Naš reporter obišao je najveći svjetski sajam potrošačke elekronike

Stižu televizori, još i sami idu na internet

10.01.2009.
u 17:56

Proteklih 12 godina CES je otvarao Bill Gates nadmećući se u privlačenju svjetala reflektora sa Steveom Jobsom koji bi gotovo istodobno otvarao Macworld. No čelnik Applea ima zdravstvenih problema a Gates više nije čelnik Microsofta; stoga je ovogodišnji CES otvorio njegov nasljednik Steve Ballmer – vrlo uspješno. Osim što je bio zabavan (“Gates mi je dao savjet: dva se sajma održavaju istodobno – pazi da odeš na pravi”), Ballmer je u Las Vegasu predstavio nešto što je izazvalo više interesa od bilo kojeg ‘gadgeta’: Windowse 7. Od petka svi zainteresirani mogu isprobati nove Windowse, koji su još u testnoj fazi, no hvale ih gotovo svi koji su ih isprobali (a takvih ima dosta, jer su Windowsi 7 Microsoftu “pobjegli” na internet prije službenog predstavljanja).

Veliki mali ekran
Dakako, sajmom potrošačke elektronike ipak nisu dominirali ekrani računala, već oni koje smo nekad zvali ‘mali ekrani’ a danas im taj naziv nikako ne pristaje: televizori. Oni su još uvijek nedodirljivi carevi kućne elektronike, no njihova slava pomalo blijedi: prosječni Amerikanac danas više vremena provodi uz internet nego uz TV. Stoga su na CES-u svi najveći proizvođači televizora predstavili modele koji se mogu spojiti na internet.

Nažalost, to još uvijek ne znači da ćete iz naslonjača moći pogledati svoje omiljene web stranice ili provjeriti e-mail: rješenje koje su predstavili Sony, Samsung i LG temelji se na tehnologiji Yahooa a ono omogućava da na TV-u pogledate samo neke internetske sadržaje: vijesti, fotografije s Flickra, dio MySpacea, aukcije eBaya... LG tomu dodaje i direktan pristup YouTubeu a Panasonic ima vlastitu tehnologiju koja omogućuje download filmova s Amazona. Najzanimljiviji je Intelov čip koji TV-u daje interaktivnost: u Disneyju su natuknuli da će on omogućiti gledanje različitih verzija finala zadnje sezone “Izgubljenih”. No taj je čip od većih proizvođača televizora prigrlila jedino Toshiba.

Recesija u SAD-u osjeća se i na sajmu potrošačke elektronike: CES je ove godine nešto manji nego lani a njime više ne dominiraju mamutski televizori poput 150” plazme kakva je predstavljena lani. Najveća gužva stvarala se oko puno manjih OLED televizora koji daju očigledno bolju sliku od LCD-ova i plazmi, a k tome su i moderno tanki. (Vitka linija je i inače vrlo tražena: novi rekorderi su Samsungov LCD od 6,5 centimetara i Panasonicova plazma od 8,5 cm.) OLED televizore zasad proizvode samo Sony, Samsung i LG. Pomalo je komično što se ističe njihova štedljivost – kao da ima smisla kupiti superskupi TV da bi se uštedio koji cent na struji – no riječ je o još jednoj pomodnoj ludoriji Amerikanaca koji su upravo otkrili ekologiju pa se svaki drugi proizvod na CES-u predstavlja kao “zelen”.

Gužvu su izazivali i 3D televizori koje su također predstavili gotovo svi vodeći proizvođači, premda je većina TV-a koji prikazuju sliku u tri dimenzije (u pravilu vidljivu tek uz pomoć posebnih naočala) još uvijek u stadiju prototipa i daleko od masovne proizvodnje (te još dalje od prihvatljive cijene).

Prenosivi Blu-ray
No zato su prosječnom kupcu sve bliži Blu-ray uređaji, a i njih je bilo svakakvih: od prvog prijenosnog Blu-raya (Panasonic) preko prvog koji se može objesiti na zid (Samsung) do prvog s internetskom vezom (LG).

Convergence (“prožimanje”) je engleska riječ koja se koristi kad se opisuje stapanje različitih funkcija u jednom uređaju. To je ujedno i riječ koja najbolje opisuje ovogodišnji CES, koji se zatvara danas. Na njemu su predstavljeni ne samo televizori koji “idu na internet” nego i kamkorderi sa GPS-om, fotoaparati s MP3 playerom, televizori s priključkom za iPod (i iPhone)... Nastavi li se taj trend – a nema sumnje da hoće – uskoro ćemo u džepu imati spravice koje su toliko svestrane da će im biti teško odrediti (jednu) funkciju. Prema njima su današnji mobiteli – samo obični telefoni.



Ključne riječi

Želite prijaviti greške?