Francuska se priključuje 'zelenoj' revoluciji na željeznici kupnjom 15 vlakova na vodik, koji ne proizvode emisije ugljičnog dioksida a trebali bi zamijeniti postojeće dizelske modele, najavio je čelnik francuskog državnog željezničkog prijevoznika SNCF.
Vlakovi na vodik će opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika.
Njemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju prije godinu dana, stavivši u promet dva vlaka francuskog proizvođača TGV-a Alastom, na pruzi dužine 100 kilometara.
„Nadamo se da ćemo za nekoliko tjedana potpisati narudžbu za proizvodnju 15 vlakova na vodik”, rekao je izvršni direktor SNCF-a Guillaume Pepy dodajući da bi vlakovi trebali biti u funkciji za „otprilike dvije godine”.
Dosad je Francuska imala problema s dobivanjem „čistog” vodika, s time da se 95 posto vodika dobivao iz prirodnog plina. Alstom je predložio prilagodbu modela koji se koristi u Njemačkoj, pa će vlakovi SNCF-a umjesto čistog vodika koristiti kombinaciju električne energije i vodika.
Pepy navodi kako je cilj SNCF-a „da kroz 15 godina na francuskim željeznicama ne ostane nijedan dizelski vlak”.
Francuske željeznice do 2021. godine također planiraju zamijeniti neke dizelske modele s novim dizelsko-električnim hibridnim vlakovima na sjeveroistoku, zapadu i jugu zemlje.