EURO 2020

Stručnjaci objašnjavaju: Nogomet je u Hrvatskoj puno više od simbola nacionalnog identiteta, a evo i zašto

Virtualni stadion
Foto: CHRISTIAN HARTMANN/REUTERS/PIXSELL
1/5
11.06.2021.
u 13:47

Nogomet predstavlja prostor za turistički i gospodarski razvitak, a zbog univerzalnog jezika razumiju ga apsolutno sve generacije, komentiraju stručnjaci

Pune ulice gradova diljem Hrvatske, opća euforija, zaboravljeni problemi i nevjerojatno zajedništvo. To su scene koje smo imali prilike gledati tri godine unazad kad su naši Vatreni neočekivano, ali srčano osvojili srebro u Rusiji. Cijela zemlja pretvorila se u golemu nogometnu euforiju, a za vrijeme svjetskog prvenstva kao da je sve ostalo postalo manje bitno. Nema sumnje, za vrijeme nogometnih utakmica, a posebice naše reprezentacije, svi smo u tome zajedno i nogomet za cijelu našu naciju zaista znači puno više od same igre. Međutim, istražili smo i koliku ulogu za hrvatsko gospodarstvo i turističko pozicioniranje u svijetu ima upravo nogomet i uspjesi hrvatske reprezentacije.

Naše veselje i zajedništvo prenosili su ne samo domaći, već i svjetski strani mediji kojima je bilo nevjerojatno prisustvovati tim scenama. Slave kao da su pobjednici, ovdje nema tragova gubitka – izvještavali su brojni strani mediji. Nema sumnje, Hrvatska je u jednom trenutku postala svjetski poznata zemlja kojoj je podrška dolazila sa svih strana.

Hrvatska - sve prepoznatljivija turistička sportska destinacija

Ta euforija nije pomogla samo pri nacionalnom ujedinjenju, već i u tome da nas i drugi prepoznaju u svijetu, a to potvrđuje i Kristijan Staničić, predsjednik Hrvatske turističke zajednice.

„Nakon Svjetskog prvenstva u Rusiji 2018. godine, turistička vidljivost naše zemlje u kratkom je vremenu porasla za više od 20 posto, dok su naše web stranice tijekom prvenstva bilježile porast posjeta 250 posto više od uobičajenog“, izjavio je. To je svakako utjecalo i na našu turističku sliku. Pred nama je sada novo, veliko nogometno natjecanje, Europsko nogometno prvenstvo, koje je opet vratilo osjećaj ujedinjenja i euforije.

„Nogomet je globalno najpopularniji sport koji prati polovica svjetske populacije, a nastup naše reprezentacije na europskom prvenstvu u nogometu sjajna je prilika za dodatnu promociju Hrvatske na globalnom turističkom tržištu“, dodao je Staničić. Hrvatska turistička zajednica iskoristila je trenutak i potencijal naših nogometaša, te snimila promotivni video za Hrvatsku.

„S našim slavnim nogometašima, Modrićem, Mandžukićem, Lovrenom, Kovačićem i Rakitićem, snimili smo i posebni promotivni video spot hrvatskog turizma koji je do sada ostvario višemilijunski broj pregleda te je osvojio nekoliko međunarodnih nagrada“, potvrdio je i dodao kako upravo zbog nogometa Hrvatska postaje sve prepoznatljivija turistička, ali i sportska destinacija.

Kristijan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice
Foto: Goran Stanzl/Pixsell

„Sport komunicira univerzalnim jezikom“

Osim turizma, uspjesi hrvatskog nogometa odražavaju se svakako i na naše gospodarstvo. Tvrtka Deloitte već se dugi niz godina bavi financijskim savjetovanjem te stručnim gospodarstvenim analizama, a njihov stručnjak Gordan Kožulj svjestan je da je hrvatski nogomet postigao veliku popularnost i svjetski doseg.

„Upravo su hrvatske „kockice“ svoju globalnu prepoznatljivost ostvarile kroz nogometne dresove i postale zaštitni znak Hrvatske u svijetu te mogu postati promotivni znak kvalitete hrvatskih proizvoda - slično kao što je bijeli križ na crvenom polju prepoznatljiv znak Švicarske te ga mnoge švicarske tvrtke koriste na svojim proizvodima kao znak švicarske kvalitete“, istaknuo je Kožulj. Kaže, hrvatski nogometaši su prilika da Hrvatska otvori vrata prema stranim poduzećima i investicijskim kućama, gdje se već bilježe uspjesi.

„Sport zbog jednostavnosti pravila komunicira univerzalnim jezikom koji je razumljiv u svim zemljama i među svim generacijama. Ima puno slučajeva u kojima su upravo naši nogometaši pomogli hrvatskim tvrtkama u nastupu na pojedinom tržištu ili prema specifičnom stranom poduzetniku“, zaključio je Kožulj. Za kraj tvrdi da hrvatski nogomet predstavlja vrlo jaku pokretačku i propulzivnu snagu hrvatskog gospodarstva.

„U hrvatskom kontekstu nogomet je vrlo dinamična i „izvozno“ orijentirana industrija. Naime, hrvatska nogometna liga je u svjetskom kontekstu poznata kao „razvojna liga“ jer razvija veliki broj mladih, talentiranih igrača koje klubovi prodaju u bogatije svjetske lige“, nadodao je Kožulj.

Gospodarska injekcija i promocija

EURO 2020 neusporediv je skoro po svemu s prijašnjim turnirima, počevši od brojnosti zemalja domaćina, do odgode radi COVID-a, a samim time i do izostanka posjetitelja što neminovno utječe i na gospodarske, a ne samo sportske, rezultate. Prvenstveno se to odnosi na domaćine, ali i na zemlje sudionike.

Zadnji EURO 2016 rezultirao je s financijskom injekcijom za francusko gospodarstvo od otprilike 1,2 milijarde eura i to samo od posjetitelja za vrijeme trajanja turnira. Strani posjetitelji tako su prosječno proveli 7,9 dana u Francuskoj tijekom kojih su dnevno trošili oko 154 eura, što je značilo ukupnu potrošnju od 626 milijuna eura. 

Takav potrošački trend primjetan je i u zemljama sudionicama kao što je i Hrvatska, pa se tako za vrijeme zadnjeg Svjetskog prvenstva 2018. godine u Rusiji naša potrošnja kretala oko 13 milijardi kuna.

Pritom je iznimno bitan i onaj, na prvu ruku, neizravni „soft” aspekt sudjelovanja, a koji također ima vrlo snažne mjerljive učinke. Primjerice, pojam „Croatia“ bio je tijekom turnira na internetu spomenut više od milijardu puta, a finale je gledalo više od milijardu ljudi. Štoviše, Hrvatska je na Twitteru spomenuta 1,5 milijun puta, a u Google se upisivala ne samo Hrvatska kao pojam, već i fraze poput „Visit Croatia” i to na rekordnim razinama. Google inače rangira popularnost pretraga od 0 do 100, pri čemu je Hrvatska 2014. godine za vrijeme Svjetskog prvenstva u Brazilu, kad je otvarala turnir s domaćinom, imala rezultat 28, da bi četiri godine kasnije za vrijeme prvenstva u Rusiji došla do punih 100.

Zajednička fotografija hrvatske reprezentacije i stručnog stožera u Moskvi 2018. godine. Ususret EURU 2020., očekivanja hrvatskih navijača su velika.
Foto: Pixsell/Instagram

Navijači kao dio ekipe

Navijači koji srčano bodre Vatrene kroz sve uspjehe, ali i neuspjehe, često nazivaju ključnim dvanaestim igračem u momčadi. Sami nogometaši nebrojeno su mnogo puta istaknuli koliko im je značajna podrška navijača koju im svaki put pružaju.

Da bi veza između navijača i igrača bila postojana, te da bi se navijači osjećali ujedinjeno i prihvaćeno kao dio ekipe, već se dugi niz godina trudi se jedan od glavnih partnera Hrvatskog nogometnog saveza, Hrvatski Telekom. Ove godine, osmislili su jedinstvenu digitalnu platformu koja svim navijačima u Hrvatskoj i našim reprezentativcima omogućuje da, unatoč ograničenjima, tijekom ovogodišnjeg Europskog prvenstva u nogometu dožive pravu i vatrenu nogometnu atmosferu – Virtualni stadion.

Najvatreniji navijači mjesto na Virtualnom stadionu moći će izboriti sudjelovanjem u jedinstvenom navijačkom podvigu - stvaranju najduže navijačke pjesme na svijetu. Svi koji se na Virtualnom stadionu usnime kako pjevaju refren neslužbene navijačke himne hrvatske nogometne reprezentacije "Igraj, moja Hrvatska", popularnih Zaprešić Boysa, dobit će svoje virtualno sjedalo i tako ući u povijest.

Ovu inovativnu platformu podržali su i sami nogometaši, istaknuvši da će biti motivirajuće vidjeti sve te ljude kako strastveno navijaju za njih na svim platformama. Sam proces snimanja vrlo je jednostavan, a svi detalji dostupni su na stranicama Virtualnog stadiona.

Da je projekt doista uspješan dokazuje i povratna informacija koju nam je dala Nataša Rapaić, članica uprave Hrvatskog Telekoma i glavna operativna direktorica za privatne korisnike.

Vedran Ćorluka, odnedavno pomoćnik izbornika Zlatka Dalića i Nataša Rapaić, članica Uprave i glavna operativna direktorica za privatne korisnike Hrvatskog Telekoma
Foto: Hrvatski Telekom

„Navijačima se projekt izrazito sviđa. Njihov angažman i snimke pokazuju da smo pogodili s originalnom idejom i njenom izvedbom. Dapače, toliko su nam se svidjele brojne snimke navijača da smo odlučili nagraditi njihov trud i uključiti ih u kampanju koja je krenula prije par dana. Takva emocija je „reklama“ kakvu ne možete kupiti“, zaključila je. Dodala je kako se još na svjetskom prvenstvu iz 2018. dokazalo da je uz Hrvatski Telekom nogomet više od igre.

„Hrvatski Telekom dugogodišnji je partner hrvatske nogometne reprezentacije i hrvatskog nogometa. I dok mi tehnološki povezujemo, naši reprezentativci u nogometnom i navijačkom zanosu ujedinjuju sve nas. I to nadilazi nacionalne granice. Tijekom Svjetskog prvenstva u Rusiji kako su Vatreni pobjeđivali tako su mi strane kolege, prijatelji, poslovni partneri iz raznih zemalja i iz cijele Deutsche Telekom grupe čestitali i tu onda vidite tu magnetsku privlačnost sporta i nogometa. Mi u HT-u smo jako ponosni što smo godina dijelom ove lijepe priče, a ove godine smo otišli korak dalje s Virtualnim stadionom, jer naši nogometaši zaslužuju najveću podršku“, istaknula je Rapaić.  

Koliko im ta podrška znači potvrdio je i trener reprezentacije i pomoćnik izbornika Zlatka Dalića, Vedran Ćorluka.

„Ideja Virtualnog stadiona je odlična i nešto sasvim novo te sam siguran da će se svim igračima svidjeti, pogotovo kad vide sve te osobe, pa čak možda i svoje prijatelje i rodbinu”, dodao je.

Doček Vatrenih na Trgu Bana Josipa Jelačića pri povratku sa svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji
Foto: Goran Stanzl/Pixsell

Ovim pothvatom Hrvatski Telekom pokazao je puno značenje fraze „živjeti zajedno“ te da je spreman pronaći zanimljivo i originalno digitalno rješenje za fizička ograničenja čineći ono što mu je godinama prioritet – povezivati ljude.

S ovakvim naprednim inovacijama u Hrvatskom Telekomu su pokazali na koje nas sve načine tehnologija može nadahnuti i omogućiti nam da uživamo u stvarima koje nas usrećuju, a pritom stvarajući i odličnu navijačku atmosferu. Svi putevi možda vode u Rim, ali ove godine navija se na Virtualnom stadionu. I zato Igraj moja Hrvatska

Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim Telekomom.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije