Njemačko-austrijski automobilistički prvak Jochen Rindt imao je uoči talijanskog Grand Prixa 1970. osvojenih pet od deset utrka Formule 1. Bio je gotovo izgledan kandidat za naslov prvaka svijeta. Za vrijeme treninga njegov šef, kultni stvaratelj Lotusove momčadi, Colin Chapman i on dogovorili su da će Rindt svoj bolid osloboditi krila kako bi postigao veću brzinu.
Taj je eksperiment ovaj put inovacijama sklonu Chapmanovu momčad stajao preskupo. Rindt je poginuo nakon što je u zavoju Parabolica njegov bolid izletio i pogodio zaštitnu barijeru. Rindt nije bio prvi, ukupno je Monza odnijela 52 života vozača na različitim utrkama, testiranjima i treninzima, među njima i dvostrukog svjetskog prvaka Alberta Ascarija te Ronnieja Petersona, ali i 35 gledatelja.
No, Monza je dio povijesti jer utrke Formule 1 koje se na njoj održavaju od postanka tog najglamuroznijeg natjecanja. Ipak, moćni je šef cirkusa na kotačima Bernie Ecclestone izjavio kako je staza u Monzi komercijalna katastrofa za njegovu mašineriju te da od 2016. više nećemo na njoj gledati bolide Formule 1. Na to su odmah reagirali organizatori utrke koji su najavili svježe ulaganje od 10 milijuna eura tumačeći Ecclestoneove riječi tek kao hvatanje pozicija uoči pregovora o produžavanju ugovora. Jer tko bi pri zdravoj pameti gasio Monzu!
Oglasili su se i vozači. Kimi Raikkonnen je Berniejeve riječi proglasio glupima, a svakako ne bi volio da se staza makne iz kalendara prije negoli on na njoj pobijedi. Daniel Ricciardo rekao je kako je to povijest Formule 1 s kojom se nitko ne može igrati, dok je Fernando Alonso potvrdio kako je ljepše voziti na stazama prepunim publike, strasti i sjajne atmosfere, a takve su upravo Monza, Spa, Barcelona ili Austrija. No, svi su suglasni u jednom, a to je da odluka ovisi praktično samo o jednom čovjeku, Bernieju Ecclestoneu.
>> Rosberg osvojio pole position na VN Velike Britanije