Elfyn Evans ulazi u odlučujuću nedjeljnu etapu s prvom pobjedom na Croatia Rallyju nadohvat ruke, čime bi prekinulo niz neuspjeha koji je započeo još u listopadu 2021. godine. Ipak, bez obzira na prednost od 25,4 sekunde koju ima naspram drugoplasiranog Otta Tänaka, vozač Toyote Gazoo Racing WRT ne uzima ništa zdravo za gotovo jer mu danas slijedi još 54,48 kilometara natjecateljske staze. Evansu je pobjeda na prvoj etapi WRC Croatia Rallyja 2021. godine izmakla za dlaku točnije za svega 0,6 sekundi. No, čini se da kako ovaj put pažljivo taktizira svoj put prema naslovu prvaka nakon što je Thierry Neuville u subotu ujutro izletio sa staze brzinskog ispita Ravna Gora - Skrad i time izgubio vodstvo.
Irac je stigao u servisnu postaju na Zagrebačkom Velesajmu s 22,6 sekundi prednosti, ali ju je Tänak uspio smanjiti nakon Evansovih poteškoća s GR Yaris Rally1 Hybridom. Sa samo dva brzinska ispita subotnje popodnevne etape, Tänak je smanjio zaostatak za Evansom na 12,6 sekundi. Međutim, zbog tehničkih problema s njegovim Ford Puma Rally1 Hybridom, Tänak nije uspio pratiti Evansa te je na kraju ostvario prednost od 25,4 sekundi na kraju 16. brzinskog ispita.
“Ne mogu reći da sam zadovoljan vožnjom, ali nikome ne želim da ima ikakve tehničke ili mehaničke probleme,” rekao je Evans. “Nije lijep osjećaj kad imate takav razmak, ali još se sve može promijeniti.”
Dok se čini da je Evans van dohvata, Tänak se u nedjeljne brzinske ispite upušta s 30 sekundi prednosti nad trećeplasiranim Esapekkom Lappijem, koji pak nije uspio u potpunosti detektirati prirodu problema sa svojim Hyundai i20 N Rally1 Hybridom.
“U petak je bio bolji dan, moram priznati” rekao je Lappi. “Nikad nisam bio posebno dobar na nečistom asfaltu, a i danas je jednostavno bio jedan od tih dana kad sve nije išlo po planu.”
Bez obzira na dvije vremenske kazne, pobjednik prvog Croatia Rallyja, Sébastien Ogier je trenutno četvrti, sa samo dvije sekunde prednosti ispred svog timskog kolege, aktualnog svjetskog prvaka Kallea Rovanpere, koji je trijumfirao u Hrvatskoj prošle sezone. “Spreman sam na borbu, dat ćemo sve od sebe da pobijedimo,” rekao je Rovanperä ususret dvoboju s Ogierom u nedjelju.
Takamoto Katsuta je završio na šestom mjestu nakon dugotrajne borbe s Pierre-Louisom Loubetom. Vođa WRC2 Yohan Rossel je osmi u svom PH Sport Citroën C3 Rally2, slijede ga vozači Toksport Škoda Fabia Nikolay Gryazin i Emil Lindholm, WRC2 prvaci iz 2022., koji drže deveto i deseto mjesto. Gryazin također vodi u kategoriji WRC2 Challenger.
Nicolas Ciamin se borio za pobjedu u WRC2, ali je ispao iz utrke za prijestolje nakon što je sletio s ceste u svom Volkswagen Polo GTI R5 na 16,8 kilometara od starta 13. brzinskog ispita.
Unatoč nepoznatom mehaničkom problemu na svom vozilu Laurent Pellier ima prednost ispred Toma Rensonneta u WRC3 i Junior WRC kategorijama za Ford Fiesta Rally3. Eamonn Kelly je treći u obje kategorije nakon što je vodeći William Creighton izletio iz utrke na devetom brzincu.
U WRC Masters Cupu, njemački vozač Armin Kremer vodi s prednošću od preko tri minute. Aktualni prvak Mauro Miele je drugi.
Tomas Hrvatin je najbolje plasirani hrvatski vozač u svom Renault Clio Rally4 i nalazi se na 31. mjestu.
Thierry Neuville započeo je drugi dan utrke s vodstvom od 5,7 sekundi, a tu je prednost dodatno povećao na 10,5 sekundi nakon prvog dijela dionice Kostanjevac - Petruš Vrh, za koju je njegov konkurent Elfyn Evans izjavio da je "bio preoprezan u prolazu preko kamenja". Prednost je povećao za dodatnih 0,3 sekunde nakon desetog brzinskog ispita (Vinski Vrh - Duga Resa), ali je Neuville ispao iz utrke kad je izgubio kontrolu nad autom u trećoj brzini u desnom zavoju, 5,2 kilometara od početka testa Ravna Gora - Skrad, koji se ove godine vozi po prvi puta.
"Moguće da sam malo kasnio s kočenjem i kad sam ušao u zavoj izgubio sam kontrolu nad stražnjim dijelom", rekao je Neuville za WRC All Live. "Pogodili smo betonski zid sa strane i utrka je za nas bila gotova. Kada se borite za pobjedu, male greške ponekad mogu imati ogromne posljedice i moramo naučiti živjeti s tim. Svi smo sanjali o pobjedi ovog vikenda. Bili smo blizu, ali iskreno nije bilo lako voziti cijeli vikend. Borili smo se da ostanemo motivirani i nastavimo sanjati."
O svojim planovima za danas, kada će cilj biti osvajanje bodova u Power Stageu, Neuville je dodao: "U osnovi smo samo slomili lijevi stražnji amortizer i osovinu, a automobil će biti vrlo brzo popravljen. Bit ćemo spremni za današnji Power Stage."