Depresivno je u Maksimiru, a kutija prozaca teško tu može pomoći. Magla i hladnoća pod betonskim tribinama samo podcrtavaju sivilo iz kojeg se plavi nikako ne mogu izvući. I tako 44 godina zaredom nema prigode da u dresovima beru jaglace po europskim travnjacima... Publike već dugo nema kao ni europskih trijumfa, a i na ‘presici’ uoči Zadra ravno – dva novinara... Kako spasiti stvar?
Statistika ne nosi optimizam
Pogledamo li u Uefine knjige, najstariji dostupni podaci kažu da je Dinamu od 2004. europski koeficijent pao sa 26.980 na današnjih 22.925. Bili su tada 84. klub Europe, danas su 88. Gledatelja je 2007. godine na utakmici protiv Basela u skupinama Kupa Uefe bilo 25 tisuća, protiv Ludogoreca neki dan 3120. Gledamo li pobjede, posljednju u europskim skupinama osigurao je Vahid Halilhodžić u studenom 2010. protiv Club Bruggea. U međuvremenu crne brojke: 20 utakmica – dva remija i 18 poraza, uz gol-razliku 7:51, odnosno dva od 60 bodova. A ono što najviše frustrira jest da klubovi koji nikad nisu prezimili u Europi, poput Ludogoreca i Čornomoreca, učinili su to upravo u skupini pokraj Dinama! Je li pobjeda protiv Zadra, koji slavi svaki deseti put, tajna pilula? Nije...
Trenera plavih Zorana Mamića pitali smo što je prvo što bi trebalo promijeniti da se dogodine stvari počnu mijenjati nabolje. – Dinamu nedostaje veća odgovornost i disciplina u igri. Ludogorec je, primjerice, momčad koja je dugo na okupu, imaju samo male kozmetičke promjene, a svaki igrač ispunjava ono što se traži, s čime mi u kontinuitetu imamo problem. S druge strane, treba pronaći način kako da se navijači vrate na tribine jer, dok sjever nije pun, teško je očekivati velike pomake i to utječe na igrače – kaže Mamić.
Publika postoji, ali diže ruke
Razmišljate li o nekom zvučnom imenu, nekome tko bi privukao gledatelje? Medveščak se poslužio tim receptom, recimo s Cheechoom... Galatasaray je doveo Sneijdera i Drogbu, po snijegu im na utakmicu u Istanbul dođe 37 tisuća ljudi. I to u četvrtak u 14 sati! – Velika imena nisu presretna s našim pozivima, a nismo toliko bogati da bismo ih privukli. Doveli smo Jensa Nowotnyja netom nakon što je na SP-u u Njemačkoj 2010. igrao za treće mjesto pa nije ispalo sjajno... Na pojačanjima radimo, krajem sljedećeg tjedna znat će se i imena – kaže Mamić
Zagreb ima sportsku publiku, ali magnet je uspjeh i dobro ozračje. Primjer su Janica, Dinamo iz doba Prosinečkog i Marića ili danas hokejaši Medveščaka. Gledatelji se poistovjećuju s uspješnima, osjećaju se bolje slaveći “svoje”. Međutim, poistovjećuju se i sa sportašima kojima ide loše pa uza sve današnje probleme, koje su nemoćni riješiti, polako dižu ruke. Stvari su povezane i odnekud treba krenuti rješavati problem. Način sigurno postoji...
>>Dinamo ne može ono što Maribor i Plzen mogu
Kako nizbrdo kad su u Hrvatskoj najbolji od postanka RH.