Euro NCAP je 18. veljače uveo novi princip ocjenjivanja koji bi
trebao osigurati točnije ocjenjivanje ukupnih sigurnosnih performansi
testiranog vozila. Tri testa za ocjenjivanje sigurnosti u slučaju
sudara zamijenjena su samo jednim, koji se temelji na ukupnim
zaštitnim performansama vozila.
I u prošlosti su Toyotini modeli dobro prolazili na Euro NCAP-ovim
pojedinačnim testovima sigurnosti te pokazivali dobro uravnotežene
ukupne performanse. Novi Avensis i iQ poboljšali su taj trend sa
osvojenih pet zvjezdica na novom 2009. Euro NCAP testu sigurnosti.
Novi Euro NCAP princip ocjenjivanja temelji se na ukupnom rezultatu
dobivenom kombinacijom rezultata testiranja za zaštitu odraslih putnika
(50%), djece (20%) i pješaka (20%), zajedno s dostupnosti uređaja za
pomoć vozaču (10%). Ukupno je potrebno ostvariti rezultat od 70% za
dobivanje 5 zvjezdica.
To je prvi puta da se uređaji za pomoć u vožnji, poput Sustava za
nadzor stabilnosti vozila (VSC) i podesivog ograničivača brzine,
uzimaju u obzir za dobivanje rezultata Euro NCAP testiranja. Da bi bili
uključeni u ukupan rezultat, uređaji moraju, u osnovnoj opremi, biti
postavljeni na 85% modela u proizvodnom programu EU 27 2009.
Novi Avensis sa postignutim ukupnim rezultatom od 81%, naglašava vrlo
visoku razinu Toyota tehnologije za aktivnu i pasivnu sigurnost, što
uključuje sustav za zaštitu prije sudara, prilagodljivi regulator
brzine, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku te sustav
upozoravanja u slučaju nekontroliranog izlaska iz prometnog traka.
Bez obzira na svoje izuzetno kompaktne dimenzije, izvrsne za gradsku
vožnju, iQ ne radi kompromise na području aktivne i pasivne sigurnosti,
i postiže ukupan rezultat od izvanrednih 79%. Svaki iQ opremljen je, u
osnovnoj opremi, sa 9 zračnih jastuka – uključujući prvi na svijetu
zračni jastuk zavjesu na stražnjem staklu, kočnim sustavom protiv
blokade kotača (ABS), elektronskom raspodjelom sile kočenja (EBD),
sustavom za nadzor stabilnosti vozila (VSC) i sustavom protiv
proklizavanja (TRC).