Pitanje oženjenih svećenika u mojoj je agendi, kazao je papa Franjo i na taj način otvorio još jedno osjetljivo poglavlje Katoličke crkve. Franjo je jučer tijekom mise u Domu Sveta Marta otkrio kako je o pitanju oženjenih svećenika razgovarao 10. veljače s rimskim klerom.
Na tom susretu bilo je sedam svećenika koji su slavili 50. obljetnicu svećeništva, ali je bilo i pet bivših svećenika koji su skinuli svećeničku odoru kako bi se oženili. Na pitanje jednog od prisutnih, Giovannija Ceretija, o oženjenim svećenicima (u istočnim crkvama oženjeni muškarci mogu postati svećenici), papa Franjo je odgovorio kako je taj problem u njegovoj agendi, odnosno o njemu će se uskoro raspravljati. To je novo otvaranje pape Franje, nakon rasprave o držanju prema rastavljenim i ponovno oženjenim parovima te prema gay osobama.
Prema informacijama iz izvora bliskih brazilskom kardinalu Claudiju Hummesu, papa Franjo mu je najavio da bi se moglo započeti s promišljanjem o celibatu. No, tu je vijest šef Ureda za tisak Svete Stolice otac Federico Lombardi malo ublažio, kazao je kako ne postoji papino pismo Hummesu sa sadržajem o celibatu, ali je točno da je Franjo više puta poticao brazilske svećenike da s hrabrošću predlože neka pastoralna rješenja.
Činjenica da je papa Franjo najavio kako mu je pitanje celibata na programu ne znači da će on odmah biti ukinut.
>> Papa predsjednici: Molit ću za hrvatski narod
>> Papa Franjo predložen za nominaciju za Nobela za mir
Pitanje celibata je pitanje prakse, a ne pitanje dogme unutar KC. Katolici istočnog obreda (grkokatolici) poput pravoslavaca rede oženjene muškarce. Da li je to dobro? S jedne strane, oženjeni svećenik ima obitelj o kojoj se treba brinuti i nastupa opravdana sumnja kome će se posvetiti: obitelji ili župi? S druge strane, oženjeni svećenik ima osobno iskustvo obiteljskog života i svih onih problema koji muče nas obične smrtnike te se opravdano ističe kako bi takav svećenik bio bolji župnik. E sad, što je stvarno bolje? Rasprava je potrebna kako bi se Crkva odteretila onih koji su primili svećenički red, ali i (istovremeno, potajice) zasnovali obitelj.