euro 2012.

Najvećom kampanjom u povijesti Poljska privukla 700.000 turista

\'The mascot for the Euro-2012 football championships co-hosted by Poland and Ukraine, Slavek (L) and Slavko pose prior to the friendly football match Poland vs Portugal on February 29, 2012 in Warsaw
AFP/PIXSELL
15.03.2012.
u 08:00

Poljaci u najvećoj promotivnoj kampanji dosad samo na najveća tržišta, poput Njemačke, Velike Britanije i Francuske, troše po 4,5 milijuna eura i očekuju da turistički plusevi u ovoj godini samo nastave rast

Dok mediteranski turizam, uključujući i hrvatski, strepi koliko će mu turista ukrasti Europsko nogometno prvenstvo u lipnju, poljski domaćini od toga već rade ozbiljan turistički biznis. Velika promotivna kampanja zemlje koja će uz Ukrajinu ugostiti dio utakmica lansirana je pod motom "Poljska – osjećajte se pozvanima" prije godinu dana, a za prošlotjednu burzu turizma u Berlinu zbrojeni su i prvi efekti. Poljska je već u 2011. ugostila 5,5 posto više turista (gotovo 700 tisuća više) i dosegnula rekord od 13,2 milijuna stranaca.

Poljaci u najvećoj promotivnoj kampanji dosad samo na najveća tržišta, poput Njemačke, Velike Britanije i Francuske, troše po 4,5 milijuna eura i očekuju da turistički plusevi u ovoj godini samo nastave rasti.

Novi stadioni, autoceste...

– Poljska je spremna za EP 2012. To će biti poljska ljetna bajka – kaže Katarzyna Sobierajska, zamjenica poljskog ministra turizma. – Ključne investicije, koje su Poljsku stajale oko 25 milijardi eura, završene su. U četiri grada domaćina sagrađeni su novi stadioni među kojima i najveći, Nacionalni stadion u Varšavi, sa 58.000 sjedala.

Poljaci su, među ostalim, od 2007. mrežu autocesta produžili za 800 kilometara, hotelski kapaciteti su u odnosu na istu godinu povećani čak 40 posto, najvažniji aerodromi su modernizirani ili prošireni. Preuređeni varšavski, najveći u Poljskoj, već je lani s gotovo 22 milijuna putnika srušio sve dotadašnje rekorde. Za ljubitelje nogometa spremni su luksuzni hoteli, privatni smještaj..., ali i kampovi u kojima će navijačima za noćenje s doručkom po osobi, u šatorima za dvoje, dostajati dvadesetak eura.

– Pripremili smo se i za goste koji neće uspjeti nabaviti ulaznice za stadione. Takozvane navijačke zone s velikim ekranima za zajedničko gledanje bit će uređene ne samo u Varšavi, Gdanjsku, Poznanju, Wroclawu, gdje se održavaju utakmice, nego i u mnogim drugim većim gradovima. Najveća zona, u Varšavi, moći će primiti sto tisuća ljudi – kaže Katarzyna Sobierajska.

Da bi sve proteklo sa što manje ispada, domaćini u Poljskoj angažirali su dodatne policijske snage, a gostima će se pri ruci u četiri spomenuta poljska nogometna grada naći i 3000 volontera.

Moto EP-a 2012. u Poljskoj je "Zabavite se i osjećajte sigurnima", a kako bi nogometni tjedni prošli sa što manje incidenata, domaćini su prije nekoliko mjeseci promijenili i – zakon.

Postrožili s ulaznicama

– Karte se po novom prodaju isključivo na ime, a na stadion će se moći ući samo ako se identifikacijski dokument poklapa s imenom na ulaznici – tumači Katarzyna Sobierajska.

Inače, hrvatske putničke agencije već su prije nekog vremena veliki lipanjski sportski događaj uvrstile u ponudu. Za prve utakmice naše reprezentacije u Poljskoj organiziraju jednodnevne čarterske letove i trodnevna putovanja vlakom. Jednodnevni avioaranžmani s polaskom iz Zagreba stoje oko 3800 kuna, a putovanja vlakom u kojem se i noći – 1600 kuna. Prodaja je počela, a, kako nam kazuju naši sugovornici iz putničkih agencija, među prvima su po čarterske aranžmane pohrlili tzv. korporativni kupci, odnosno tvrtke. Kako god bilo, poljski domaćini, koji Poljsku promoviraju kao modernu, pomalo neotkrivenu zemlju bogate kulture i jedinstvene prirode u srcu Europe, računaju da će s Eurom i dugoročno profitirati.

– Mnogo je razloga da se u Poljsku dođe neovisno o nogometnom spektaklu. Recimo, već od Uskrsa počinju brojni veliki glazbeni događaji i festivali i druga kulturna događanja. Nastavljamo, inače, i s ulaganjima u turističku infrastrukturu. Ubrzo nakon završetka EP-a otvara se novi, veliki aerodrom sjeverno od Varšave, na koji će mahom slijetati zrakoplovi niskobudžetnih avioprijevoznika – otkriva Rafal Szmytke, predsjednik nacionalne turističke organizacije Poljske.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije