IDE U PREOBILIKOVANJE

'Cibona je četvrti klupski brend u Hrvatskoj, dionica će biti 100 eura'

Zagreb: Konferencija za medije u KK Cibona
Foto: Igor Soban/PIXSELL
1/6
11.09.2023.
u 11:20

Po istraživanju 17,7 posto Hrvata i dalje navija za Cibonu što je izrazito velik broj posebice ako se zna da je, u odnosu na košarkaške klubove, to dva i pol puta veća brojka od prvog sljedećeg, istaknuo je član Skupštine Mario Petrović

Puna optimizma, nadamo se realnog, bila je presica trojice Ciboninih čelnika vezana uz ideju preoblikovanja koje se spominje kao jedina preostala opcija za spas ovog, nekad velikog, kluba. Pred predstavnike medija izašli su direktor kluba Tomislav Šerić, član Upravnog odbora Igor Lukačić i član Skupštine kluba, bivši predsjednik, Mario Petrović.

S izlaganjem je krenuo najodgovorniji među njima, direktor Šerić:

- Nakon dugog niza godina različitih poslovanja, loših vijesti i negativnih napisa, želim predstaviti mogućnost preoblikovanja kluba u športsko dioničko društvo kao trajno rješenje. Dakako, da bi se to ostvarilo važno je proći određene korake i to po pravilniku, koji proizlazi iz novog Zakona o sportu, čije se usvajanje očekuje ovih dana. Mi radimo ispitivanje tržišta i naš elaborat, koji je u visokoj fazi izrade, moramo prilagoditi tome. Svim vjerovnicima šaljemo upite da li žele biti isplaćeni ili svoja dugovanja žele pretvoriti u udjele. Zasad, pomalo iznenađujuće, imamo vrlo dobar odaziv i velika većina ih želi pretvoriti u dionice pa tako i strani investitori također svoje pozajmice ne traže nazad. A dosad je sve bilo putem pozajmica a to je najteži mogući način funkcioniranja u financijskoj industriji. No, važno je da konačno imamo alat s kojim se može doći do trajnog rješenja da se kroz ulaganja klub može dokapitalizirati.

Kad smo već kod dionica, koliko bi mogla vrijediti jedna, da karikiramo, "ciglica"?

- Neće biti važna vrijednost po dionici nego ukupna vrijednost športskog dioničkog društva. Pretpostavljam da bi to moglo biti 100 eura po dionici no to će ovisiti o iskazu interesa kako vjerovnika tako i potencijalnih ulagača.

Mario Petrović, vlasnik velike PR agencije Millenium promocija, plasirao je novinarima zanimljiv podatak.

- Interes je velik jer Cibona i dalje ima svoju vrijednost. Istraživanje agencije Ipsos plus govori o vrijednosti brenda. Cibona je četvrti klupski brend u Hrvatskoj (op.p. iza Dinama, Hajduka i RK Zagreb). Po tome istraživanju 17,7 posto Hrvata i dalje navija za Cibonu što je izrazito velik broj posebice ako se zna da je, u odnosu na košarkaške klubove, to dva i pol puta veća brojka od sljedećeg. To nam pokazuje da Cibona, bez obzira na burnu prošlost, i dalje ima svoju publiku a u procesu preoblikovanja najvažnije je da postoji vrijednost branda.

Kao što smo već pisali, visina Cibonina duga je oko pet milijuna eura a direktor se nada njegovu smanjivanju upravo kroz proces preoblikovanja.

- Nakon preoblikovanja taj bi dug mogao pasti na tri milijuna, možda i na manje, no nama je važno da u klub uđe i određena količina gotovine. Cijeli proces moramo voditi u suradnji s Ministarstvom turizma i sporta, čiju podršku imamo, no to nije instant proces i mora proći nešto vremena. Zahvalni smo našim sponzorima, ponajprije Erste Banci koja nam je bila jako važna baš kao i grad Zagreb kod kojeg smo opet ušli u financiranje.

No, Cibona bi već sljedeće godine opet mogla biti bez gradskog novca ne uspije li direktor Šerić pravdati pražnjenje računa, u trenucima kada ga odblokira, kao namjensko trošenje. A kada se neki vjerovnik naplati da zaskoči, tek odblokirani račun, to zacijelo nije namjensko trošenje. Kako izaći iz tog začaranog kruga, pitali smo direktora Šerića?

- I za to postoji način kroz preoblikovanje. Treba nam samo malo strpljenja.

Ističući da Cibonin najveći problem nije dug od pet milijuna eura nego su to zadužnice koje su se izdavale svakojako, postavilo se pitanje da li se na taj način naplatio i dugogodišnji direktor Domagoj Čavlović? Na to pitanje odgovorio je bivši predsjednik Mario Petrović:

- Jest, on se naplatio. Bilo je onih koji su pošto poto naplaćivali svoje dugove i tako doveli klub u tjesnac a jedan od takvih je i bivši direktor.

Kad smo već kod direktora priupitali smo ga i da li se i s njim može dogoditi kao i sa dva njegova prethodnika (Lukić, Matasić) da se i on u nekom trenutku izmakne uz priču da je on svoju dionicu odradio kao što su to učinili spomenuti?

- Ako postoji neki investitor koji misli da ja ne bih tu trebao biti ja to prihvaćam. Ovo nije moja osobna stvar i ja bih volio da priča ne bude personalizirana već da svi pokušamo učiniti najbolje za klub što možemo.

Na Šerića se nadovezao i član Uprave Lukačić kazavši:

- U odnosu na dosadašnje situacije, ključna razlika je da je Cibona do sada bila udruga, svačija i ničija, a kada postane dioničko društvo podrazumijevat će se transparentno i vrlo profesionalno poslovanje. Nije stvar u nama pojedincima nego u tome da se klub dovede u neke normalne vode.

Govorio je Lukačić i o tome što ako se, nakon 60 dana blokade računa (a to ističe 21. rujna), steknu uvjeti za pokretanje stečaja?

- U tom slučaju sud donosi rješenje o pokretanju stečaja na koje je moguće uložiti žalbu. Moguće je tražiti i dodatno vrijeme kada se s namjerom investitora i planom pretvorbe može predstaviti mogućnsot da se poslovanje nastavi, da klub ima izvore sredstava za pokrivanje tekućih troškova ali i trajnog finaciranja.

A Lukačiću i Šeriću, kao vodećim operativcima kluba, ovog časa goruće je pitanje kako odblokirati sve one zaštite ugovora koje stoje na Hrvatskom košarkaškom savezu bez čega se ne mogu prijaviti novi igrači u momčadi? A to se mora obaviti 48 sati prije prve utakmice koja je na rasporedu 28. rujna.

- Nadamo se da ćemo u tome nekako uspjeti - bio je šturi odgovor.

Ključne riječi

Komentara 2

Avatar Stradun
Stradun
14:27 11.09.2023.

Klupski brand? A gdje vam je VK Jug Dubrovnik?

KU
kublajkhan
13:13 11.09.2023.

Heja, heja Cibosi!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije