroz Učku Francuzima. Zato danas moramo plaćati harač od 30-ak kuna da uđemo u Istru. Da ne bi bilo zabune, za razliku od današnjih autocesta tunel kroz Učku nije bio opterećen kreditima i dubiozama.
MINUS
Hrvatski mediji samo dodatno podgrijavaju paniku s ebolom koju šire američki mediji. Znam da to nije politički oportuno, ali što mogu kada se pitam krije li se još nešto iza svega ovoga
PLUS
Nedjeljom u dva. Malo je toga u čemu se slažem s glumcem Josipom Pejakovićem, ali sam uživao u njegovu nastupu. Velika osobnost, odličan glumac, iskren i hrabar čovjek
>>Čudo u Vukovaru: televizijske kamere svratile, a nije Dan sjećanja!
>>Milanoviću nije došla trećina ministara, valjda je i njima dosta
A Kalmeta je jako zgodno izostavljen u ovom komentaru o autocestama. Čačićev projekt je autocesta do Zadra i veza s Gaženicom (ovo što danas zovu Kalmetina je zapravo cesta rađena po Čačićevom projektu). Da je na tome ostalo Hrvatska bi mogla izfinancirati tu autocestu. Ali naknadni Kalmetini megalomanski projekti s autocestom iza Splita i ona pustoš od Slavonike i onih 80 slojeva boje u tunelima su omogućili da danas izgubimo sve.