Za svaku kupnju iznad 300 kuna Mercator utorkom kupcima daruje kupon za
deset posto popusta na kupnju sljedećeg utorka. Umirovljenici su jutros
u Konzumovim trgovinama na kupnju do 9 sati imali također desetpostotni
popust ako su predočili odrezak mirovine ili zdravstvenu iskaznicu.
Lesnina nudi namještaj s popustom od čak 60 posto...
Posebne akcije
Borba za svakog kupca trgovcima je stalan imperativ, no u kriznim se
uvjetima drastično zaoštrila. U posljednjem je tromjesečju 2008. godine
realan pad maloprodaje 3,2 posto, a nominalan je rast prema istom
razdoblju godinu prije jedva 0,5 posto. Tolikog usporavanja nije bilo u
posljednjih desetak godina. Stoga su akcije, popusti i sve moguće
pogodnosti za kupce izraženiji i masovniji nego ikada.
– U recesiji se smanjuju zalihe, a pojačava marketing na cijene ili
sofisticirani oblici privlačenja kupaca, kao što su kartice lojalnosti
koje nude velike prednosti – kaže konzultant Drago Munjiza. Trgovci su
u opakoj borbi s obrtnim kapitalom i otežano financiraju zalihe,
napominje. Najlakše je s dobavljačima dogovarati akcije, a njih je
stvarno more.
Posljednih su mjeseci kupci navikli pratiti TV reklame kojima se
oglašava što je vikendom na akciji u Getrou, Konzumu, Billi,
Mercatoru... Nema trgovine bez stalnih akcija, a sve su češće tzv.
happy hour, kada su u određenih nekoliko sati neki proizvodi jeftiniji.
Primjerice, svakodnevno je u Billi određeni proizvod na akciji –
četvrtkom pivo, subotom meso...
Baza podataka
I ovotjedni raspored u Plodinama poziva na kupnju pojedinih asortimana od 17 do 21 sat po cijenama nižim 25, 30 ili 40 posto.
Kupcima u Billi daruju popusne kupone – na određeni utrošeni iznos uz
predočenje tog kupona ostvaruje se popust od 20 ili 50 kuna, čime se
kupce motivira na ponovne dolaske.
Kupce privlače i karticama za skupljanje bodova i ostvarenje niza
pogodnosti, kao što su Mercatorova Pika, Getroova, Konzumov PlusCard...
Riječ je o engleskom modelu sofisticiranih kartica kojim se preko baze
podataka segmentiraju potrošači, pa im se onda šalju bonovi za posebne
popuste baš proizvoda koje najčešće kupuju. Drugi je model njemačkih
hard diskontera koji, poput Lidla, drastično smanjuju cijene proizvoda.
RAT TRGOVACA Marketingom protiv krize