Plin povoljnija opcija

Testiranje Renaultovog Koleosa opremljenog i plinskom instalacijom

21.04.2009.
u 15:28

Krajem prošle godine novinski su se stupci punili predviđanjima kako će se s prvim danom ove godine drastično povećati cijena plina. Informacije koje su dolazile iz vodeće naftne kompanije u Hrvatskoj odnosile su se, prije svega, na zemni plin koji dolazi iz Rusije, ali ne i na domaću mješavinu propana i butana koji se koristi i za pogon motornih agregata.

I dalje mu je cijena 3,35 kune, a nema više nikakvog govora kako bi se cijena trebala povisiti na pompozno najavljivanih 5 kuna. To je jedan od razloga uspjeha naše ideje da u testni primjerak Renaulta Koleosa ugradimo plinsku instalaciju.

Sada su prošla već gotovo tri mjeseca od ugradnje plina, pa donosimo i prve realnije dojmove. Iako su mnogi skeptični na ugradnju plina u automobile i misle da je plin vrlo nesiguran, odmah na početku jasno i glasno naglašavamo kako u dosadašnjem dijelu korištenja Koleosa s plinskom instalacijom nismo imali nikakvih neugodnih iskustava.

Od ugradnje do prošlog tjedna Koleosom smo prevalili gotovo devet tisuća kilometara, uglavnom po domaćim prometnicama. I dok je do ugradnje plina Renault Koleos, opremljen 2,5-litrenim četverocilindrašem od 170 konja, u prosjeku trošio približno 11 litara, sada nam je potrošnja plina oko 12,5 litara na stotinu kilometara.

Prevedemo li to u kune, znači da smo prije za stotinu kilometara morali izdvajati 77,22 kune (litra eurosupera 95 stoji 7,02 kune), dok sada isti put prevalimo za 41,87 kune (litra plina je 3,35 kune).

Nastavimo li ovom računicom dalje, dolazimo do činjenice kako se početna investicija od 14.759 kuna isplaćuje nakon otprilike 42 tisuće kilometara. Naravno, treba imati na umu da postoje male razlike u cijeni održavanja vozila, te potrebi za korištenjem aditiva, no uzmemo li u obzir i te dodatne troškove te pretpostavimo li da je isplativost i nakon više od 50 tisuća kilometara, to je u svakom slučaju isplativa investicija.

Naravno, treba imati na umu da to govorimo iz perspektive vozača koji godišnje radi vrlo velik broj kilometara. Time se samo potvrđuje ustaljena teza kako se plin ustvari najviše isplati “trkačima na duge staze”.

Želite prijaviti greške?