Duhovitim i zanimljivim komentarima i osvrtima na modni stil kandidatkinja u RTL-ovu showu "Shopping kraljica" modni kritičar i stilist Borut Mihalić trudi se zabaviti gledatelje i natjecateljice upozoriti na njihove modne gafove.
Ovaj mu pristup uspijeva jer prema komentarima gledatelja Borut je simpatično osvježenje u televizijskom eteru. Pitamo Boruta u čemu on vidi tajnu uspjeha ovog televizijskog formata?
Sitna podbadanja natjecateljica
– Mislim da gledatelje zanima što je moderno, žele saznati kako se nešto nosi ili kako bi se neki odjevni predmeti mogli kombinirati, a s druge strane, postoji taj mali voajerski dio u svima nama. Volimo vidjeti što drugi imaju u ormarima, što drugi nose... Mislim da je spoj svih ovih dijelova privukao gledatelje da prate "Shopping kraljicu" – odgovara nam Mihalić.
Otkriva i u čemu natjecateljice najviše griješe kada idu u kupnju.
– Ima različitih tipova grešaka, od krivih spajanja boja po nijansama pa bude i krivog spajanja tekstura materijala, lošeg slaganja modnih detalja s glavnim odjevnim predmetima, to su elementi u kojima se griješi. Bilo je dosta simptomatično, barem u početku, što su kandidatkinje griješile u pogađanju zadane teme. Ne možemo utjecati na to što će netko kupiti, a mislim da je show ljudima omogućio da kupe nešto što su za njih elementarni odjevni predmeti i što si nisu mogli priuštiti zbog duge loše ekonomske situacije – zaključuje stilist. Kaže da bi ovu emisiju trebalo shvatiti kao dozu igre i zabave.
– Ovo bi trebala biti "feel good" emisija koja zbog nekih kandidatkinja ponekad tako ne izgleda jer su česta i podbadanja pojedinih natjecateljica, ali ja se trudim da s moje strane sve bude zabavno i da se netko tome nasmije – kaže Mihalić. Zamolili smo ga da na temelju iskustva u ovom showu ocijeni modni stil Hrvatica.
– To je jedan interesantni miks različitih stilova! Mislim da naše žene, kao i većina žena u Europi polako gube dio svog modnog identiteta. Temeljni autohtoni identitet bile bi narodne nošnje, ali kad se odmaknemo od toga, ulazimo u svjetske modne trendove, prema kojima je, primjerice, karikiram, jakna od jeansa nešto što moramo imati, ili vruće hlačice... To su neki globalni trendovi koji su nam servirani iz globalnih konglomeracija dostupnih i kod nas po prihvatljivim cijenama. Što je ta demokratičnost mode veća i što je cijena robe nažalost niža – kažem nažalost jer ta roba ponekad nije proizvedena po standardima struke – dolazi do tih velikih modnih trendova – objasnio je modni kritičar.
Egzotična modna Hrvatska
Prisjetio se kako su ga prije desetak godina u inozemstvu gledali u čudu kada bi došao po neku modnu kolekciju i Hrvatska im je zvučila egzotično poput Kostarike.
– Sjećam se kako su mi u Italiji nudili da kupim neke čizme s krznom, valjda su našu zemlju zamišljali kao Rusiju. Postajemo interesantni ljudima iz modnog svijeta, ali trebamo biti svjesni da smo malo tržište za koje se ne može pokazati veći interes, i to je odgovor zašto kod nas nema velikih i skupih brendova poput Louisa Vuittona – kaže. U zadnje dvije godine posvetio se još jednoj svojoj ljubavi – parfemima i u centru Zagreba ima niche parfumeriju Top.
– Niche parfumerija grana je u parfumeriji u kojoj se parfemi rade u ograničenim količinama i s puno većim žarom. Našao sam prije dvije godine intiman prostor u kojem mogu ponuditi nešto što mene zanima i svi brendovi koji su u mojoj parfumeriji ne mogu se pronaći nigdje drugdje u Hrvatskoj .
>>Stara koka i masna juha u negledljivoj RTL-ovoj "Shopping kraljici"
pikun i lopatu u ruke i idi radi nešto