Nakon 20 godina postojanja Odsjek aeronautike na Fakultetu prometnih znanosti (FPZ) postaje centar za školovanje kontrolora letenja. Taj odsjek, na kojemu je dosad diplomiralo 169 kontrolora zračnog prometa, 190 civilnih pilota te 294 vojna pilota, očekuje važnu pošiljku. Iz Engleske stižu simulatori za praktično osposobljavanje studenata preddiplomskog studija kontrolora letenja. Na obuku u inozemstvo više se, dakle, ne treba ići. Simulatori su vrlo slični onima kakvima je već opremljena nova dvorana u Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe u Zagrebu (HKZP), koja je namijenjena za preobuku, dodatno školovanje i trening dvjestotinjak zaposlenih, a u operativni rad bit će puštena za četiri mjeseca. Tu je još jedna novost. FPZ i HKZP potpisali su sporazum koji budućim studentima smjera kontrole letenja omogućuje da nakon završenog trogodišnjeg studija i stjecanja titule prvostupnika aeronautike uđu u operativni rad u HKZP.
Kada do kraja godine stignu simulatori, osim teorije o zračnom prometu, studente će realnim vježbama osposobljavati za vrlo naporne radne uvjete te izdržljivosti u stresnim situacijama, baš onakvima kakvima su izloženi zaposlenici HKZP-a, koji se brinu o sigurnosti 380 tisuća ljudi, koliko ih se u “bukiranom” danu zna naći u hrvatskom zračnom prostoru.
– Radom na simulatoru studenti će napokon svladati osnove i različitim realnim vježbama stjecati rutinu. Želimo postići da se kontrolori više ne osposobljavaju preko tečaja, nego da studiranjem steknu kompletno znanje – jasan je Doris Novak, pročelnik katedre za aeronautiku.
Sporazumom su zadovoljni i u HKZP-u jer će smanjiti troškove za školovanje kontrolora, a i sami će sudjelovati u stvaranju najboljih kadrova.
– Stvari se mijenjaju. Sada će studenti znatno više vremena moći provoditi sa stručnjacima, a mi ćemo, zajedno s fakultetom, moći selektirati najbolje kadrove – objašnjava Nino Karamatić, novoizabrani direktor HKZP-a. Zajednička suradnja na ruku ide i članovima Zavoda za aeronautiku, kojima je omogućen znanstveno-istraživački rad.
Sporazum neće ukinuti dosadašnju praksu prema kojoj su se na natječaj mogli prijaviti i mladi sa srednjom stručnom spremom, ali je intencija da studenti završetkom studija budu kompletni stručnjaci i da osim diplome dobiju i licencije za rad koje bi im izdavala Agencija za civilno zrakoplovstvo. Novim sporazumom mijenja se još nešto – na natječaj za kontrolore dosad su se mogli prijaviti samo mlađi od 25 godina, no odsad se ta dobna granica znatno povećava.
Treba spomenuti i to da Odsjek za aeronautiku od prije dvije godine pruža i visoko obrazovanje na diplomskom studiju aeronautike, čime studenti postaju magistri aeronautike.
Za plaću od 10-100 tisuća kuna svakako se isplati. Samo napred! No da ipak to nije malo previše!?