– Malo, jako malo – kaže direktor zagrebaša Bartol Kaleb i žučljivo ne krije nezadovoljstvo EHF-om:
– Uzurpirali su sva prava u Ligi prvaka.
Prošle sezone europski prvak mogao je od EHF-a uprihoditi u 16 utakmica 340 tisuća eura, ove godine moći će više. Maksimalno pola milijuna eura, točnije 495 tisuća. Jer, nastup u skupini donosi 40 tisuća, prvo mjesto nagrađuje se s još 40 tisuća, drugo sa 30, treće sa 20 i četvrto sa 10 tisuća eura.
Izborena osmina finala donosi 25 tisuća, a četvrtfinale 40 tisuća eura. Nakon Final Foura prvak dobiva 350 tisuća eura, doprvak 250, treći 200, a četvrti 150 tisuća eura. Prihod od ulaznica do Final Foura ide klubu domaćinu, a od marketinga klubovi dobivaju 20 posto uprihođenoga.
Korak naprijed u odnosu na prijašnju sezonu, rekao bi pogled na brojke, no kada se zaviri u troškove, postaje razumljivo Kalebovo nezadovoljstvo.
Klubovi moraju platiti kotizaciju od 3750 eura po utakmici što za zajamčenih deset nastupa iznosi 37.500 eura. Troškovi sudaca i delegata zbrajaju se i nakon sezone dijele se na 24 kluba sudionika.
Od ove sezone obvezno je korištenje EHF-ova LED ekrana za reklame, što po utakmici donosi trošak od 3000 eura, uz 250 eura za izradu svake reklamne poruke. Za pet utakmica, 20 tisuća eura. Prošle sezone, kaže Kaleb, klub je to stajalo trećinu tog iznosa.
Za organizaciju utakmice CO Zagreb potroši oko 15 tisuća eura, za gostovanje u prosjeku između 13 i 15 tisuća. Zagrebaši igraju u Areni, gdje dvodnevni najam iznosi 78 tisuća kuna, dakle oko 10 tisuća eura. Zagrebaši su na kredit kupili obveznu podlogu za igru kojoj je cijena 42 tisuće eura, a koja se potroši za dvije do tri sezone.
Postavljanje i uklanjanje te podloge stoji daljnjih 3500 eura po utakmici. Prošle sezone najam u Areni klub nije plaćao, dobivao je takozvane gradske dane u dvorani. Za ovu je zatražio od Grada sudjelovanje u troškovima i čeka odgovor.
Jasno je, najelitnije rukometno klupsko natjecanje ne donosi i novac iz bajke. Daleko je to, primjerice, od nogometa gdje je Dinamo za izboreni nastup u skupini dobio sedam milijuna i dvjesto tisuća eura.
A nakon konačnog obračuna, ovisno o rezultatima i prodanim TV pravima, dobit će još. No, rukometašima je igranje u Ligi prvaka i te kako važno, jer imidž i rejting tog natjecanja jedini su pravi mamac za (dugo)godišnje sponzore od kojih klub živi.