I dok se naši ‘velikani’ HNL-a (Rijeka, Dinamo, Hajduk) pripremaju u susjednoj nam Sloveniji i gledaju da što manje novca potroše na to, čak 9335,56 kilometara preletjeli su “los blancosi” da bi došli do Santa Clare u Kaliforniji.
Odlaze tako kraljevi u obećanu zemlju, ali ne samo da bi igrali (to su mogli i kod kuće), nego da bi napunili ljetne (novčane) zalihe. Zizou nije odlučio nagraditi svoje pobjednike Lige prvaka izletom u Sjedinjene Američke Države, već samo slijedi trend i moto kapitalizma: što više imaš, više želiš i više ti je potrebno. No nisu oni jedini. Gotovo sve velike europske momčadi na pripreme idu avionom, a ne kao naši autobusom.
Azija i S. Amerika popularne
Azija i Sjeverna Amerika najpopularnije su destinacije. Zahvalna su to tržišta koja imaju mnoštvo nogometnih poklonika, posebice Kina u koju odlazi velik broj igrača i koja ulaže basnoslovne iznose u nogomet. Inkubator je to za laku zaradu.
No realovci ne idu u Kinu, oni će u Americi igrati El Clasico, prvi od tri ovoga ljeta, i to u Miamiju gdje ionako više od 70 posto stanovništva govori španjolski kao prvi jezik. Ta utakmica bit će im uvertira za španjolski Superkup, koji protiv Barcelone igraju krajem srpnja, pa na Santiago Bernabeu 15. kolovoza.
I Barcelona odlazi ‘preko Bare’ s novim trenerom Ernestom Valverdeom koji trenutačno radi na novim pojačanjima Katalonaca, ali i na pripremama za novu borbu za španjolsko prijestolje. Da, puno je to putovanja i kilometara, no, iako se igračima možda i ne sviđa ta ideja letenja na drugi kraj svijeta da bi igrali utakmicu s gradskim rivalom, možda su i svjesni gubitka vremena i možda im se ne da prilagođavati drugim vremenskim zonama, novac ne pita.
Sponzori od klubova traže da igraju ‘vani’, u određenim dijelovima svijeta, kako bi osigurali maksimalnu izloženost svojih robnih marki.
I dok svoje sponzore Španjolci promoviraju zahvaljujući američkoj turi, pobjednici Premier lige će na drugi kraj svijeta, u Aziju. Točnije u Peking gdje će igrati prvu pripremnu utakmicu protiv Arsenala.
– Vidio sam strast naših navijača ovdje u Engleskoj i prošlog ljeta u Americi, i mislim da će naši navijači i u Kini pokazati isti intenzitet kada budemo u Pekingu – rekao je Antonio Conte. Osim gradskog rivala, igrat će i protiv Milana, ali i Bayerna iz Münchena. No u Singapuru.
– Putovanje u Singapur pružit će nam izvrsne mogućnosti za igru i treniranje, a suočit ćemo se s jakim protivnicima. To će biti dobro za moju momčad i pomoći će nam pripremiti se za sezonu koja dolazi. Što je još važnije, znam da Chelsea ima milijune strastvenih navijača u regiji. Radujem se susretu s njima i mislim da ćemo igrati dvije uzbudljive utakmice za njih – zaključio je Conte.
Da, poklonike imaju diljem svijeta, a ovakvim prijateljskim utakmicama, s jakim protivnicima i što dalje od kuće samo privlače još više njih, a ujedno i šire tržište za prodaju dresova i rekvizita.
A na tržište se stavlja i pobjednik Europske lige. Mourinho svoje crvene vragove najprije vodi do Amerike, nakon čega odlaze u Kinu gdje igraju derbi s Manchester Cityjem, da bi zadnje pripremne utakmice odradili u Europi.
– Mislim da će za navijače to biti nevjerojatno jer imaju dva velika kluba i to je derbi. Prošlog ljeta nismo mogli igrati ovu utakmicu u Kini, ali sada ćemo je igrati u odličnim uvjetima, organizacija će biti vrhunska. Mislim da je to velika prilika i za nas i za City kako bismo se pokazali u Americi i pripremili se za novu sezonu Premier lige – rekao je Mourinho.
Kolike se cifre zapravo vrte?
Točno je rekao Mourinho. Dobra je to prilika. Prilika koju su koristili i prošle godine. Chelsea je tako zaradio 10 milijuna eura za tri utakmice u SAD-u. Realovci su tako zahvaljujući svom putovanju “Kopačkom po svijetu” prošle godine zaradili 17 milijuna eura zajamčene naknade za nastupe plus dodaci koje su dobili, Barcelona je dobila 10 milijuna eura, Manchester United 13,5 milijuna eura...
A oni su jedni od najprofitabilnijih, ali tu su i PSG, Milan, Bayern, Liverpool, Juventus i svi ostali ‘veliki igrači’, koji nakon predsezone postaju još veći.