U mnogim zapadnoeuropskim zemljama i više od 90 posto pojedinih novina
prodaje se u pretplati, a onaj manji dio na kioscima. Razlog: čitatelji
su godinama vjerni svom listu, jeftiniji je nego na kiosku, dobivaju ga
na kućni prag u vrijeme kad to žele.
Kod nas je posve obratno. Najveći dio naklade prodaje se na kisocima, a
tek mali dio putem pretplate. Kako baš Večernjak ima desetke tisuća
čitatelja koji su mu vjerni ne samo godinama nego i desetljećima (čujem
to svakog dana u razgovoru s vama), Odjel pretplate ima zadatak okupiti
što više čitatelja koji su spremni mjesečno ili na dulji rok plaćati
list i dobivati ga na kućnu adresu.
Ruku na srce, ne baš svuda na zadovoljstvo čitatelja, ali ni Večernjeg
lista. Naslušala sam se i sama primjedaba na dostavu novina i sve ih
prenosila ljudima u Odjelu pretplate, a oni dalje Odjelu distribucije,
ali i upravi Večernjeg lista.
Među ostalim, rekla sam im da u Rijeci pretplatnici češće ostaje bez
novina nego što ih dobiju, u Zagorju se događa da Večernjak ne stigne
na vrijeme, u Zagrebu iz novina nestaju prilozi, poput TV tjedna, na
primjer, ljudi u tzv. call centru, odnosno, pozivnom središtu,
neljubazni su, mora se zvati više puta... Isplatilo se.
Najprije sam dobila signal iz uprave da se zahvaljujući i našim
nastojanjima stvari u pretplati kreću nabolje, a onda sam zamolila
Suzanu Paškvan, voditeljicu Odjela pretplate, da mi objasni o čemu je
riječ.
Najvažnija je novost nabava novog informatičkog sustava pretplate koji
će, kako ja to vidim, biti gotovo svemoguć. Omogućit će preciznu
evidenciju pretplatnika i njihovih želja. Odjel će stalno propitivati
zadovoljstvo pretplatnika, ali i sebe. Kriteriji će biti dostupnost,
brzina, ljubaznost, zadovoljstvo obradom i, s druge strane, vaše
zadovoljstvo ljudima iz Odjela te dostavom (mjesto i vrijeme).
Uvjet dobre komunikacije je, uz osposobljene ljude, i dobra telefonska
centrala, a s njom stiže i broj 0800, što znači besplatan poziv za
pretplatnike. Mogu zamisliti kako se ljutite kad ne dobijete plaćene
novine, tražite objašnjenje i sve to na svoj trošak. Zauzete telefonske
linije neće biti, ako bi se i to dogodilo, ostavit ćete poruku, a
operateri će nazvati vas.
Danas je ipak najviše problema u distribuciji. Upravo je završen novi
program, a cilj mu je bitno popraviti kvalitetu i proširiti područje
distribucije. Pridonesite i vi uspjehu, javite nam o problemima koje
imate s pretplatom na tel: 01 63 00 888, 63 00 648 i 63 00 849, faks:
01 63 00 777, e-mail: pretplata@vecernji.net
i pismom na Večernjakovu adresu.
OTVORENA VRATA Zahvaljujući stalnim pozivima i pritužbama čitatelja, s Večernjakovom pretplatom kreće nabolje