Elektronička komunikacija ima brojna pravila ponašanja, no ona su uglavnom nepisana. Zbog toga mnogi ne znaju kako postupati u različitim situacijama, na primjer, u kojem roku morate odgovoriti na elektroničku poštu, na SMS-poruku, na IM ili neki drugi komunikacijski kanal te u kojim situacijama trebate koristiti koji od tih kanala.
Konzultant Cyrus Stoller na svom blogu navodi kako se e-mailovi ne bi smjeli koristiti za prijenos informacija koje iziskuju promptno djelovanje od primatelja. Stoller je ovako posložio četiri načina komunikacije prema prioritetu:
1. Poziv
2. SMS
3. IM
4. E-mail
Stoller to objašnjava otprilike ovako – ako želite da vaš kontakt nešto učini u roku od 30 minuta, nazovite ga; ako želite to riješiti za dva sata, pošaljite mu poruku, za nešto što želite da obavi još danas kontaktirajte ga putem IM-a, a e-mailom se koristite kada želite da posao bude obavljen za dan-dva. Stoller smatra da bi ga na telefon smjeli zvati samo onda ako je riječ o nečemu važnome, inače su tu drugi načini komuniciranja.
Slažete li se s Stollerovim smjernicama? Kakva su vaša pravila ponašanja u telekomunikaciji? Odgovorite nam u komentarima.
>> SMS poruke još uvijek bitno popularnije od MMS-a, IM-a...
Zvanje je na prvom mjestu ako se radi o hitnoći. SMS- ovi su mi skroz neprofesionalni. A mailovi nisu uvijek dostupni, tako da bi tu ostavila dan-dva za odgovor.