Prije nekoliko dana na kardiologiji KB-a Dubrava uspješno je operiran pacijent koji je prve simptome srčanih tegoba osjetio prije dva mjeseca – toliko je proteklo od njegova prvog posjeta obiteljskom liječniku, nakon čega je hospitaliziran i operiran. Kompletna obrada u tako kratkom roku napravljena je zahvaljujući A5 uputnici, pilot-projektu e-konzultacija liječnika obiteljske medicine i specijalista – bez nazočnosti pacijenta.
Odgovor za dva dana
Projekt godinu dana provode liječnici obiteljske medicine s područja Dubrave, u suradnji sa specijalistima KB-a Dubrava, a pokazao se iznimno uspješnim pa će se proširiti i na druge bolnice.
Liječnici e-konzultacijom brže i kvalitetnije komuniciraju na dobrobit pacijenta. U roku od deset minuta do deset dana, a prosječno u dva dana, obiteljski liječnik koji uoči neki ozbiljniji simptom kod svog pacijenta i zatraži mišljenje bolničkog liječnika elektroničkim putem dobije specijalističko-konzilijarno mišljenje te prijedlog za daljnje postupanje s pacijentom.
Od 1. srpnja, nakon što HZZO osigura sigurni komunikacijski kanal i omogući slanje definiranog obrasca uz A5 uputnicu, projekt će se proširiti i na KBC Zagreb te Kliniku za infektivne bolesti Dr. Fran Mihaljević.
– Anketa o zadovoljstvu svih sudionika uključenih u projekt, dakle, pacijenata te obiteljskih i bolničkih liječnika, na ljestvici od 1 do 10 na početku je bila 4,05, a na kraju ankete 9,44. Upravno vijeće HZZO-a prihvatilo je projekt kao model koji će se primjenjivati i u ostalim bolnicama – otkriva doc. dr. sc. Dragan Korolija Marinić, dr. med., sanacijski upravitelj KB-a Dubrava. Ideju je pokrenula dr. Dijana Mršić Novački, specijalistica obiteljske medicine, po uzoru na skandinavske zemlje.
– Kao obiteljski liječnik najbolje poznajem svog pacijenta i njegovo okruženje, a kolege u bolnici bolje poznaju specifičnu medicinsku problematiku te im je na raspolaganju puno širi dijapazon dijagnostičkih i terapijskih pomagala. Suradnjom brže dolazimo do dijagnoze i terapije – kaže dr. Mršić Novački.
Na listi čekanja godinu dana
Među brojnim pacijentima bilo ih je i pedesetak s ozbiljnim zdravstvenim teškoćama koji su žurno zbrinuti, kao pacijent s početka teksta.
– Uobičajenim putem on bi na red za pregled kardiologa došao u listopadu. Na tom bih mu pregledu rekla da napravi ultrazvuk pa bi se on vratio svom obiteljskom liječniku i zatražio ultrazvuk, a na red stigao za oko osam mjeseci, znači u lipnju 2015. godine – opisuje dr. Jasmina Ćatić, kardiologinja iz KB-a Dubrava, žalosnu zbilju s listama čekanja. Puno je, kaže, nepotrebnih UZV-a koji nisu žurni, dok pacijent kojem obiteljski liječnik čuje šum na srcu i posumnja u neku srčanu patologiju treba što prije na UZV. A liste čekanja zakrčene su, termini popunjeni...
Liječnici primarne zdravstvene zaštite koji, uz dr. Mršić Novački, sudjeluju u ovom projektu su dr. Davor Mlikotić, dr. Josipa Rodić, dr. Miljenko Kuljiš, dr. Galibedin Galijašević te dr. Vjekoslava Amerl Šakić. Iz KB-a Dubrava to su: dr. Nina Petra Novak, dr. Jasmina Ćatić, dr. Dražen Šebetić, dr. Ivan Gunjača, dr. Dario Rahelić, dr. Igor Čikara, dr. Mario Kopljar, dr. Ivica Horvatić, dr. Andreja Jambrošić-Sakoman, dr. Vlatka Vuletić i svi kirurzi s plastične kirurgije. Angažman svih njih temelji se na entuzijazmu, naime, i obiteljski i bolnički liječnici e-konzultacije obavljaju po isteku radnog vremena kada, ako je potrebno, i primaju "žurnog" pacijenta u bolničku ordinaciju.
>> HZZO će se iz riznice izdvojiti 1. siječnja, a ne 1. srpnja
Odličan projekt, još samo kada bi bilo moguće doktorima poslati samo srce ili neki drugi "materijal" da se ne gnjave s cjelinom .