PROMO

Vipnet optikom pokrio više od 400.000 hrvatskih kućanstava

Vipnet
Foto: PR FOTO
1/2
PR
Autor
PR članak
05.07.2016.
u 09:30

Vipnetovi korisnici lani su pogledali više od 51.335 godina na VipTV-u, a istraživanje je pokazalo kako 60 posto ljudi u Hrvatskoj pred televizorom provede od 1 do 3 sata dnevno

Uoči 17. rođendana Vipnet je otkrio kako su dosad vlastitom optičkom infrastrukturom pokrili više od 400.000 kućanstava, što je više od dva puta više od njihovog glavnog konkurenta. Iz kompanije navode kako njihova cjelokupna infrastruktura ispunjava ciljeve Digitalne agende EU, čije je obveze preuzela i Hrvatska, navodi se da su sa 400.000 pokrivenih kućanstava najspremniji operator za Digitalnu agendu.

- Nastavkom snažnih investicija u razvoj fiksne mreže, nastavljamo pomicati granice i ostvarivati sve veći uspjeh s najraširenijom optičko-koaksijalnom mrežom (HFC), mrežom sljedeće generacije, koja je prije svega, prilagođena potrebama krajnjeg korisnika - poručili su iz Vipneta naglasivši da su njihove usluge nove generacije dostupne za 1,5 milijuna stanovnika Hrvatske.

- Ovo je točka nakon koje Vipnet nastavlja s uvođenjem novih tehnologija, točnije EuroDocis 3.1 standarda kojeg ćemo testirati u narednim mjesecima. Implementacija ovog standarda Vipnetovim će korisnicima koji su spojeni putem optičko-kabelske mreže, omogućiti brzine interneta do 1 Gbit/s – rekao je Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Vipneta.

Više od 60 posto korisnika Vipneta zadovoljno je brzinom, jačinom i stabilnošću Wi-Fi veze, no prelazak na optiku taj će postotak zasigurno dodatno podići.

Upravo su oni tijekom prošle godine pogledali više od 450 milijuna sati na VipTV-u - odnosno čak 51.335 godina. U isto vrijeme su na razgovore potrošili više od 300 milijuna minuta i skinuli više od 100 milijuna GB podatkovnog prometa te posudili 150.000 filmova u videoteci.

Koliko Hrvati gledaju televiziju?

Istraživanje na korisnicima fiksnih usluga u Hrvatskoj pokazalo je da skoro polovica ispitanika ima barem jedan televizor kod kuće, dok po dva televizora ima trećina ljudi, a njima je taj drugi televizor najčešće smješten u spavaćoj sobi. Više od 60 posto nas gleda televiziju između 1 i 3 sata dnevno, a u prosjeku je to svakog dana oko 160 minuta. No, zanimljivo je i kako skoro 25 posto ispitanikaprovede više od 4 sata dnevno ispred televizijskog prijamnika.

Informativni sadržaj preferira gotovo polovica ispitanika, a odmah iza slijede TV serije sa 41 posto i filmovi sa 38 posto. Koliko obožavamo sport pokazuje i činjenica da bi 81 posto ljudi bilo spremno koristiti pay per view uslugu za gledanje utakmica ili sportskih usluga, a najčešći iznosi koji bi bili spremni platiti je 15 do 20 kuna.

Zahvaljujući brzim mobilnim mrežama i fiksnom internetu sve su raširenije razne usluge TV za van koje omogućuju da televiziju gledamo na povezanim uređajima. No, istraživanje je pokazalo da najčešće TV za van koristimo kod kuće i to čak 38 posto ispitanika, dok nas petina to koristi u javnom prijevozu te na odmoru. Što se tiče uređaja, najviše TV za van čak 77 posto ispitanika koristi na mobitelima, a potom na tabletima.

Što nam je važno?

Brzina internetske veze presudni je faktor u procjeni kvalitete neke usluge za čak 57 posto korisnika, što se najviše vidi kod skidanja filmova ili serija te slušanja i gledanja glazbe, sporta ili filmova. No, važno je istaknuti i da Hrvatska ima najsporiju prosječnu brzinu širokopojasnog interneta u EU. Čak 93 posto ispitanika koristi laptop ili osobno računalo za spajanje na internet, a potom su na drugom mjestu mobiteli sa 64 posto.

Za 26 posto ispitanika potom su važne minute poziva koje su uključene u mjesečnu naknadu, a tu su i cijena onog što će dobiti te dobro iskustvo s operaterom koje će utjecati na odluku o odabiru sljedeće usluge. Vipnet navodi da je u trenutku provođenja istraživanja čak 88 posto ljudi razmatralo odabir barem jedne fiksne usluge, a većinom ćemo se odlučiti za trio pakete u odnosu na pojedinačnu uslugu. Istraživanje je tako otkrilo da 64 posto ljudi preferira kombinaciju interneta, televizije i telefona ili fiksnih i mobilnih usluga u paketu. Oni koji bi pak odabrali neki od duo paketa, najčešće bi se odlučili za kombinaciju interneta i telefona.

Skoro tri četvrtine ljudi u istraživanju na internet se spajaju preko ADSL-a, a kad smo online 84 posto nas internet koristi za pretraživanje i čitanje vijesti. Potom slijedi zabava za polovicu ispitanika koji na internetu slušaju i gledaju glazbu, filmove ili sport, a 40 posto ispitanika internet koristi za posao. Od svega što radimo online, o internetskoj brzini najviše ovisi skidanje filmova serija te online gledanje i slušanje glazbe, filmova i sporta.

Sadržaj omogućio Vipnet

Foto: PR FOTO

Želite prijaviti greške?