Svi zdravstveni i socijalni radnici na području Grada Zagreba u slučaju neugodnih i agresivnih pacijenata mogu se odmah obratiti i našem povjerenstvu te u pravilu računati na naš dolazak u roku od jednog sata, poručuje Damir Jukica, predsjednik Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Grada Zagreba. Čelnik tog zajedničkog radnog tijela Ministarstva zdravstva i Grada Zagreba reagirao je na prošlotjedni pacijentov napad sjekirom u ordinaciji dr. Ines Balint u Svetoj Nedelji.
– Zbog neugodnih i agresivnih pacijenata tri su se obiteljske liječnice prošle godine obratile za pomoć našem povjerenstvu. I pomogli smo im – kaže Damir Jukica.
Povjerenstvo inače suradnjom s liječnicima rješava mnoge zaprimljene pritužbe pacijenata, a zauzvrat svoja vrata uvijek drži otvorenima i medicinarima za njihove pritužbe na pacijente.
– Neugodne, a povremeno i agresivne pacijente zbog straha od osvete medicinarima nije bezopasno prijaviti policiji. Zato se od toga suzdržavaju i kada je riječ o izloženosti vrijeđanju i prijetnjama nasiljem. Svim liječnicima u takvoj i sličnoj situaciji ovim putem obećavamo da ćemo žurno stizati u službene posjete na svaki njihov telefonski poziv ili SMS – uvjerava Jukica.
Dodaje da je Povjerenstvo izradilo i plakate sa svojim kontaktima koji se mogu informativno i ujedno preventivno postavili na vidna mjesta u čekaonicama i ordinacijama.
Povjerenstvo je prošle godine “arbitriralo” i u zagrebačkim centrima za socijalnu skrb, kada bi neki ljutiti štićenik-pacijent prijetio službenicima koji zbog toga nisu mogli izaći iz zgrade nakon radnog vremena.
Inače, pri svakoj županiji u Hrvatskoj postoje povjerenstva za zaštitu prava pacijenata, kojima se mogu obratiti svi koji smatraju da su im ugrožena ili prekršena prava pacijenata. Neka, doduše, i ne funkcioniraju i javnost zapravo i ne zna za njih. Da su obrovački pacijenti znali za povjerenstvo u Zadarskoj županiji i obratili mu se, uvjeren je Jukica, slučaj ordinacije dr. Gorana Jusupa bio bi riješen mnogo ranije.
Zagrebačko povjerenstvo 2018. primilo je 271 pritužbu pacijenata, 21% više nego prethodne godine kada su bile 224. Najviše se pritužbi odnosilo na rad i odluke HZZO-a (49), na ponašanje bolničkih liječnika (46) te ponašanje obiteljskih liječnika (37).
A dobro...Kad već pacijentima ne služi, nek se okuša u pomoći protiv pacijenata. Nije da odobravam nasilje, ne, nikako, ali moram primijetiti da je jadan pacijent koji ove zatreba...Moje iskustvo: 0 bodova.