Ono što su započeli Ana Ugarković, Stéphan Macchi i drugi obožavatelji kulinarskog zanata, show MasterChef doveo je do vrhunca – gledatelje više zanima kako će TV kuhari spraviti neko jelo i dati im ideju za sutrašnji ručak nego najnovije vijesti informativnog programa. Svakodnevno je uz taj show više od pola milijuna Hrvata, a ni druge kulinarske emisije ne bilježe loše rezultate gledanosti. Gledatelji vole TV kuhinju, pa i TV kuće čine sve kako bi što više takvih sadržaja bilo na programu. Tako trenutačno na malim ekranima možemo pratiti čak devet emisija u kojima kuhača ima glavnu ulogu, dvije strane – “Paklena kuhinja” i “Neobična gozba” i sedam domaćih – “MasterChef” na Novoj TV, “Večera za 5”, “Punom parom”, “Jezikova juha” na RTL-u, te “Kod Ane”, “Jelovnici izgubljenog vremena” i “U istom loncu” na HTV-u. Pridodamo li tome i kulinarske priloge u “Dobro jutro, Hrvatska” i “IN magazinu” jasno je da ćemo više vremena provesti u TV kuhinjama nego u vlastitoj ako pohvatamo dobar dio tih televizijskih sadržaja.
– Kuhanje i hrana izvrsne su televizijske teme. Kuhanje je nešto čime se uistinu svatko bavi, bio star ili mlad, bogat ili siromašan, živio u gradu ili na selu. Osim toga, jelo je i oblik društvene interakcije. Konačno, kuhanje i jelo su sretne i pozitivne teme. Svi ovi čimbenici čine kulinarstvo izvrsnom temom za televizijske emisije – rekao je direktor programa RTL Televizije Kasper Pflueger.
S njim se slaže i producent showa “Kod Ane” Nebojša Taraba koji smatra da je kulinarski format jedan od najdugovječnijih na televiziji.
– Možda samo kvizovi i talk showovi opstaju jednako dugo kao i kulinarske emisije. Hrana je magična, ima taj jedan erotski trenutak u sebi i gledateljima je neodoljiva – objašnjava Taraba.
S druge strane, direktor programa Nove TV Siniša Svilan kaže kako se fenomen gledanosti MasterChefa može i drukčije objasniti.
– Gledano kroz prizmu MasterChefa, usudio bih se osporiti tvrdnju o boomu kulinarskih formata na hrvatskom televizijskom tržištu. Zato što poanta uspjeha nije isključivo samo zbog cooking elementa. Gledatelji s godinama ipak postaju sve svjesniji pa time i izbirljiviji. Shodno rečenom, i kvalitativna televizijska ljestvica morala je biti podignuta, kako na produkcijskoj, tako i na sadržajnoj razini – kaže Svilan i nastavlja: – Na primjeru MasterChefa vidimo da se gledatelj više ne zadovoljava reality formatom u kojemu je dovoljno da kandidati sjede i vode isprazne razgovore do besvijesti. Siguran sam da smo već u fazi kada gledatelj očekuje konkretan talent, neko znanje, pozitivnu emociju, poznavanje zanata i uložen trud.
Koje god bilo objašnjenje za silnu popularnost kulinarskih emisija, jedno ipak ostaje sigurno – provedete li dnevno tri sata uz kulinarske emisije – ne ostaje vam baš previše vremena da se posvetite vlastitom obroku!
Za komercijalne TV tipa RTL ili NOVA nema razloga da ne pokazuju takve emisije jer žive od toga pa nek im bude...nema gledanosti, nema reklama, nema novčića Ali državna televizija te kulinarske emisije služi samo kao praonica novaca za različiteite protuhe i probisvjete koji sebe nazivaju poznavaocima kuhinje a koji pročitaju dva tri recepta prije emisije i debelo se naplate za to i sve to na račun nas budala pretplatnika...možeš misliti Ana veliki kuhar ;) Neznam samo tko im daje informacije o silnoj gledanosti..valjda sami sebi