Život nas nekada inspirira kada se najmanje nadamo. Ponekad je to događaj koji nas tjera da drugačije mislimo o nečem što smo do sada uzimali zdravo za gotovo, a nekad nas riječi bliske ili poznate osobe trgnu da se maknemo iz naše svakodnevice i promijenimo život na bolje. Nije ni čudo da je Internet prepun inspirirajućih izjava poznatih osoba koje nam pomažu da izbacimo negativne misli i energiju i kreativnost usmjerimo ka nečem pozitivnom, te na taj način pomognemo drugima, ali i usrećimo sebe. Ukratko, pomaganjem i inspiriranjem drugih pomažemo prijateljima i bližnjima da zadrže pozitivan stav u životu i optimistično ulaze u svaki novi tjedan.
POKRENI JE INICIJATIVA KOJA POZIVA SVE TRKAČE DA PRIHVATE IZAZOV!
Upravo na tim idejama je nastala i inicijativa POKRENI, čiji je začetnik GRAWE Hrvatska d.d. Svi trkači (brži, sporiji, stariji, mlađi, maratonci, sprinteri, srednjeprugaši, rekreativci) pozivaju se da svojom dobrom voljom, pozitivnom energijom i motivacijom pokrenu među svojim poznanicima jednog ne trkača. To može biti prijatelj, poznanik, član obitelji, kolega s posla, partner, a možda i potpuni neznanac. Cilj je inspirirati i motivirati što više ljudi da se pokrenu, priključe i osjete ponos nakon svoje prve istrčane utrke.
Više o cijeloj inicijativi ispričala nam je Sanja Gržetić, voditeljica odjela za korporativne komunikacije i marketing.
Što je to inicijativa POKRENI? Kako je do nje došlo?
Inicijativa PoKRENI nastala je 2014. godine kao rezultat traženja najučinkovitijeg načina da svojim dobrotvornim djelovanjem, izvan našeg „core businessa“, značajnije doprinesemo razvoju zajednice. Vjerujemo kako usmjeravanjem većine sredstava namijenjenih za sponzorstva i donacije u jednu inicijativu možemo pokrenuti osjetne, pozitivne promjene za bolju budućnost djece i mladih u našoj okolini. Kao i za sve u što dajete velik dio sebe, temelje inicijative dugo smo postavljali, a prethodila su joj razna istraživanja, ispitivanja i praćenje trendova te usklađivanje s našom korporativnom kulturom i vrijednostima. Stoga PoKRENI zapravo označava niz aktivnosti kojima je cilj potaknuti one koji već savjesno vode brigu o sebi, odnosno svom zdravlju da pokrenu svojim primjerom barem još jednu osobu iz svoje okoline do koje im je stalo. Međutim, istovremeno nastojimo i izravno pokrenuti sve one koji još nisu donijeli odluku o usvajanju neke zdrave navike. Zato i sam naziv inicijative ima dvojako značenje – pokreni (nekoga) ili (po)kreni sam. I time smo već implementirali jedan od naših temeljnih brand atributa - pokretačko. Dodatna dva – ponosno i sanjarsko provlače se kada ostvarite svoje snove (uvedete tu naviku, istrčite prvi kilometar pa i prvu utrku ili jednostavno ostvarite bilo koji svoj drugi, zacrtani cilj) i kada zbog toga, na kraju, osjetite ponos.
Za inicijativu smo dvije godine za redom dobili SPORTO – priznanje za najbolji hrvatski projekt na području sportskih sponzorstava čime smo se i izravno kvalificirati za nagradu „Best of Europe“ u kategoriji najboljih sponzorskih projekata u Europi koju organizira European Sponsorship Association (ESA).
Kako to da se inicijativa odlučila baš za trčanje?
Mi smo se u motivaciji usmjerili najviše na trčanje jer trčanje smatramo najjednostavnijom aktivnošću. Ono se prirodno nastavlja na hodanje i gotovo svi, osim onih s ograničavajućim zdravstvenim teškoćama, mogu se baviti njime. Odlično je i u prevenciji i poboljšanju niza bolesti i stanja, ali i u držanju određenih bolesti i stanja „pod kontrolom“.
Kakve veze ima GRAWE s trčanjem, odnosno s prevencijom bolesti?
Od početka inicijative mnogo smo se puta susreli s pitanjem – otkud GRAWE u trčanju? Međutim, kada znate da je naš posao osiguravati najveće ljudske vrijednosti – život i zdravlje onda je potpuno prirodno da se zalažemo i potičemo da i svaki pojedinac čini sve što može da sačuva te vrijednosti. Zdravlje bi nam svima trebalo biti pri vrhu ljestvice prioriteta, a mi činimo što je u našoj moći – potičemo ljude da se bave jednostavnom fizičkom aktivnošću, koja se velikim dijelom održava na svježem zraku, često i u društvu što pridonosi i psihičkom zdravlju, a osim toga, u poslovnom segmentu nudimo dobrovoljna zdravstvena osiguranja koja uključuju temeljne sistematske i specijalističke preglede u vrhunskim poliklinikama diljem Hrvatske i potičemo da ih se koristi redovito. Na kraju, ili bolje rečeno, na početku, tu je osiguranje života koje ima višestruke prednosti – od izdvajanja određenog iznosa kojeg ćete na neki način uštedjeti i prilikom isteka police imati određena sredstva uz pomoć kojih ćete moći ostvariti neki svoj san pa sve do financijske sigurnosti za članove obitelji ili druge drage osobe koje o vama financijski ovise u slučaju da se vama nešto dogodi.
Koliko je kilometara istrčano otkako je ova inicijativa krenula?
Istrčano je jako puno kilometara, čak toliko da ih mi sve ne možemo popratiti. Mi nemamo sustav kojim pratimo baš svaki kilometar koji je pretrčan pokrenut našom inicijativom, ali ono što imamo i znamo jesu brojke koje trkači poklanjaju u sklopu naših izazova. Naime, svake godine izazovemo trkače (i one koji će nam se tek priključiti) da svoje pretrčane kilometre poklanjaju kroz aplikacije i ako dosegnu zadani cilj (npr. prošle godine je on iznosio 100.000 kilometara) GRAWE će donirati određeni novčani iznos (prošle godine je to bilo 100.000 kn) jednoj udruzi ili savezu koji se bave zdravstvenim poteškoćama kod djece i mladih. Kod odabira udruge i saveza uvijek nastojimo povezati trčanje i određenu zdravstvenu poteškoću – bilo da se ona može prevenirati, držati pod kontrolom ili liječiti uz pomoć trčanja. Tako smo do sada donirali udrugu Krijesnica, Hrvatski savez dijabetičkih udruga, udrugu Veliko srce malom srcu, Savez društava multiple skleroze Hrvatska te zadnje, prošle godine, Udrugu osoba s amputacijom udova Grada Zagreba i zagrebačke županije (UAZ). Na prošlogodišnjem primjeru, trkači su svojim koracima, prijeđenim kilometrima koje su poklonili kroz izazov omogućili donaciju kojom su kupljene prve tri aktivne proteze u Hrvatskoj za troje djece, a koje će im omogućiti da i oni trče, bave se sportom i najvažnije, ravnopravno odrastaju sa svojim vršnjacima. U pet godina, koliko provodimo inicijativu kroz naše je izazove prikupljeno više od milijun kilometara, a u njima je sudjelovalo više od 5000 trkača.
Osim izazova, poznat je i vaš GRAWE Noćni maraton. Koliko je on uspješan i kako je uopće nastao?
Ideja s GRAWE noćnim maratonom bila je da svim tim trkačima (novim i starim) koji su nas pratili tijekom godine, poklanjali kilometre i trenirali, omogućimo da otrče utrku – neki svoju prvu, a neki svoju posebnu. Na GRAWE noćnom maratonu upravo zato nudimo čak pet različitih duljina – od najmanje, tzv. desetinke koja iznosi 1/10 maratona (4,2km) koja je namijenjena upravo početnicima i tek pokrenutima, preko ¼ maratona (10km), ½ maratona (21km), ¾ maratona (32km) pa sve do punog maratona (42km). I ne samo to, na GRAWE noćnom maratonu u ime svih trkača svečano uručujemo donaciju odabranoj udruzi pa to smatramo svojevrsnim velikim finalem inicijative na kojem zajedno slavimo još jednu uspješnu godinu onako kako najbolje znamo - trčanjem. Do sada je na GRAWE noćnim maratonima sudjelovalo više od 8000 trkača, s prošlogodišnjim rekordom od 2000 trkača. Kada smo prije nekog vremena radili anketu na nezavisnim trkačkim portalima i mrežama, GRAWE je prepoznat kao 3. najveći sponzor trčanja, nakon Adidasa i Nikea, a GRAWE noćni maraton druga najomiljenija utrka u Hrvatskoj, nakon Wings for Life-a.
Međutim, osim GRAWE noćnog maratona, razvili smo, sada već dugogodišnje, uspješne suradnje i s organizatorima drugih utrka koje se uklapaju u našu strategiju jer su također na neki način usmjerene i na početnike ili zbog svojih posebnosti privlače početnike, a zbog kvalitete zadržavaju postojeće trkače. Neke od njih su B2RUN – najveća poslovna utrka u Hrvatskoj, noćne utrke - Zadar Night Run i Pulska iksica, Plitvički maraton, Karlovački cener i druge.
Koliko zaposlenika čini GRAWE RUNNING TEAM?
GRAWE running team je spontano okupljena zajednica kolegica i kolega koji čine trkači, povremeni trkači, novopečeni trkači ili navijači koji se trude makar prohodati uz svoje kolege tu najmanju dionicu na GRAWE noćnom maratonu. Ona stalno raste, ali možemo reći da je u njoj aktivno oko 20% od ukupnog broja zaposlenih u GRAWE Hrvatska.
Ako vas je sve ovo inspiriralo da i vi promijenite nekom ne trkaču život na bolje, slobodno uzmite telefon i pošaljite SMS, Whatsapp, Viber ili već neku drugu poruku osobi koja vam je cijeli ovaj članak bila na pameti i možda ćete ove godine imati priču za pamćenje na GRAWE noćnom maratonu.
Sadržaj omogućio GRAWE Hrvatska d.d.