Boeing 777 kompanije Malaysia Airlines na letu MH 17, koji je jučer pao na teritoriju Ukrajine oko 50 kilometara od ruske granice, letio je na aktivnoj ruti kojom se svakodnevno koriste komercijalni zrakoplovi.
Nekoliko sati uoči nesreće Rusi su zatvorili četiri rute u blizini ukrajinske granice, uključujući i onu kojom se kretao srušeni zrakoplov, piše NY Times. Istraživanje letova iz Europe u Aziju pokazuje da su posljednjih tjedana neke kompanije izbjegavale ukrajinski zračni prostor, dok su se druge njime i dalje koristile.
Područje Donjecka koje drže separatističke snage posljednjih je mjeseci zabilježilo pad više vojnih zrakoplova, no ovo je prvi put da je srušen i jedan civilni.
Wired pak piše da su ukrajinske vlasti zatvorile rutu, ali samo za letove ispod visine od oko 9700 metara. Srušeni zrakoplov letio je na visini od oko 10.000 metara, potvrdila je međunarodna organizacija za upravljanje zračnim prometom Eurocontrol.
– Tim predjelom u posljednjih mjesec dana bilo je dosta letova. U trenutku pada zrakoplova kompanije Malaysia Airlines i drugi su zrakoplovi letjeli u blizini. Dva su se nalazila na otprilike 10 minuta udaljenosti od područja pada zrakoplova tako da nije istina da su svi izbjegavali letjeti u tom području – kazao je Mikael Robertson, suosnivač internetske stranice za praćenje letova Flightradar24.
>>Svijet krivi Putina: Od Kremlja zahtijevaju odgovor tko je srušio zrakoplov
>>Izbezumljena lica rodbine poginulih, sumnja se da je među poginulima 80 djece
>>Ukrajinci objavili snimku militanata. Separatisti: Srušili smo avion, ima puno leševa
Ukraine is 'no fly' zone as airlines avoid country entirely http://t.co/xawlObvQiW #MH17 pic.twitter.com/2xpZR66c8S
— Daily Mail Online (@MailOnline) July 18, 2014
Buk missiles can strike targets at up to 49,000 feet, well within range of #MH17 http://t.co/NUeKo4OW4o pic.twitter.com/3lAh0zZ67x
— Wall Street Journal (@WSJ) July 18, 2014
kako rusi mogu zatvoriti ukrajinski zračni prostor? istom "logikom" mogu zatvoriti i talijanski, američki, nepalski...