Zrakoplov Airbus 380 superjumbo australske kompanije Quantas prisilno je sletio u Singapur nakon što mu se nedugo nakon uzlijetanja zapalio motor. Letio je na liniji od Londona preko Singapura za Sydney, a u njemu je bilo 459 osoba. Samo nekoliko minuta nakon polaska iz Singapura instrumenti su javili kvar na jednom od motora.
Piloti su zbog toga ispustili gorivo iznad indonezijskog otoka Batam i odlučili se vratiti u Singapur. Novinari koji su bili u tamošnjoj zračnoj luci vidjeli su dim oko zrakoplova koji su nakon slijetanja orkužili vatrogasci. Jedan od motora bio je crn, a zadnji dio mu je u letu otpao. Srećom, nitko od putnika nije stradao.
- Nešto je zaljuljalo lijevo krilo, a zatim je pilot puna dva sata ispuštao gorivo kako bi nas pripremio za prisilno slijetanje - rekao je jedan od putnika i dodao da su svi u zrakoplovu bili iznenađujuće mirni.
- Pohvaljujem posadu koja nas je umirivala. Zaista smo bili u dobrim rukama, Qantas je odradio odličan posao - kaže putnik.
Stanovnici otoka Batama tvrde da su čuli eksploziju u vrijeme dok je Quantasov zrakoplov letio iznad njih. Tvrde i da je u industrijsku zonu Batama pao metalni dio zrakoplova.
Još uvijek nije poznato zbog čega se jedan od četiri motora na zrakoplovu zapalio. Qantas je privremeno obustavio sve letove na kojima vozi A380. Svoj prvi let ovaj zrakoplov imao je 2007.
Poslije svakog leta piloti avio-prijevoznika Quantas ostave bilješku mehaničarima s opisom problema, a pred sljedeći let mehaničari ostave odgovor što su napravili. Inače, Qantas je jedina svjetska avio-kompanija kojoj nikada nije pao avion. Zahtjev: Lijeva guma skoro treba biti zamijenjena. Izvještaj: Lijeva guma skoro zamijenjena. Zahtjev: Nešto se otkvačilo u kabini. Izvještaj: Nešto smo zakvačili u kabini. Zahtjev: Autopilot sam gubi visinu za po 200 stopa u minuti. Izvještaj: Nismo uspjeli ponoviti problem na zemlji. Zahtjev: Tragovi curenja na lijevom stajnom trapu. Izvještaj: Tragovi obrisani. Zahtjev: Zvuk iz DME instrumenta glasan da ne povjeruješ. Izvještaj: Zvuk iz DME podešen na nivo u koji možeš povjerovati! Zahtjev: IFF instrument neoperativan. Izvještaj: IFF instrument je uvijek neoperativan kad je isključen. Zahtjev: Sumnjamo na pukotinu u staklu vjetrobrana. Izvještaj: Sumnjamo da ste u pravu. Zahtjev: Nema motora broj 3 Izvještaj: Vizualnim pregledom letjelice pronađen motor na lijevom krilu. Zahtjev: Avion smiješno reagira na komande. Izvještaj: Avion upozoren da se uozbilji. Zahtjev: Čudan zvuk iz instrument table, kao da neki patuljak udara čekićem. Izvještaj: Patuljku oduzet čekić.